Door , , reacties: 103, views: 82.738 •

Uitdaging

Hoewel er uiteraard meer kan worden verteld over het singleplayer-avontuur, heeft Killzone meer te bieden dan de pakweg zes uur die je nodig hebt voor de singleplayer als je het spel op de Trooper-moeilijkeidsgraad speelt. Op dat niveau krijg je overigens al genoeg tegenstand. De Helghast maken grif gebruik van gevechtstactieken om je te flankeren en zullen je constant onder druk zetten en je bestoken met granaten. De AI is dan ook prima. Helghast die onder vuur liggen, duiken geloofwaardig weg en zullen je op een andere manier proberen te beschieten.

*Laat maar liggen...

Ook de AI van je teamgenoten is prima. Ze bewegen zich goed van dekking naar dekking en reviven je als je neergeschoten bent. Het gebeurt echter ook dat dat op de een of andere manier niet lukt. Soms komt dat omdat je op een plek ligt waar ze niet bij kunnen, en soms ben je te zwaar gewond om opgelapt te worden. Het komt echter ook voor dat je op een ogenschijnlijk bereikbare plaats ligt, maar de AI je toch niet weet te vinden. Een slordigheidje, maar aan de andere kant: had je maar niet dood moeten gaan!

Killzone 3

Ondanks dat de tegenstand in de singleplayer dus meer dan aardig is, blijft de multiplayer de plek bij uitstek waar je echt kunt laten zien hoe goed je bent. Zelden merken we de multiplayer aan als de betere spelmodus, maar in Killzone 3 lijkt die kwalificatie terecht. 'Lijkt', want als games als Black Ops ons iets hebben geleerd, is het wel dat je over een multiplayer-spel pas na enkele weken, misschien wel maanden kunt oordelen. Vragen als 'hoe lang blijft het leuk?' en 'wat als je het maximumlevel hebt bereikt?' blijven vooralsnog immers onbeantwoord.

*Meer dan cijfertjes

Wie cijfermatig naar de multiplayer gaat kijken, zal de kracht van de multiplayermodus niet direct meekrijgen. Een achttal maps en vier verschillende spelvormen waar je in kunt springen: het voldoet, maar echt veel is het niet. Als je niet verder kijkt, zie je dus niet hoe goed de classes in elkaar zitten, hoe gelaagd en gebalanceerd de meeste maps zijn en hoeveel verschillende spelletjes de revue passeren in Warzone. De multiplayer van Killzone 3 blijft in veel opzichten trouw aan Killzone 2, maar doet tegelijkertijd veel dingen een stuk beter.

Populaire gebruikersreview

Alle gebruikersreviews over:

Sony PlayStation 3 Slim 320GB
Killzone 3

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBGrand Theft Auto V