Door , , reacties: 33, views: 46.198 •

Toen Transformers: War for Cybertron in 2010 op de markt kwam, waren de reacties een stuk positiever dan menigeen had verwacht. We kenden de Transformers tot op dat moment immers alleen van de matige tot slechte games die veelal op basis van de films waren gemaakt. War for Cybertron had met de films niets te maken. Toeval of niet: het was ook meteen de eerste Transformers-game die in goede aarde viel.

Perfect was War for Cybertron daarmee echter niet. De opzet, waarbij de speler het avontuur beleefde in een team van drie Transformers, werkte beperkend voor de ontwikkelaar. De consoles moesten zes robots in hun geheugen houden, namelijk de drie Transformers in kwestie en hun alternatieve uiterlijk - hun transformatie. Dat leidde ertoe dat er concessies moesten worden gedaan op het gebied van leveldesign, en dat bleek wel; ook wij bestempelden het gebrek aan variatie in de levels als een minpunt van Transformers: War for Cybertron.

*Verder bouwen

Ondanks de minpuntjes had de studio een solide basis om op verder te bouwen. Het resultaat daarvan zal komend najaar zichtbaar zijn. In Transformers: Fall of Cybertron moeten de minpuntjes van War for Cybertron zijn veranderd in sterke punten. Het level design is daar een belangrijk onderdeel van, maar ook meer variatie in de gameplay en meer aanpassingsmogelijkheden in de multiplayer-modus staan hoog op de lijst van ontwikkelstudio High Moon Studios. Tweakers.net kreeg onlangs de kans het spel alvast in actie te zien, en daarbij te ontdekken hoe High Moon die verbeterpuntjes implementeert.

Het verhaal is een rechtstreeks vervolg op War for Cybertron. Stond dat spel nog in het teken van de open strijd tussen de Autobots en de Decepticons, nu is de balans danig veranderd. De Decepticons hebben de oorlog gewonnen en de Autobots proberen te overleven terwijl ze een weg zoeken om van Cybertron weg te komen. Voor de Autobots is het tijd om te vluchten om ooit weer terug te kunnen vechten, terwijl de Decepticons pogingen ondernemen de Autobots voor eens en altijd uit te roeien.

Populair: Desktops Samsung Smartphones Sony Microsoft Games Apple Politiek en recht Consoles Smartwatches