Door , , reacties: 38, views: 35.093 •

Met Batman: Arkham Asylum had Warner Bros. in de zomer van 2009 een overwachte hit in huis. De game maakte met zijn donkere sfeer en de sterk uitgewerkte personages een goede indruk bij reviewers en consumenten. Batman voelde aan als de onverschrokken, ijzersterke superheld die hij hoort te zijn. Met dat als uitgangspunt begon ontwikkelaar Rocksteady Studios aan Batman: Arkham City, waarin de vleermuisman niet alleen terugkeert, maar wordt bijgestaan door een nieuwe heldin.

Bekijk Batman: Arkham City, vanaf 7:40

Menig gamer met een bovengemiddelde interesse voor Batman en Batman: Arkham City zal inmiddels al weten dat Catwoman haar opwachting maakt in het komende avontuur van Gothams voornaamste bestrijder van het kwaad. Batman en Catwoman zullen in Arkham City hun eigen verhaal doorlopen, die beide verweven zijn in de singleplayer-modus van het spel. Het switchen van Batman naar Catwoman en terug belooft voor variatie te zorgen bij zowel de gameplay als het verhaal, temeer omdat Catwoman zelf natuurlijk niet van onbesproken gedrag is en een eigen agenda heeft, terwijl Batman jacht maakt op de criminelen die Arkham City overspoeld hebben.

*Prominente vijanden

Die criminelen zijn vooral afkomstig van het inmiddels gesloten Arkham Asylum. De Joker en een aantal andere prominente vijanden van Batman, zoals The Penguin, hebben zich in de stad verschanst, terwijl hun handlangers bezit hebben genomen van de straten. Batmans doel, logischerwijs, is het opsporen en opsluiten van al dat gespuis, terwijl Catwoman op haar beurt veel meer interesse heeft in persoonlijk gewin, wat de nodige interessante situaties oplevert.

Populair: Samsung Smartphones Processors Sony Microsoft Games Apple Consoles Politiek en recht Smartwatches