Door , , reacties: 66, views: 53.226 •

Het moet af en toe best moeilijk zijn voor EA. Afgezien van de EA Sports-games loopt het bedrijf op veel punten achter Activision Blizzard aan. Zoals elke mmog moest Star Wars: The Old Republic zijn meerdere erkennen in World of Warcraft en de combinatie van Battlefield en Medal of Honor heeft ondanks superieure audiovisuele prestaties de grootste moeite om Call of Duty bij te benen. Dus gaat de zoektocht naar een game die eindelijk met Activisions grote shooter kan afrekenen onverminderd door. Eind deze maand ligt de volgende poging in de winkels.

Gamesredacteur Jurian Ubachs over Medal of Honor: Warfighter.

Medal of Honor: Warfighter hebben we inmiddels al meerdere keren gezien en ook al kunnen spelen, dus het spel behoeft weining introductie meer. De game is een voortzetting van de Medal of Honor-game die eind 2010 verscheen. Opnieuw staan de Tier 1-operators, de sterkste en dodelijkste soldaten ter wereld, centraal. Daarbij zul je ook al snel de nodige bekende namen horen, zoals Preacher en Voodoo. Zij raken in Warfighter persoonlijker betrokken bij de actie dan voorheen het geval was, maar over het verhaal weten we verder nog weinig.

Wat in de recente speelsessie in Keulen wel duidelijk werd, is dat moeilijke onderwerpen ook in dit spel niet worden geschuwd. "Echte verhalen, echte missies", claimt EA, en dat lijkt te kloppen. We moeten ons danig vergissen wil de tussenscène die we zagen van een metro die werd opgeblazen zich niet in de Spaanse hoofdstad Madrid afspeelde. Helemaal zeker weten we het nog niet, maar het lijkt er dus op dat ontwikkelaar Danger Close het gebruik van recente aanslagen niet schuwt. Dat zal voor sommige mensen best even slikken zijn, maar het komt wel over.

Racen met 'wasd'

In dit geval betekent de aanslag vooral de opmaat naar een volgende missie waarin Preacher een verdachte die iets zou kunnen weten over de bommen achtervolgt in een auto, door allerlei nauwe straatjes. Waar de overige singleplayer-gameplay grotendeels al bekend was van eerdere presentaties, was deze 'car-chase' volledig nieuwe kost. Leuk? Op zich wel, maar het duurde wat lang. Zeker als je, zoals wij, speelt met 'wasd'-controls beginnen de tapdance-bewegingen die je vingers continu maken na een paar minuten wel een beetje te vervelen, en dan moet je nog een paar minuten door. Daarbij komt dat we niet het idee hadden dat we de achtervolging eerder hadden kunnen stoppen, dus dan ben je simpelweg het ritje aan het uitrijden zoals de makers dat hebben bedacht. Er is niets mis met lineaire gameplay, maar om er zo direct mee geconfronteerd te worden... dat gaat wellicht wat ver.

Populair: Vliegtuig Tablets Luchtvaart Samsung Crash Smartphones Microsoft Apple Games Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True