Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 45, views: 26.501 •

Toen we ruim twee jaar geleden het eerste deel van Darksiders voorgeschoteld kregen, ontving het een reactie die op zijn gunstigst ‘lauwwarm’ genoemd kon worden. Een God of War-kloon van een onbekende ontwikkelaar? THQ had toch ook Spacemarine, van het veel prestigieuzere Relic? Konden ze hun ontwikkelgelden niet gewoon daar op richten? Nadat we er eenmaal doorheen waren geploegd, bleken we echter zeer positief verrast. De game wist zich opmerkelijk goed overeind te houden tegenover andere action adventures, en profileerde zich aardig als ‘het Zelda-alternatief voor mensen die Zelda te kinderachtig vinden.’ Er zaten nog wel wat rafelrandjes aan, maar met nog zeker drie potentiële vervolgen in het verschiet - steeds met een van de ruiters als hoofdrolspeler - kon dat alleen maar beter worden. Darksiders II is de eerste van die vervolgen, met inderdaad één van de andere ruiters in de hoofdrol. Enigszins voorspelbaar is het allemaal dus wel, maar dat mag de pret wat ons betreft niet drukken. Zolang we maar in een enorm metalen pak rond kunnen lopen en met disproportioneel grote zwaarden mogen zwaaien.

Gespeeld op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: pc en PlayStation 3

Na oorlog komt...

Darksiders II speelt zich af na het eerste deel, waarin je als de rode ruiter van de Apocalyps je onschuld moest bewijzen. Iemand had het Einde der Tijden namelijk afgekondigd en de almachtige ‘Charred Council’, een soort raad van commissarissen voor Apocalyps-zaken, was ervan overtuigd dat ruiter ‘War’ daar schuldig aan was. Het verhaal van onze bleke ruiter, gewoon ‘Death’ genoemd in het spel, begint enige tijd na het einde der tijden. De aarde is inmiddels een eeuwig slagveld waarop engelen en demonen elkaar het leven zuur proberen te maken en de mensheid is volledig uitgeroeid. Het lot van War is onduidelijk. Trouw als Death is, gaat hij echter toch op zoek naar een manier om de naam van zijn ruitervriend te zuiveren. Iets dat volgens hem kan door de mensheid weer terug te halen en ‘de balans’ te herstellen. Een soort Control-Z, als je laatste actie het inluiden van de Apocalyps was.

Redacteur Paul Hulsebosch sprak met art director Han Randhawa.

Anders dan in het eerste deel zul je aanvankelijk weinig te maken hebben met het hele 'Hemel versus Hel'-verhaal. Death reist door de zogenaamde ‘Nether Realms’ waarin hij meer te maken heeft met andere partijen, zoals de reusachtige ‘scheppers’ en de koning van het dodenrijk. Ook maken oude bekenden uit de eerste game hun opwachting, zoals koopman Vulgrim, en wordt er zo nu en dan gerefereerd aan wat er in het eerste deel is gebeurd. De eerste engelen en demonen laten zich echter pas na een tiental uren in het verhaal zien. Death zelf had trouwens wel wat indrukwekkender vormgegeven mogen worden. Hij ziet eruit als een Metalhead waarvan de uiterste houdbaarheidsdatum al enige tijd is verstreken.

Darksiders II




Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013