Door , , reacties: 91, views: 122.163 •

Jeruzalem, Acra, Damascus, Venetië, Florence, Rome, Istanbul... New York, Boston, Philadelphia! Na maanden speculeren over waar de Assassin's Creed-serie heen zou gaan, is de kogel eindelijk door de kerk. Ubisoft maakte begin deze maand bekend dat Assassin's Creed III zich afspeelt ten tijde van de Amerikaanse Revolutie. Daarbij zullen steden als Boston en New York centraal staan, terwijl ook Philadelphia voorbij zal komen in het nieuwe avontuur.

Een interview dat Tweakers.net onlangs deed met Assassin's Creed III-producer Julien Laferrière.

Nog voordat Ubisoft de officiële aankondiging had gedaan, kreeg vrijwel het volledige Nederlandse gamejournaille een vrij uitgebreide eerste kennismaking met het spel. Liefst twee uur had de uitgever ingeruimd voor een presentatie over de jongste telg in de Assassin's Creed-franchise. Daarbij werd ook ruim aandacht gegeven aan het waarom van de setting en aan de manier waarop die setting uiteindelijk tot stand is gekomen. Opvallend genoeg was bij Ubisoft al vanaf dag één intern bekend dat het spel zich zou afspelen tijdens de Amerikaanse Revolutie. Daarmee kwalificeert Assassin's Creed III zich alvast voor de titel 'best bewaard geheim in de game-industrie aller tijden'.

*Connor

Assassin's Creed III betekent dus een stap naar een ander continent, en aangezien de verhaallijnen van Ezio Auditore da Firenze en Altaïr zijn afgerond in Assassin's Creed: Revelations is het ook tijd voor een nieuw hoofdpersonage. Dat is Connor. Duidelijk is dat Connor in de oorlog aan de kant van de Amerikanen staat. Dat is opvallend, want Connor is van half-Britse afkomst. De assassin-in-wording kiest echter voor zijn native american-kant en zal zijn gewelddadige kwaliteit dus voornamelijk richten op de Britten, of beter gezegd: de Tempeliers die deel uitmaken van het Britse leger.

Ondanks de andere setting en de focus op de Amerikaanse Revolutie blijft Assassin's Creed draaien om de voortdurende strijd van het Assassin's Gilde tegen de Tempeliers. Ubisoft nodigt de spelers niet voor niets uit om Assassin's Creed III te spelen 'om de Amerikaanse Revolutie die je al kent zelf te ervaren, en de revolutie die je nog niet kent te ontdekken'. Wat dat precies betekent, weten we waarschijnlijk pas in november.