Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 16, views: 39.801 •

Voor Army of Two: The Devil's Cartel heeft uitgever Electronic Arts niet alleen een nieuwe studio ingehuurd. Visceral Games kreeg ook nog de beschikking over Frostbite 2, de engine waarmee Battlefield 3 is gemaakt. Levert dat een betere game op?

Gespeeld op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: PlayStation 3

Devil's Cartel is het derde deel van Army of Two, en het zou weleens 'erop of er onder' kunnen zijn voor de serie. Tijdens de laatste E3 gaf EA opvallend ruiterlijk toe dat de eerste twee delen niet al te best waren. De uitgever wil best nog een poging wagen, maar dan wel met een game die is gemaakt door een andere studio. Een studio waar EA veel vertrouwen in heeft: Visceral Games, de studio achter de Dead Space-games. Alleen wordt Devil's Cartel niet gemaakt door het Dead Space-team. Dat zit in Californië en is net klaar met Dead Space 3. Devil's Cartel is uitbesteed aan het Visceral-kantoor in Montreal. En over vertrouwen gesproken: EA heeft die dependance in Montreal eind februari alweer gesloten, nog voordat Devil's Cartel in de winkel lag.

De nieuwe tak van Visceral kreeg voor Devil's Cartel dus de beschikking over Frostbite 2. Dat is te merken, want waar de vorige game zich vooral binnen, in kleine ruimtes, afspeelde, heb je in Devil's Cartel veel meer ruimte. Je loopt eigenlijk steeds buiten, al is je bewegingsruimte nog steeds vrij beperkt. De levels zijn veel groter dan die in de voorgaande game, maar wel een stuk kleiner dan in Battlefield 3, de game waar Frostbite 2 voor is ontwikkeld.

Slopen

Nu staat Frostbite 2 niet alleen bekend om zijn grote levels. De engine is ook beroemd omdat er zoveel kapot kan in de spelwereld die ermee is gemaakt. Zo ook in Devil's Cartel, waarbij je snel zult merken dat dekking zoeken nog net zo belangrijk is als in de voorgaande games, maar tegelijk een stuk minder veilig dan je gewend bent. Er kan van alles kapot om je heen. Niet alleen olievaten, stapels hout en auto's, maar ook betonnen muurtjes kunnen kapotgeschoten worden. Dat wil zeggen dat je in Devil's Cartel veel minder veilig bent dan in de voorgangers, en dat is goed. Als je denkt veilig te zitten, word je vanzelf na verloop van tijd uit je hinderlaag geschoten. Dat maakt de game spannender dan zijn voorgangers.

Co-op in Army of Two: The Devil's Cartel. Inclusief skateboarders.


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games uit te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Populair: Mobiele netwerken Gamecontrollers Game-accessoires Smartphones Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013