Door , , 21 reacties

Een paar maanden geleden introduceerde Samsung zijn Series 5-ultrabooks. Deze apparaten waren misschien niet zo luxe als de ultrabooks van de concurrentie, maar Samsung richtte zich dan ook vooral op de mainstreammarkt. Voor het duurdere segment heeft het bedrijf immers de Series 9-lijn. De eerste Series 5-ultrabook kwam in Nederland alleen in een 13,3"-versie op de markt. Deze was voorzien van een Intel Sandy Bridge-processor, 4GB geheugen een een reguliere harde schijf met een caching-ssd.

Samsung heeft na de introductie van deze ultrabook niet stilgezeten, zo bleek op de Computex-beurs. Het Zuid-Koreaanse bedrijf had twee varianten van de S5-ultrabook meegenomen en daarnaast werden ook nog Series 5- en Series 7-tablets getoond. Zoals bij heel veel apparaten op de Computex draaiden de prototypes van Samsung op Windows 8 en waren ze voorzien van een touchscreen.

De eerste nieuwe versie is in feite de Series 5-ultrabook die wel al kennen, maar dan met een touchscreen. De tweede heeft een scharnier waarmee het scherm volledig omgeklapt kon worden, met een soort tablet als resultaat. Wij hebben beide prototypes aan de tand gevoeld.

Door Wout Funnekotter

- Hoofdredacteur

Wout werkt sinds 2011 bij Tweakers en heeft zich lange tijd beziggehouden met het testen en recenseren van allerlei producten, met een nadruk op mobiele technologie. Sinds augustus 2015 is hij hoofdredacteur. In die rol werkt hij samen met de andere redacteuren eraan om de inhoud en presentatie van de site constant te verbeteren. Wanneer de tijd het toelaat, schrijft hij nog wel eens een review.

Volg Wout op TwitterVolg Wout op Google+

Samsung Galaxy S7 edge Athom Homey Xcom 2 Samsung Galaxy S7 Fallout 4 Apple iPhone 6C Hitman (2016) LG G5