Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 36, views: 48.153 •

Contracts

Daarmee zijn de opties van Agent 47 wel zo'n beetje opgesomd. Heel veel zijn het er niet, maar dat is precies de bedoeling want juist dat maakt dat je inventief moet zijn. Daarin past ook dat checkpoints niet automatisch je voortgang opslaan. De punten zijn duidelijk herkenbaar, maar of je je voortgang er op wilt slaan, maak je zelf uit. Je kunt het ook spannend maken en de punten ongebruikt passeren. Die spanning wordt nog groter door de Contracts die IO Interactive heeft ingebouwd.

Redacteur kreeg tijdens GamesCom al een voorproefje van Contracts.

De ontwikkelaar onthulde deze optie tijdens de GamesCom. Hij houdt in dat je binnen een level niet alleen de door het verhaal gedicteerde doelen kunt behalen, maar ook door andere spelers verzonnen opdrachten kunt vervullen. Je kunt ook zelf een Contract opstellen dat door andere spelers kan worden uitgevoerd. Je kunt binnen een level elk willekeurige computergestuurde persoon aanwijzen als doelwit van Agent 47. Vervolgens kun je bepalen hoe de kill gepleegd moet worden. Je kunt de vermomming en het te gebruiken wapen bepalen en aangeven welke uitgang Hitman moet gebruiken om het level te verlaten. Per Contract kun je maximaal drie slachtoffers aanwijzen. Tijdens het spelen geeft het spel je een waarschuwing als je in de buurt bent van een locatie waar een Contract kan worden uitgevoerd. De Contract die IO Interactive zelf had ingebouwd in de vroege versie die wij mochten spelen, waren een stuk lastiger dan de missie waar het level voor gebouwd was. Dus als je uitdaging wilt, kun je met die Contracts je lol op.

Voorlopige conclusie

Agent 47 krijgt het in Hitman: Absolution zwaar te verduren. Met de volledig optionele Contracts wordt de game een poepie moeilijker dan je gewend bent. En Hitman heeft het toch al zwaar in de game, omdat hij dit keer net zo goed slachtoffer is als dader. Dat maakt dat het verhaal een stuk interessanter is dan in de voorgaande delen. Voeg daar het sfeervolle uiterlijk van de game aan toe, en je krijgt een lekkere mix. Die mix kun je vanaf 20 november zelf uitproberen.

Titel Hitman: Absolution
Box Hitman: Absolution
Platform PC, Xbox 360, PlayStation 3
Ontwikkelaar IO Interactive
Uitgever Square Enix
Releasedatum 20 november 2012

Hitman: AbsolutionHitman: AbsolutionHitman: AbsolutionHitman: AbsolutionHitman: AbsolutionHitman: AbsolutionHitman: AbsolutionHitman: AbsolutionHitman: AbsolutionHitman: AbsolutionHitman: AbsolutionHitman: AbsolutionHitman: Absolution

Laagste prijzen voor Hitman Absolution, PC (Mac OS X, Windows):
Shop+/-lev.tijdPrijsTotaal
Naxu (downloads)Score: 2.5 € 10,99€ 10,99
Dreamgame (downloads)Score: 5 € 13,-€ 13,-
NedGameScore: 4.5 € 18,-€ 19,95
AMMS ElectronicsScore: 5 € 22,98€ 22,98
Bol.comScore: 3.5 € 44,99€ 44,99

Laagste prijzen voor Hitman Absolution, Xbox 360 (Mac OS X, Windows):
Shop+/-lev.tijdPrijsTotaal
NedGameScore: 4.5 € 12,-€ 13,95
Bol.comScore: 3.5 € 15,49€ 17,48
gamesshoppen.nlScore: 4 € 17,50€ 19,50
Game ShockScore: 5 € 22,99€ 24,98
Amazon.deScore: 5 € 13,54-

Laagste prijzen voor Hitman Absolution, PlayStation 3 (Mac OS X, Windows):
Shop+/-lev.tijdPrijsTotaal
BillgamesScore: 5 € 15,-€ 16,49
MediaofferScore: 4.5 € 17,50€ 19,45
gamesshoppen.nlScore: 4 € 17,50€ 19,50
NedGameScore: 4.5 € 18,-€ 19,95
Bol.comScore: 3.5 € 24,99€ 24,99

Lees ook de gebruikersreview

Populaire gebruikersreview

Meer gebruikersreviews over deHitman Absolution


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games uit te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+

Reacties (36)

Oeeee kan niet wchten tot ik dit kan spelen....... man o man wat heb ik een plezier met voorgaande delen gehad.
Dit blijft ook een super trailer:
video: Hitman Absolution
Wordt dit de knaller die Max Payne 3 misschien had moeten zijn? Ik bedoel daarmee vooral een goed en donker verhaal?
Dit soort spellen zitten normaal gesproken niet op mijn radar, maar dit ziet er ongelofelijk strak uit. Ik krijg spontaan zin om het te gaan spelen.
ben aangenaam verrast van het menselijk aspect erin te steken. de vorige hitman games waren tof maar het was de ene missie na de andere. ben benieuwd of je keuzes moet maken die de afloop van de game veranderen.
Ik heb zoveel zin in deze game, ben inmiddels 17 jaar en ben letterlijk opgegroeid met deze serie! Speel zelf nog regelmatig Blood Money _/-\o_
lol en nog steeds ben je te jong om dit te spelen.
Blood money helemaal kapot gespeeld en start hem soms nogsteeds wel eens op.
Goede sfeer en leuke missies en zeker niet makkelijk!
Ik realiseer me dat de fan van dit spel het niet graag hoort, maar ik kan me niet voorstellen dat deze verheerlijking van geweld niet bijdraagt tot apathie bij de speler. Het brein krijgt keer op keer het signaal dat het goed voelt om tegenstanders neer te maaien. Dat moet uiteindelijk een effect hebben, dat de speler zelf niet zal kunnen waarnemen, alleen mensen om hem heen.
Niet alleen de spelers van deze game, maar van alle schiet spellen horen dit niet (alweer) graag.
Wat jij hier beweert is al zeer vaak onderzoek naar gedaan, met totaal verschillende uitslagen: http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_controversies

Persoonlijk, als speler van dit soort spellen heb ik nog nooit agressieve gevoelens gekregen door het spelen van dit soort spellen.... tenzij ik misschien voor de tig-ste een bepaald lvl niet uitspeel :+
Heb er echt zin in. pas een gloednieuwe GTX 680 gekocht, dus kom maar op. :9

Off-topic: Ik word hier ook echt niet aggresief van, als ik het ben dan word ik dat van voetbalspellen als: fifa bv. daar kan ik echt niet tegen, altijd dikke frustratie tijdens een potje. en met een spelletje BF3 denk ik altijd zo van: tja kan gebeuren, ook al word ik online om de seconde neergemaait ik weet niet waar dat mee te maken heeft lijkt me een best interessant onderwerp om over te discussiŰren. :+
Ik heb het niet over agressie maar over apathie, mijns inziens nog veel erger dan agressie omdat het erin sluipt en vaak helemaal niet herkend wordt, laat staan in verband gebracht wordt met videogames. Bij apathie treedt een soort gevoelloosheid op, een emotionele afstomping. Gevolg, verharding van de maatschappij, individualisme, egocentrisme, etc. Dat effect krijg je niet alleen van geweldadige videogames spelen, maar ook van b.v. dagelijks trouw naar het journaal kijken. Het brein krijgt telkens geweldadige beelden voorgeschoteld zonder dat er een emotionele reactie komt. Op die wijze wordt geweld door het brein als het ware tot geaccepteerde norm verheven. Het is niet aan mij om iemand terecht te wijzen. Ik heb jarenlang zelf Counterstrike gespeeld. Echter, toen ik laatst in een opwelling CS:GO kocht was ik het na een uurtje echt helemaal zat. Vroeger speelde ik vele uren per dag.
Erg mooi stukje, heb ik beloond. (zie je moderatie)

Maar in mijn hele leven heb ik heel wat games versleten van medal of honor van counter-strike naar battlefield etc. bijna alle bekende fps en/of RTS (in die richting) geprobeerd maar ik ben echt niet verbitterd om het zo te noemen. zou apathie een psychische aandoening of een soort van gewenning aan geweld?
We hebben het hier over virtuele tegenstanders neermaaien, dat is toch heel wat anders dan echte personen.
Mensen die er gevoelig voor zijn krijgen die prikkel ook wel op andere manieren.
Heb een keer een docu gezien waar een professor van mening was dat games "normale" (niet labiel) mensen niet agressiever maakt, maar wel efficiŰnter leert zijn.
Een persoon die geen ervaring heeft zal blijven schieten totdat het lichaam stil is. Terwijl een ervarener persoon 1 a 2 keer schiet en dan door gaat naar de volgende.
Liever dat mensen dit spelen, dan dat ze als idioten in Haren de winkels en auto's vernielen.

De gamer die dit op zn kamer speelt is voor mij een veel minder grote bedreiging dan de hooligan die met 10 bier op helemaal doordraait en een AH leegrooft.
Opmerkelijk dat je dit post bij notabene deze game, in plaats van bij een spel waar je inderdaad non-stop mensen zit "neer te maaien". En natuurlijk heeft niemand het ooit over echte moordenaars en de echte wapenhandel (zeer lucratief voor Europese wapenfabrikanten immers).

Ik denk dat verreweg de meeste mensen zich uitermate goed bewust zijn dat ze een spel spelen (en dat het dus een stuk moeilijker is voor spellen om spelers te be´nvloeden, laat staan apathisch te maken).

Maar inderdaad, er zijn spellen, veelal van die Pentagon troep, die niet zozeer mensen apathisch maken voor geweld en oorlog, als wel gewoon de speler keer op keer in de schoenen zet van Amerikaanse soldaten in het Midden-Oosten, en wel degelijk de speler be´nvloeden door hem herhaaldelijk bloot te stellen aan de Amerikaanse kant van het verhaal (radicaal individualisme, objectivisme, negatieve vrijheid, kapitalisme als religie etc.). Dat is echter een heel ander verhaal dan wat jij tracht te beargumenteren.

Sommige mensen zullen altijd extreem be´nvloedbaar zijn, daar valt weinig aan te doen (behalve goed onderwijs wellicht).

Edit: Hier is trouwens een mooi artikel over hoe spellen hun spelers wel in duidelijke manieren be´nvloeden:
This is a post about 9/11 and Splinter Cell

[Reactie gewijzigd door jacobvdm op 24 september 2012 01:25]

Game ziet er echt supervet uit. Sinds Hitman 2 alle levels met hoogste score uitgespeeld, dus hier ga ik ook zeker weer van genieten ;)!
Ziet er iets te mooi uit dan waar kan zijn.
No way dat ze veel levels met zoveel detail kunnen maken.
De foto's bedoel je? Die zijn altijd opgepoetst. Zit ook gewoon ingame video's bij hoor.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneMobiele besturingssystemen

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013