Door , , reacties: 51, views: 70.894 •

Eigenlijk is het op het lachwekkende af. Elke scheet die Rockstar laat wordt breed uitgemeten in de wereldpers. Zelfs de strijd tussen Battlefield 3 en Call of Duty: Modern Warfare 3 werd vorig najaar even onderbroken omdat Rockstar een filmpje online zette. De wereld stopte daarvoor al even met draaien toen de uitgever alleen maar aankondigde dat er binnen afzienbare tijd een trailer zou komen. Als er zoiets zou bestaan als een gaming-religie, is GTA absoluut een van de apostelen.

Getest op: PlayStation 3
Ook verkrijgbaar voor: pc, Xbox 360

Hoewel nog niet eens bekend is wanneer het spel verschijnt - ergens aan het einde van het voorjaar van 2013, gokken we - blijft er altijd aandacht bestaan voor 's werelds grootste gamefranchise. In dat licht bezien is het ook niet vreemd dat een game die zich toevallig ook in het free-roaming genre waagt al snel wordt vergeleken met Grand Theft Auto. Misschien is het juist daarom wel zo verfrissend als een van die games er in slaagt om uit die schaduw van formaat te komen en eigen bestaansrecht op te eisen. Wij zagen het niet aankomen, maar Sleeping Dogs is zo'n titel.

True Crime: Hong Kong

Sleeping Dogs is een free-roaming actiespel dat zich afspeelt in Hong Kong. Dat is al bekend sinds het project aangekondigd werd als True Crime: Hong Kong, toen nog in de stal van Activision. Die uitgever vond het project echter te duur worden en koppelde het wagonnetje af. United Front Games dook daarna op bij Square Enix, dat weliswaar niet de rechten op de naam True Crime heeft, maar wel iets in het project zag. Zodoende werd Sleeping Dogs geboren, en daar hoeven de hoge Japanse heren geen seconde spijt van te hebben.

Populaire gebruikersreviews

Meer gebruikersreviews over deSleeping Dogs

Populair: Desktops Samsung Gamecontrollers Smartphones Sony Microsoft Games Apple Politiek en recht Consoles