Door , , reacties: 161, views: 77.803 •

We roepen wel vaker over een game dat het leuker is om hem in co-op te spelen; dat is zelfs bij de meeste games wel het geval. Nooit was het echter zo waar als bij Borderlands 2. De opvolger van 'openwereldschietspel' Borderlands kan met één tot vier spelers worden gespeeld, en laat dit dan de spreekwoordelijke deur zijn waarmee we in huis vallen: of je het spel in je eentje speelt of met andere spelers samen maakt een wereld van verschil. Het levert je bijna een ander spel op.

Getest op: pc
Ook verkrijgbaarvoor: Xbox 360, PlayStation 3

De setting is daar uiteraard niet van afhankelijk. De gebeurtenissen in Borderlands 2 volgen vijf jaar na het originele Borderlands, en Handsome Jack heeft de macht over Pandora gegrepen en de helden uit het eerste deel verslagen. Hij houdt de planeet in zijn greep vanuit zijn thuisbasis, de basis van Hyperion, dat in de lucht boven Pandora zweeft. Jack heeft snode plannen met de planeet en het spreekt voor zich dat niet iedereen zich daarin kan vinden. De geheimzinnige Angel bijvoorbeeld, die de speler over de radio bijstaat, wil een stokje voor Jacks plannen steken. En daar kan ze de hulp van vier 'Vault Hunters' goed bij gebruiken.

Die vier Vault Hunters zijn ook de speelbare personages waar de speler uit kan kiezen en net als in het eerste deel vullen die vier elkaar qua klasse aan op een manier die je al kent uit rpg's waarin je in teams speelt. Salvador, de Gunserker, is duidelijk de tank en tegelijk de voornaamste 'damage dealer'. Maya, de Siren, kan ook een aardig potje uitdelen maar is vooral sterk in crowd control. Zer0 is een Assassin die het moet hebben van zijn stealth-eigenschappen, terwijl Axton als Commando beschikt over een turret waarmee hij zijn vijanden extra onder vuur kan nemen.

Wij kozen voor Maya. Met haar Phaselock, die je overigens pas na enkele uren vrijspeelt, kan ze lastige vijanden eventjes in de lucht vastzetten om ze vervolgens te trakteren op een kogelregen. De keuze voor een personage heeft vooral betrekking op die speciale eigenschap en de drie skill trees die er onder hangen. Afgezien daarvaan is de keuze niet bepalend voor je succes in het spel. Borderlands 2 is bij vlagen pittig, maar in singleplayer prima te doen, met elk van de vier personages. Ondanks dat ze verschillen in klasse kunnen ze allemaal alle wapens gebruiken. Dat leidt er toe dat de vier in singleplayer onderling niet heel anders aanvoelen.

Populaire gebruikersreviews

Meer gebruikersreviews over deBorderlands 2

Populair: Gamescom 2014 Websites en communities Smartphones Beheer en beveiliging Windows Sony Microsoft Games Consoles Besturingssystemen