Door , , reacties: 26, views: 28.188 •

Je mag het gerust weten: niet elke EA Showcase loopt over van de nieuwe games. De line-up waarvoor we vorige week naar Londen trokken hield wat dat betreft ook niet over. Dan hoop je dus dat er tenminste één titel bij zit die de reis de moeite waard maakt, en die was er gelukkig. Wat vorig jaar door EA werd aangekondigd als de game Overstrike gaat inmiddels door het leven als Fuse. En och ja, Fuse wordt gemaakt door Insomniac. Wij gokken dat het iets te maken heeft met wapens...

Gamesredacteur Jurian Ubachs over Fuse

Doorgewinterde gamers zullen Insomniacs staat van dienst direct kunnen opdreunen aan de hand van de titels van deze studio, maar voor wie er niet zo diep in zit: het Californische bedrijf is de studio achter onder meer Ratchet & Clank en de Resistance-serie. Studiobaas Ted Pryce maakte eerder bekend dat Insomniac zich niet meer zou bemoeien met de PlayStation-shooter en zou gaan werken aan een nieuwe game. Dat werd dus Overstrike of, zoals de titel inmiddels wordt genoemd, Fuse.

Fuse is in dit geval niet het Engelse woord voor een lont, maar een geheimzinnig, buitenaards goedje met nogal wat mogelijkheden. Fuse reageert namelijk op verschillende manieren op diverse aardse stofjes, wat allerlei vernietigende effecten oplevert. Dat klinkt de Amerikaanse regering uiteraard als muziek in de oren. 's Werelds meest geliefde overheid leek het wel een goed idee om in een speciale, geheime basis de nodige tests te gaan doen met Fuse. Testen met een buitenaards goedje om er zeer krachtige wapens van te maken: wij zien niet in hoe dat mogelijkerwijs verkeerd zou kunnen gaan.

Enfin, dat is dus waar de speler - of spelers - om de hoek komen kijken. Van de ene op de andere dag wordt er niets meer vernomen van de basis. Omdat de Amerikanen alle betrokkenheid bij de basis willen ontkennen wordt er een team van vier mercenaries naartoe gestuurd. Die vrijbuiters worden uiteraard bestuurd door jou en je vrienden, of door jou en de AI. Maar in tegenstelling tot een coöperatieve shooter als Borderlands 2 speel je Fuse dus altijd met vier soldaten, of je nu wel of niet met vier mensen tegelijk aan de slag gaat.

Populair: Tablets Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True