Door , , reacties: 11, views: 10.121 •

Tijdens de E3 van dit jaar moest het aanwezige journaille bij vlagen oppassen niet te struikelen over twintig rondrennende 'Suicide Girls'. Deze van tattoos voorziene dames maakten op luide en onmisbare wijze reclame voor All Points Bulletin, een online actiespel van Realtime Worlds dat wordt uitgegeven door Electronic Arts. Op de E3 lieten we de drukte links liggen, maar toen de game op het Tweakers.net-hoofdkwartier binnenkwam, waagden we ons toch aan een uitstapje naar San Paro.

Gespeeld op: pc (exclusieve titel)

All Points Bulletin

All Points Bulletin werd ooit aangekondigd als een game die aan Grand Theft Auto zou doen denken, maar dan volledig online. Dat dat niet helemaal gelukt is, begrijp je eigenlijk al meteen als je nagaat hoe 'below radar' EA het spel in de winkels heeft gelegd. Geen gigantische campagne, geen grootspraak, helemaal niets. Doorgaans is dat niet het recept dat een uitgever gebruikt als een toptitel op de markt wordt gebracht. In Los Angeles organiseerde Realtime Worlds nog wel een 'APB feest' maar op dit feest en de eerdergenoemde dames na was het nogal stil rond de game.

Binnen een uur weet APB ons niet al te positieve voorgevoel te bevestigen. Het spel wordt geïntroduceerd met een introfilmpje dat de achtergrond schetst waartegen de game zich afspeelt en dat van middelmatige kwaliteit is. Wat is er aan de hand? San Paro is veranderd in een stad vol chaos, waarin een constante strijd gaande is tussen de Enforcers, een vrije interpretatie van wat politie zou kunnen zijn, en de Criminals, die zichzelf meer als vrijheidsstrijders zien. Spelers kiezen aan het begin van het spel een zijde en voeren daarna constant missies uit om de andere partij te dwarsbomen.

*Districten

San Paro is opgedeeld in districten die je vanuit het menu betreedt. In het Social District wordt niet gevochten, maar vooral gebabbeld. Spelers kunnen zich hier onder meer richten op het formeren van clans of op vrienden wachten waarmee kan worden gespeeld. Het Financial District en het Waterfront District zijn actiegebieden. Hier vecht je aan de zijde van je keuze en voer je missies uit voor diverse opdrachtgevers. Deze twee gebieden verschillen in opbouw en soms in de missies die je er kunt uitvoeren, maar in de basis zijn ze verder hetzelfde.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets