Door , , reacties: 93, views: 245.062 •

Compacte systeemcamera's oftewel 'interchangeable lenses compacts' winnen wereldwijd terrein op de fotografiemarkt, al loopt Europa nog wel wat achter bij Azië en de Verenigde Staten. Nu ook Nikon al een ilc-lijn heeft gepresenteerd, lijkt het echter een kwestie van tijd voordat de kleine spiegelloze camera's met verwisselbare lenzen door het grote publiek omarmd worden

In deze roundup bespreken we vier goedkope compacte systeemcamera's: de Olympus E-PM1, de Lumix GF3 van Panasonic, de Sony NEX-C3 en de Nikon 1 J1. De Sony-camera heeft een grote aps-c-beeldsensor, terwijl de 1"-sensor uit de Nikon de kleinste van de vier is. De Olympus- en Panasonic-camera's hebben een micro-four-thirdsbeeldsensor en vormen daarmee de middenmoot.

Alle camera's hebben een prijs van vier- tot vijfhonderd euro en wij waren benieuwd hoeveel prestaties voor die prijs geleverd worden. We onderzochten dus de prestaties van de sensors, we beoordeelden de bouwkwaliteit en we keken naar het gemak van de bediening.

Deze roundup is tot stand gekomen in samenwerking met Nomad en PowerUp, respectievelijk admin en moderator van onze Fotografie & Video-fora.

Ilc roundup 2011 inleiding

Populaire gebruikersreviews