Door , , reacties: 70, views: 69.773 •

Online

De kunstmatige intelligentie zit in de gevechten, zowel op land als op zee, overigens prima in elkaar. Soldaten zijn waakzaam en zullen bijvoorbeeld zoveel mogelijk proberen buiten het bereik van je artillerie te blijven. Daarbij let de computer zeker ook op de positie van een generaal, die al helemaal buiten schot gehouden wordt. Daarmee begint het vechten tegen een computer steeds meer te lijken op het vechten tegen een echte speler. Mocht dat echter nog niet goed genoeg zijn voor je, dan biedt Napoleon: Total War nog een feature: drop-in battles. Deze feature is aan en uit zetten door middel van een simpel vinkje in de menu's. Indien ingeschakeld, krijg je de mogelijkheid om, als je een veldslag in gaat, te kijken of er online iemand te vinden is die op dat moment de rol van jouw tegenstander wil invullen. Andersom kun jij ook gevraagd worden of je een dergelijke rol in de campagnes van andere mensen wilt invullen. Het maakt de singleplayer-campagne nog wat uitdagender en houdt het daardoor langer leuk.

Napoleon: Total War

De echte multiplayer-fanaat is echter uiteraard niet tevreden met deze uitbreiding, al zal de campagne er wel interessanter op worden. Het summum van multiplayer in Total War is echter het volledig online uitvechten van een campagne, en dat is met de komst van Napoleon: Total War voor het eerst mogelijk. Spelers kunnen kiezen voor elk van de drie campagnemappen, met de bijbehorende partijen. Spelers kunnen van tevoren de nodige regels instellen, zoals een tijdlimiet, en wat er gebeurt als de ene speler kiest voor 'auto-resolve battle' en de ander wel zelf wil vechten. Op deze manier speel je dus een volledige campagne online, wat behoorlijk tijdrovend kan zijn. Heb je daar geen zin in, dan biedt het spel uiteraard ook nog steeds mogelijkheid om volledig losstaande gevechten tegen andere spelers te vechten.

*Steam

Zo blijkt Napoleon een zeer compleet product te zijn, dat ten opzichte van Empire: Total War vooral is uitgebreid wat betreft de multiplayer. Voordat je los kunt met de negentiende-eeuwse actie, wacht je echter nog wel de keuze hoe je het spel aanschaft. Een van de opties is Steam, en daar is een kleine waarschuwing op zijn plaats; Napoleon: Total War is een behoorlijk zware jongen. De versie die wij moesten downloaden woog meer dan 20GB, waarmee het spel een van de grootste games ooit op Steam is. In een tijd waarin de breedbandpenetratie hoog is hoeft dat geen probleem te zijn, maar we wilden het toch even aangestipt hebben.

Populaire gebruikersreview

Alle gebruikersreviews over:

Napoleon: Total War, PC
Napoleon: Total War - Imperial Edition, PC

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets