Door , , reacties: 21, views: 39.360 •

Een paar maanden geleden introduceerde Samsung zijn Series 5-ultrabooks. Deze apparaten waren misschien niet zo luxe als de ultrabooks van de concurrentie, maar Samsung richtte zich dan ook vooral op de mainstreammarkt. Voor het duurdere segment heeft het bedrijf immers de Series 9-lijn. De eerste Series 5-ultrabook kwam in Nederland alleen in een 13,3"-versie op de markt. Deze was voorzien van een Intel Sandy Bridge-processor, 4GB geheugen een een reguliere harde schijf met een caching-ssd.

Samsung heeft na de introductie van deze ultrabook niet stilgezeten, zo bleek op de Computex-beurs. Het Zuid-Koreaanse bedrijf had twee varianten van de S5-ultrabook meegenomen en daarnaast werden ook nog Series 5- en Series 7-tablets getoond. Zoals bij heel veel apparaten op de Computex draaiden de prototypes van Samsung op Windows 8 en waren ze voorzien van een touchscreen.

De eerste nieuwe versie is in feite de Series 5-ultrabook die wel al kennen, maar dan met een touchscreen. De tweede heeft een scharnier waarmee het scherm volledig omgeklapt kon worden, met een soort tablet als resultaat. Wij hebben beide prototypes aan de tand gevoeld.

Door Wout Funnekotter

- Reviewco÷rdinator

Wout werkt sinds 2011 bij Tweakers. Hij is van alle markten thuis, maar richt zich primair op mobiele technologie, zoals smartphones, tablets en smartwatches en vliegt de wereld over om de nieuwste producten te zien en te testen. In zijn rol als reviewco÷rdinator werkt hij samen met de andere redacteuren eraan om de inhoud en presentatie van de recensies constant te verbeteren.

Volg Wout op TwitterVolg Wout op Google+

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops