Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 94, views: 50.841 •

Als we Azië even buiten beschouwing laten, hoort Guild Wars bij de populairste mmog's ter wereld. Dat maakt ook dat reikhalzend wordt uitgekeken naar de opvolger, waar door ArenaNet hard aan wordt gewerkt. Voor fans van het eerste deel heeft de Amerikaanse studio heel wat verrassingen in petto, want Guild Wars 2 zal stevig van het origineel gaan afwijken.

Dat was al te zien in de intro van de game. Die begon met een hele serie ontwerpschetsen, de prachtige tekeningen waar Guild Wars zo beroemd om is. De serie schetsen ging echter langzaam over in beelden uit het spel zelf en die overgang was redelijk naadloos. Waar bij Guild Wars een gat zat tussen wat de schetsen beloofden en hoe de game er in werkelijkheid uitzag, komen schets en werkelijkheid nu een stuk dichter bij elkaar. Gebleven is de typische fantasy-setting. In de intro kwamen alle bekende elementen voorbij. De wereld is een mix van middeleeuwse en futuristische gebouwen, die bewoond worden door draken, ondoden, naga, stenen wezens, demonen, enorme slangen, spinnen en krabben en fantasiewezens als orcs en gnomes.

* Niets nieuws?

In die zin is er in Guild Wars 2 niets nieuws onder de zon, al ziet de wereld er dit keer dus wel veel beter uit. ArenaNet wil bovendien meer verhaal in Guild Wars 2 stoppen. Als GW2 start, is het 250 jaar later dan tijdens de gebeurtenissen uit de eerste game. In de tussentijd is een hele serie draken in de wereld verschenen, die overal dood en verderf zaaien. Waar het in de eerste game vooral om het menselijk ras draaide, moeten nu alle volken een belangrijke rol gaan spelen. Dat is ook hard nodig, want alleen als alle volken, vertegenwoordigd door de speelbare rassen, samenwerken, kunnen de draken worden verdreven. Dat is de onderliggende verhaallijn achter alle gebeurtenissen in Guild Wars 2.

Het verhaal kan ook een belangrijkere rol spelen, omdat GW2 echt een volwaardige mmog wordt. Veel meer dan het eerste deel, dat toch eigenlijk meer een verzameling instances was dan de volledig open persistente spelwereld die we van andere mmog's kennen. Guild Wars 2 gaat daarin mee, het wordt een spelwereld waarin steeds van alles gebeurt, vooral evenementen waarin draken een hoofdrol spelen.

Lees ook de gebruikersreviews

Populaire gebruikersreviews

Meer gebruikersreviews over deGuild Wars 2


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games uit te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013