Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 49, views: 30.655 •

Het was donderdag 9 juni, de laatste dag van de E3, en midden in de stand van Sega stond een wat mysterieuze kubus waar een lange rij wachtenden voor stond die werd tegengehouden door twee militairen. Toen de deur even kort op een kier ging, konden we binnen een groot scherm zien en twee mannen die in het donker voor een groep stonden. Tot onze verbazing herkenden we de gezichten van Steve Gibson en Randy Pitchford, die hoogstpersoonlijk Aliens: Colonial Marines stonden aan te prijzen bij een kleine groep nieuwsgierige journalisten.

Dat de twee heren - die toch de top van ontwikkelaar Gearbox Software vormen - de game aan stonden te prijzen, was op zich niet eens zo vreemd, maar het tijdstip was dat wel. Nog geen dag later zou Duke Nukem Forever, een game waar Gearbox sinds eind 2009 erg veel tijd en aandacht aan heeft besteed, het licht zien. Niemand had er vreemd van opgekeken als beide kopstukken zich met de lancering van Duke zouden bemoeien, maar in plaats daarvan stonden ze in een bordkartonnen bunker een ander geesteskind aan de man te brengen. Het tekent de liefde van Gearbox voor Colonial Marines, een game waaraan de studio al sinds 2006 sleutelt. Tegen de tijd dat het spel op de markt komt, ergens in de eerste helft van 2012, is de game zes jaar in productie, en dat is zelfs naar hedendaagse maatstaven lang.

* Op verzoek

Steve Gibson, die we eerder dit jaar uitgebreid spraken over DNF, is dan ook nog steeds blij dat zij destijds door filmmaatschappij 20th Century Fox werden benaderd om een nieuwe Aliens-game te maken. "Het is een geweldige franchise om aan te werken," aldus de vice-president van Gearbox. "Bijna alle games stelen van Alien. Kijk alleen maar naar de games waar wij zelf iets mee te maken hebben gehad. In Duke Nukem heb je Face Huggers, die zijn gejat van Alien. In Half-Life heb je Headcrabs, dat is hetzelfde verhaal. In Halo zitten dropships, ook al gejat van Alien." Colonial Marines gaf de mannen van Gearbox bovendien de kans om kennis te maken met Ridley Scott, de regisseur van de eerste film in de serie. "Hij heeft ons zelfs het aantekenboek laten zien dat hij gebruikte in de voorbereiding van de film, met daarin alle ideeën voor de wereld, de personages en het verhaal."

E3: Aliens: Colonial Marines

Inhoudsopgave


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games uit te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+

Inhoudsopgave



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013