Door , , reacties: 25, views: 23.119 •

Tekken zal voor veel gamers ooit een van de eerste fighting games zijn geweest waarmee ze ooit in aanraking zijn gekomen. De serie - groot geworden in de arcadehallen en als een steunpilaar van de eerste Playstation - moest Namco’s tegenhanger worden voor Street Fighter. Het speelveld mag bij de vijftiende iteratie dan wel aanzienlijk zijn veranderd, maar die avonden buttonbashen met Jack de robot in de achenebische arcadehal van een Zuid-Franse camping vergeten we natuurlijk nooit meer. Daar werden handpalmen tot rauw vlees gedraaid, stroomde vaders geld rijkelijk in de daarvoor bestemde plastic gleuven en werden jongens tot man gemaakt. Wie is er niet groot geworden bij het knipperende licht van een aftellende Continue-teller, terwijl je in je zwembroek koortsachtig naar nieuwe muntjes graaide? Shit, leeg. Dan maar naar de introfilmpjes kijken tot er iemand anders gaat spelen. "Later als ik groot ben koop ik voor al mijn vrienden Playstations met Tekken!"

Gespeeld op: PlayStation 3
Ook verkrijgbaar voor: Xbox 360, Wii U (bij release van de console)

IJzeren vuist

Over het achtergrondverhaal van TTT2 kunnen we kort zijn: het King of Iron Fist Tournament wordt weer georganiseerd door de evil Mishima Zaibatsu Corporation. Er is echter wel een nieuwe regel, want er mag nu met tag-teams van twee worden gevochten. Verrassend! Afgaand op het introfilmpje lijkt dat in ieder geval het verhaal te zijn, want in de ‘Fight Lab’-mode wordt op een andere, comic-achtige manier het verhaal verteld van Combot, een door het karakter Violet gebouwde vechtrobot die het toernooi gemakkelijk moet kunnen winnen. Door per ongeluk op het verkeerde knopje te drukken, vernietigt Violet de originele robot, waardoor je als speler het enige andere model moet gaan herprogrammeren. Je krijgt daarbij een uitgebreide tutorial en kunt Combot de vechtstijlen van alle andere karakters aanmeten. Zo krijg je dus een goed idee van hoe de game ongeveer in elkaar steekt en wat alle karakters hebben te bieden.

Een beetje debiel is het allemaal wel natuurlijk, maar dat zijn we inmiddels gewend van Tekken. De serie staat stijf van de spreekwoordelijke ‘Cheese’. Iets dat al te meer bevestigd wordt door het bestaan van karakters als Panda de vechtende pandabeer en Alex en Roger, een worstelend boksduo bestaande uit een raptor en een kangoeroe. Ach ja, het blijft een Japanse game, moet je maar denken.

De Cinematic Trailer.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets