Hoofdcategorieën
Device Settings

Preview: Rage

Door Jurian Ubachs, dinsdag 4 mei 2010 16:18, views: 66.893

De setting verklaard

Tijdens de demonstratie in Parijs werd er in een omgeving gespeeld die we ook in Keulen al hadden gezien. De kale rotsen en open vlaktes doen in de verte denken aan Borderlands, terwijl de sfeer wat lijkt op die in het eveneens in ontwikkeling zijnde Fallout: New Vegas, waarover we je later deze week meer vertellen. Rage houdt echter niet op bij de wastelands zoals we ze nu hebben gezien. Het spel schotelt de speler na verloop van tijd een totaal nieuwe omgeving voor, met het stadje Subway Town dat is geïnspireerd op New York en Tokio. Daarmee houdt de duidelijke gelijkenis met Fallout: New Vegas na het eerste deel van het spel dus op.

Willits had ook nog een verklaring voor de keuze voor het post-apocalyptische thema. Het thema staat de ontwikkelaar namelijk toe om elementen te combineren zonder dat het ongeloofwaardig wordt. Een toekomstige, post-apocalyptische setting biedt een unieke mogelijkheid voor id Software - en voor veel andere ontwikkelaars - om realistische elementen en futuristische voorwerpen te combineren.

*Voorlopige conclusie

Uiteraard zouden we het liefst nog uren blijven genieten van wat Rage allemaal te bieden heeft, maar daarvoor zullen we de komende maanden waarschijnlijk nog vaak genoeg de kans krijgen. Zo heeft id Software nog niets gezegd over de multiplayer-modus, en werd de vraag of er co-op in het spel zou zitten beantwoord met "dat hoort bij multiplayer, en daar hebben we het nog niet over". Daar zou je aan af kunnen leiden dat er inderdaad een coöperatieve spelmodus in Rage wordt verwerkt. Wellicht dat we hierover meer zullen horen in de periode rond de E3, die vanaf 13 juni in Los Angeles plaatsvindt.

Titel Rage   Rage
Platform pc, Xbox 360, PlayStation 3
Ontwikkelaar id Software
Uitgever Electronic Arts
Releasedatum 2011

Rage Rage Rage Rage Rage Rage Rage Rage Rage screenshot Rage screenshot Rage screenshot Rage screenshot Rage Rage Rage Rage Rage

T'rug naar huus


Inhoudsopgave

Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

Lijkt wel een beetje op Borderlands,
Ga hem zeker kopen! :D

het lijkt voor mij een beetje op een combo borderlands & fall out 3

maar het ziet er zeker goed uit jammer dat hij pas in 2011 uit komt

Ik krijg er inderdaad ook een fallout 3 gevoel bij. Het ziet er grafisch inderdaad erg indrukwekkend uit! Nu alleen hopen dat het geen mager verhaal blijft, maar dat zal wel niet.

Fallout = Borderlands = Rage
Allemaal met een ander verhaal maar het principe blijft hetzelfde. Dit zien we ook heel vaak terug in andere games (WO2 shooters :P), alleen is dit volgens mij een "nieuwe" setting.

Het ziet er erg gelikt uit, als die plaatjes op de laatste pagina van de Xbox 360 zijn, dan wil ik wel weten hoe dat op mijn pc eruit gaat zien *kwijl*

Met als enige verschil dat Borderlands saai was. Lineair, gevoelloze wapens, oninteressante wereld. Fallout3 had daartegen juist wel net die snaar geraakt, athans, bij mij.

Bij mij is het juist andersom.

Fallout 3 is idd geniale game! Vond BL ook tegenvallen, is rete lineair en graphics zijn niet mijn ding..

Ik vond Borderlands persoonlijk echt heel goed. Met name de wapens en de RPG elementen maakten het spel voor mij. Het miste af en toe wat afwerking, maar ik ben er van overtuigd dat Borderlands 2 dat helemaal goed gaat maken.

Voor mij geldt dan weer:
Stalker > Fallout3 & Borderlands

De sfeer in Stalker is wat grimmiger en de setting (omgeving Chernobyl) spreekt mij ook meer aan.
Daarnaast krijg ik het idee dat de "free roaming" mogelijkheden bij Stalker net even iets beter/groter waren dan in Fallout.

Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk! Fallout3 en (in iets mindere mate ;) ) Borderland waren ook zeker leuke games waar ik me erg mee heb vermaakt!

Om een oud John Carmack citaat erbij te pakken:
'Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be there, but it's not that important.'

Oftewel ik ben benieuwd tot hoeverre die verhaallijn uitgewerkt gaat worden.

Als je het zo stelt ben ik ook erg benieuwd hoe de verhaallijn wordt uitgewerkt. Maar, ach verhaal is bij zulk type games niet heel belangrijk. Anders wordt het als het echt de richting van F3 op gaat, want daar vond ik juist het verhaal het meest belangrijke van de game. En het deed me in eerste opzicht wel denken aan F3. Ach we zullen zien, de graphics zien er op de screenshots echt verbluffend uit. Helaas moeten we nog wel even wachten.

Ik kreeg ook meteen een Borderlands gevoel, hehe.
Maar grafisch ziet Rage er wel echt super uit, ben erg benieuwd

Wastelands, buggy, bandits, ik had net hetzelfde gevoel :p

Wauw. Dat klinkt goed en ziet er ook goed uit. Ik krijg inderdaad een beetje het Borderlands/Fallout idee (maar dat heb je denk ik al snel bij wastlands) Maar als je ook in steden etc. komt dan moet dat goed komen. Daarnaast zou het geen nadeel hoeven te zijn als ze het maar goed aanpakken. Bij borderlands had ik ook niet zoiets van 'oh daar heb je weer een fallout ripp-off'.

Steeds vaker zien we vrije spelwerelden waar je kan doen wat je wilt. Een prima ontwikkeling in gamesland :D

De technische aspecten heb ik weinig verstand van maar het klinkt als een hele goede ontwikkeling. Bij veel games (GTA) zie je inderdaad soms gewoon een gebouw in beeld floppen.

Prima ontwikkeling, daar valt over te twisten. Aan de ene kant is het leuk, lekker freeroamen en doen wat je wilt. Aan de andere kant gaat het meer dan eens (lees: bijna zonder uitzondering) gepaard met weinig boeiende storytelling. Dat heeft bij mij het effect dat ik na een beetje ronddolen met heel snel verveel. Om die reden vind ik free roaming RPGs vaak veel minder leuk dan meer traditionele rpgs als Baldurs Gate of zelfs Dragon Age. Een duidelijk doel ontbreekt vaak, waardoor ik een beetje verloren rond loop.

That said, ziet dit er best netjes uit, de graphics van de open luchten zijn prachtig. De rest is nog maar even afwachten.

Ben ik wel met je eens. Ik zou meer van een spel wat een erg goed verhaal heeft en echt een "immersive" gameplay heeft. Van mij hoeft een spel dan ook niet 60 tot 100 uur te duren. Zoveel tijd heb ik persoonlijk niet meer om te besteden aan gamen. Ik heb dan ook liever dat de tijd die ik game ook heel erg leuk en goed is. Zo heb ik erg genoten van Mass Effect 1 en 2. Alleen de primaire storyline gespeeld en niet al te veel sidequests. Dan ben je 15 tot 20 uur kwijt, maar heb je ook erg goede uren gehad. Bij sommige spellen heb ik soms het idee dat je meer aan het werken bent, de hoeveelheid herhalende acties zonder echt duidelijke resultaten.

Lijkt inderdaad veel op een Borderland/Fallout combinatie.. over de graphics in ieder geval niks te klagen, alleen vind ik het verhaal tot nu toe wel erg onorigineel, maar we zullen zien. Ze hebben tenslotte nog even ;)

Als dit nou de soepele gameplay van Borderlands combineert met de Graphics en verhaallijn van Fallout hebben ze een absolute winnaar. Ik kon er niet overheen komen hoe houterig ik me voelde in FO3, laat staan als ik het in 3rd person bekeek ... talk about bad rigging :/ .

Borderlands graphics stonden mij dan iets minder aan en er was weinig verhaal en veel grinding.

Daarbij biedt rage zijn eigen inzet: variatie. Vliegen, crossen, plaatsing van turrest/mijnen/robotspinnen (soort van battlefield preparatie als in KoToR :D !), schieten en puzzelen. Die variatie is wat ook een enorme winnaarcode is voor spellen als Half Life 2 bijvoorbeeld :) .

Als de engine nu net zo soepel voelt als de Source/UE3 ... hier heeft u €50 bethesda :) !

Ik geef je helemaal gelijk, Fallout 3 was een geweldige game, zeker door de setting. Het was alleen geen shooter, maar een rpg met toevallig een shooterelement, dat merkte je aan de accuracy van de geweren, aan de VATS en aan de schaarste aan ammo.

Borderlands daarentegen was een waardeloze game, alleen maar grinden, ontzettend eentonige gameplay, alles gebaseerd op level en bijna niets op skill, slechte AI omdat je alleen maar aangevallen werd door van die raiders en monstertjes en er geen èchte bots/NPC's waren die evenwaardig waren aan jouw character. De graphics zijn een kwestie van smaak, maar die stonden mij ook niet aan. De elementen waardoor andere mensen Borderlands zo goed hebben beoordeeld waren de fast-paced gameplay maar vooral het idee van weer eens met z'n allen op pad gaan: de co-op.

De co-op was de hele hoeksteen van Borderlands en het systeem werkte geweldig: makkelijk joinen, weinig of geen lag/disconnects en veel voordeel van co-op met betrekking tot levelen en fun.

Laten we idd hopen dat Rage het beste van beiden combineert.

[Reactie gewijzigd door Neophyte808 op dinsdag 4 mei 2010 17:02]


Hmm, sorry, hartstikke offtopic natuurlijk... je hebt gelijk dat FO3 geen shooter is, maar schaarsheid van ammo??? Dan deed je toch iets fout volgens mij hoor, of je hebt niet verder gespeeld dan het eerste stuk of zo. Ik had altijd idioot veel ammo over, alleen het eerste stukje van het spel moet je even zuinig zijn.

wat is KoToR....? sorry hey~! ik ben een NUUB...

Knights of The Old Republic van Bioware.

EDIT: Typo.

[Reactie gewijzigd door ClementL op woensdag 5 mei 2010 00:53]


Hoi Johnkessels87,

hier vind je bergen informatie,
en niet alleen over KOTOR.

Je kunt er diverse woorden intypen en op enter duwen, dan volgen er links in beeld, met meer informatie.

Boven de grond blijkt alles echter anders te zijn dan de mensheid vooraf had gedacht. Er zijn meer overlevenden dan gedacht, er is een soort almachtige autoriteit en de normale mensen worden geteisterd door agressieve bandieten die op de een of andere manier zijn gemuteerd. Daarin ligt ook de start van dat 'diepere' plot: de oorzaak van die transformaties is niet helemaal duidelijk.
Klinkt als een combinatie tussen de verhalen van Fallout 1 en 2 :P
De oorzaak van de super mutants en de almachtige authoriteit is de enclave.

Draait deze ook op Linux? De vorige tech engines deden het wel (doom 3, quake 4). Dat zou ik wel op prijs stellen :)

Vooralsnog is Linux geen 'launch platform' zoals Windows, Mac, PS3 en Xbox. Er zullen naar alle waarschijnlijkheid wel Linux binaries beschikbaar komen.

Regarding the status of the Linux port after the July 14, 2008 announcement, John Carmack said "It isn't a launch platform for us, but an executable may still show up." Later he said that a Linux port is unlikely in response to an email where he says "It isn't out of the question, but I don't think we will be able to justify the work." and "It probably wouldn't be all that bad to get it running on the Nvidia binary drivers, but the chance of it working correctly and acceptably anywhere else would be small." Three weeks later Timothee Besset, the person in charge of porting id's products to Linux, discussed the future of the Linux port in a more positive light, stating on September 13, 2009 that "Fundamentally nothing has changed with our policy regarding Linux games... I'll be damned if we don't find the time to get Linux builds done."

[Reactie gewijzigd door Cyberblizzard op dinsdag 4 mei 2010 16:54]


Is niet aangekondigd, maar JC en Timothee hebben beiden laten weten er wel een binary voor uit te willen brengen. Is eigenlijk ook wel een must. Heb alle games van hun op Linux en deze mag niet ontbreken.

Waar ik wel erg tegenop kijk is het gebrek aan Dedicated Servers. Ik weet niet zeker of ze nog steeds door gaan met dit plan maar ik zou het zwaar kut vinden als dit de eerste game is waar je geen mods en maps kunt hosten. Ben nu druk bezig met de UDK en ik vindt hem (de UDK) erg geil. Toch zou ik mods en mappen liever uitbrengen voor de Id fransise omdat ik daar al bekend mee ben. Zonder servers, gaat dat echter niet door.

Wat ik gehoord had (rond de launch van COD:MW2) was dat ID officieel ergens had gezegd: 'we kijken even hoe het gaat met Infinity Ward voor we ons vastleggen op een bepaalde multiplayer-techniek, we zijn zeer benieuwd hoe het verloopt namelijk'.

Waarmee ze eigenlijk zeggen wel degelijk interesse te hebben in P2P, maar het toch een link idee vinden en even willen kijken hoe het bij andere games werkt in de praktijk.


Nu ben ik benieuwd, is er ergens een 'uitkomst' daarvan? (Nee, niet wat alle boze COD:Mw2 pc gamers roepen, maar wat ID er zelf over zegt nu COD:MW2 een poosje heeft kunnen draaien).

Die technologie klinkt veelbelovend, ik zou dit wel graag in een demo filmpje willen zien.

Ook wel leuk om te zien is dat ID nu al weer verder denkt, met wat ze Sparse Voxel Octree noemen - zie ook Wikipedia. Bijna-onbeperkte (en natuurlijke) LOD zonder 'hacks' zoals normal mapping en dergelijke? Gaerne.

Het was overigens een lange tijd stil in de game engine wereld, met alleen hier en daar wat nieuws over de CryEngine 3. Unreal Engine mag wel weer eens iets roepen, en ook Valve mag wel eens een nieuwe engine gaan bouwen - vooral die laatste twee hebben stevige engines gebouwd die al in een paar dozijn games gebruikt worden, maar die engines zijn allen ondertussen alweer jaren oud.

[Reactie gewijzigd door YopY op dinsdag 4 mei 2010 16:51]


Sparse Voxel Octree maakt gebruik van raycasting. De id Tech 6 engine zal dan ook nog wel even op zich laten wachten, want voor realtime raycasting moeten grafische kaarten nog een stuk sneller worden (factor 10 misschien?).

Overigens wordt er geschreven dat er nauwelijks 'kartels' of 'jaggies' waar werden genomen, maar dat is natuurlijk onmogelijk. Megatextures zorgen niet op magische wijze voor anti-aliasing, en wat te denken bij schaduwen.

Helaas zijn het de beperkingen van de consoles die nu engine development dicteren, dat is ook de reden dat de vooruitgang op dat gebied de laatste jaren relatief stil staat (ik ben ook niet echt onder de indruk van de screenshots - ik neem aan dat dit de console screens zijn).

Wel jammer dat men net als bij epic multiplatform achteraf gaat bekijken (itt valve, wat ooit de grootste vijand van multiplatform gaming was maar nu juist source heeft geupgrade naar opengl), weer een developer waar ik niets meer van koop.

De engine is natuurlijk slim opgezet, alleen het noodzakelijke renderen. Ik sta er keer op keer weer van te kijken hoe ver ze de prestaties van een console op weten te rekken. Hulde voor het persen. En dat met 'oudere' hardeware.

Opzich enigszins logisch omdat ze heel specifiek kunnen programmeren. PC's zijn daarentegen vrijwel nooit gelijk qua hardware. Desalniettemin ook mijn petje af voor deze prestatie!

De game klinkt nu al als een must-have!

Tuurlijk ze moeten er een expert guru voor hebben.
Maar wat de meeste dev's missen is de tijd voor optimalisaties.
'n bedrijf wat "it's done wenn it's done" als 'deadline'aanhoud verwacht ik veel meer code kwaliteit en efficientie van.
Dan een game dat binnen 2 jaar er doorheen geperst wordt..

Dit is puur een kwestie van game tech research. Iets wat maar enkelen kunnen en mogen doen.

Daarnaast since Q2 kon me geen IDsoft game me meer boeien. De games waren te lineair en om level verder te gaan moest je zo'n sleutel zien te vinden. En dat frantic adhd frag fest deathmatch gedoe lig mij ook niet.

Met Rage slaan ze een nieuwe weg in kwa gameplay.
En ook iets nieuws voor hun Coöpplay.

Daarnaast klinkt het te sterk op een tech demo.

Maar aangezien ze erg veel tijd hebben om een degelijke gameplay uit tewerken.

Er veel voorbeelden al hun voorgegaan zijn zoals stalker fallout borderlands.
En daar het goede van kunnen jatten.

Grafich ben ik niet onder de indruk want variatie vind ik daar niet onder vallen, maar variatie waardeer ik juist veel meer.

Dit wordt misschien weer 'n IDsoft game die ik wel eens ga spelen. This zo anders van hun.

Past zo in mijn rijtje

ME1+2
F3 + DLC
BL
Stalker cop; heden mee bezig.

\../ Kan niet wachten om de tech4 source door te spitten \,,/

Nu ik de comments nog eens door lees, ook hier ben ik het roerend mee eens!

Er zijn veel projecten die deze source zouden kunnen gebruiken en het zou een goede stimulans zijn voor de Mods om zelfstandig te gaan. Nou nog een Fin (? obscure referentie ) hebben die een geniale tool bedenkt om alle oude stuff over te porten.

Ik denk dat zo'n tool essentieel is voor succesvolle projecten. Een mod project vandaag de dag is zo immens is dat een hele game opbouwen van de grond met enkel source ondoenlijk is. Dit zal jaren duren en eenmaal uitgekomen is het systeem al hopeloos verouderd.

Zucht....Weer zombies :O

Zombies zijn hersenloos. Dit zijn bandieten, dus je mag enige vorm van nadenken verwachten :P.

HEt valt me op dat niemand zegt dat het er ongeloofelijk ziek realistisch uitziet. Ik bedoel, alleen de lichteffecten al :9~

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op dinsdag 4 mei 2010 18:53]


Nou ja het zijn niet gigantische plaatjes maar het ziet er hier idd al heel goed uit, vooral de luchten zijn erg overtuigend, binnen wat minder.
Aangezien ik beide games die 10x genoemd zijn helemaal kapot gespeeld heb zal deze zeker er bij komen. :)
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011