Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 34, views: 24.004 •

In 2006 kwam Capcoms Production Studio 1 met Dead Rising op de proppen, dat exclusief voor de Xbox 360 verscheen en een onverwacht groot succes werd. De game smaakte naar meer en Capcom besloot al snel een vervolg te maken. De Japanse uitgever koos ervoor om het vervolg niet zelf te ontwikkelen, maar dat over te laten aan het Canadese Blue Castle Games, dat tot dat moment vooral bekend was van honkbalgames.

Het lijkt een wat vreemde overstap, van honkbal naar Dead Rising 2, maar er is een belangrijke overeenkomst: ook in Dead Rising 2 draait het om hard slaan. In plaats van honkballen gaat het uiteraard om zombies, want aan de opzet van de eerste Dead Rising is niet veel veranderd. Capcom heeft de leiding over het project dan ook in handen gegeven van Keiji Inafune, die het eerste deel eveneens voor zijn rekening nam.

* Open

Net als de eerste game heeft Dead Rising 2 een open spelwereld, al is er aan die wereld wel het een en ander veranderd. Het spel speelt zich een paar jaar later af dan het origineel en de parasiet die verantwoordelijk was voor de horde zombies in het winkelcentrum van Willamette, heeft zich inmiddels over heel de VS verspreid. Zo is hij opgedoken in Fortune City, een fictieve gokstad die wel heel erg op Las Vegas lijkt.

Je bent niet langer fotograaf Frank West, maar voormalig motorcrosser Chuck Green. Sportliefhebber ben je nog steeds, al ben je tegenwoordig ook een familieman, met een schattig dochtertje. Die is echter zoek en hoofddoel van het spel is om je oogappel terug te vinden, in de hoop dat ze niet is verorberd door de vele zombies in Fortune City.

* Even tellen

In de open spelwereld die Fortune City is, krijg je missies voorgeschoteld die eigenlijk altijd bestaan uit het uitmoorden van tientallen of zelfs honderden zombies. Blue Castle heeft de engine van het spel iets aangepast, zodat er nu nog meer zombies tegelijk in beeld gebracht kunnen worden. Waren dat er in de eerste game al 800, nu zijn het er een slordige 6000. Dat aantal wordt in de praktijk niet gehaald, maar veel zijn het er wel.


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games uit te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Populair: Nokia Lumia 930 Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013