Door , , 103 reacties, 62.679 views •

Nog twee weken wachten, dan ligt Crysis 3 in de winkels. We speelden sinds de aankondiging van het spel verschillende previewsessies, en eigenlijk ging het daarbij altijd om de multiplayer-modus van het schietspel. Onlangs bood Electronic Arts ons de kans om, kort voor de release, toch nog even aan de gang te gaan met de singleplayer van het spel. Zo'n buitenkansje laten we natuurlijk niet liggen...

...al kun je je afvragen of zo'n fragmentarische speelsessie heel veel oplevert. Crysis 3 is een shooter en shooters leunen zwaarder op gameplay dan op een verhaal, maar het is desondanks lastig op een punt ergens halverwege de campagne te beginnen aan een singleplayer-modus. Van de flarden die we van het verhaal meekregen werden we niet veel wijzer, dus daar zullen we je niet mee vervelen. Veel belangrijker: wat mag je over twee weken verwachten van de gameplay en op audiovisueel gebied?

Dat laatste behoeft natuurlijk weinig uitleg: de Crysis-serie staat bekend om puike audiovisuele prestaties en Crysis 3 gaat moeiteloos mee in het spoor van de franchise. Natuurlijk: die prestaties worden voor een groot deel beïnvloed door de hardware die je zelf hebt staan. Wij speelden op een pc waar we de specs niet van meekregen, maar de immense systeemkast deed vermoeden dat het niet bepaald om een budget-pc'tje ging. De graphics werden dan ook moeiteloos op het beeldscherm gezet, vrijwel in de hoogste settings.

Daarbij viel in het level dat we speelden vooral op hoe Crytek speelt met licht en donker. Het is geen nieuws dat je in Crysis baat hebt bij een stealth-aanpak - daarover zo meteen meer - en dus is het fijn als er wat donkere plekken zijn en als de lichteffecten de boel ook leuk weergeven. Vooral de door CELL-soldaten ingezette zoeklichten werpen letterlijk een mooi licht op de verder overwegend donkere omgeving waarin we rondslopen. Daarnaast ogen de character models prima en loopt alles soepel. Kortom: verwacht een game die je eraan herinnert waarom je ook alweer zo'n dure game-pc had gekocht.

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities