Door , , reacties: 46, views: 42.252 •

"I am Napoleon. I am emperor!" Dat de Total War-serie de tijd van Napoleon aan zou doen, was meer een kwestie van 'wanneer' dan van 'of': bijna geen andere periode in de Europese geschiedenis werd zo gekenmerkt door het beeld van grote legers tegenover elkaar als de tijd waarin Napoleon vrijwel heel Europa in zijn greep kreeg. Met Empire: Total War heeft The Creative Assembly al het fundament gelegd voor een Napoleon-game, want Empire gaat feitelijk over de periode vóór Napoleon. Er resteerde de Australische annex Britse ontwikkelaar niets anders dan het spel van een flinke add-on te voorzien.

Gezien op: PC (exclusieve titel)

Napoleon Total WarHet liep uiteindelijk echter iets anders. Niet omdat de content niet geschikt was of omdat de engine het niet meer trok, maar omdat The Creative Assembly simpelweg te veel content voor de Napoleon-game had om deze als uitbreiding voor Empire uit te brengen. Het gevolg is dat Napoleon: Total War als een losstaand spel gelanceerd zal worden. Gamers die Empire: Total War al hebben geïnstalleerd, zullen echter wel extra profijt hebben van Napoleon: Total War: het installeren van de nieuwe game zal namelijk ook een serie aan updates toevoegen aan Empire. Hoewel het dus om twee aparte games gaat, profiteert de ene game wel van de installatie van de andere.

*Veel content

Napoleon: Total War heeft dat extraatje echter totaal niet nodig om bestaansrecht te hebben: de game biedt behoorlijk veel content. Het oorspronkelijke idee was dat de speler een Napoleon-campagne zou gaan spelen die is opgezet zoals de 'The Road to Independence'-campagne in Empire: Total War. Het bleek echter niet mogelijk Napoleons hele loopbaan in één campagne onder te brengen. Om die reden heeft The Creative Assembly het spel in drie stukken gehakt, en zijn er in totaal drie campagnes te vinden in Napoleon: Total War, waarbij elke campagne een bepaald gedeelte van Napoleons carrière als veroveraar bestrijkt.

Populaire gebruikersreview

Meer gebruikersreviews over deNapoleon: Total War, PC

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneApple iOS 8