Door , , reacties: 33, views: 38.873 •

Op een voetbalveld weet je eigenlijk nooit wat je aan ze hebt. Hoewel straatvoetballers allemaal met een bal om kunnen gaan, worden het vrijwel nooit gelauwerde profvoetballers. Die enkeling die zijn pleintjesachtergrond wel omzet tot een succesvolle carrière in de voetballerij, wordt meestal 'zo'n speler waar je voor naar het stadion komt'. Deze spelers, én de spelers die de show stelen ver buiten de spotlights van het miljoenenbal dat profvoetbal is, vind je nu ook in je huiskamer, in FIFA Street.

Na de serie enkele jaren met rust te hebben gelaten, probeert Electronic Arts het opnieuw. De uitgever heeft met de gewone FIFA-serie sinds een aantal jaren het 'footie'-genre weer in zijn greep en dus waagt het bedrijf een nieuwe poging om ook de wereld van straatvoetbal in een game te vangen. De engine van FIFA 12 en de expertise van het FIFA-ontwikkelteam moeten de antwoorden opleveren op vragen die het ontwikkelteam van EA BIG een paar jaar geleden niet kon beantwoorden.

*Meer dan alleen straat

Met de term 'straatvoetbalgame' doen we FIFA Street, ondanks de naam, tekort. Het spel gaat weliswaar over de stijl van voetbal die op straat bedreven wordt, maar het ontwikkelteam van EA Sports heeft die stijl in diverse vormpjes gegoten. Zo loopt FIFA Street wat het spelaanbod berteft uiteen van twee tegen twee 'Panna'-wedstrijden tot volledige zaalvoetbalwedstrijden van vijf tegen vijf of zes tegen zes. Dat is geen toeval. Net als straatvoetbal vereist zaalvoetbal een bovenmatige portie techniek. Het is dan ook niet verwonderlijk dat 'grote namen van de straat' door de jaren heen regelmatig zijn opgedoken in de hoogste zaalvoetbaldivisies van ons land.

Populaire gebruikersreview

Alle gebruikersreviews over:

FIFA Street (2012), PlayStation 3
FIFA Street (2012), Xbox 360

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung