Door , , reacties: 43, views: 58.167 •

Net iets meer dan een week geleden lag Nederland bedekt onder een bescheiden laagje sneeuw. De meeste mensen komen dan thuis, doen de verwarming aan en lezen een boek, zetten The Voice of Holland aan of kijken een serie of film. Wij niet. Het was namelijk rond die tijd dat wij, eenmaal verlost van weeralarmen, KNMI-code Oranje en vijf centimeter sneeuw, terugkeerden naar de plek waar men niet opkijkt van een metertje sneeuw meer of minder, en een Frost Troll erbij doet als het moet. Skyrim!

Met 'Dragonborn' krijgt The Elder Scrolls V: Skyrim zijn derde dlc-pakket, al kwalificeren wij het contentpakket als tweede dlc. Dawnguard was leuk, maar Hearthfire deed ons weinig. Als we The Sims willen spelen, doen we dat wel in de games die daarvoor zijn gemaakt zijn, en niet in Skyrim. Maar dat terzijde, want dat is vooral een kwestie van smaak.

Dragonborn neemt de speler, nog steeds spelend als Dovahkiin oftewel Dragonborn, mee naar het eiland Solstheim. Doorgewinterde The Elder Scrolls-spelers weten dan dat we ons officieel niet meer in Skyrim bevinden, want Solstheim maakt deel uit van Morrowind, de provincie waarin het derde deel in The Elder Scrolls-serie zich afspeelde. Op Solstheim is iets vreemds aan de hand. Een deel van de bewoners is zijn eigen wil kwijtgeraakt en wordt beheerst door duistere krachten. Ze werken aan tempels die de terugkeer van Miraak mogelijk moeten maken.

De eerste Dragonborn

Miraak is de eerste Dragonborn en ook eentje die, in zijn jacht naar allerlei verboden kennis, zijn verstand een beetje is kwijtgeraakt. Zijn terugkeer zal voor Solstheim, Skyrim en de rest van Tamriel weinig goeds betekenen, dus is de opdracht wel duidelijk: voorkom dat Miraak terugkeert. Hoe je dat doet gaan wij natuurlijk niet verklappen, daar kom je gaandeweg zelf wel achter. Al met al levert het je een nieuwe main quest op die je weer de nodige uurtjes aan Skyrim gekluisterd zal houden.

Populaire gebruikersreviews

Alle gebruikersreviews over:

The Elder Scrolls V: Skyrim
The Elder Scrolls 5: Skyrim

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets