Door , , reacties: 23, views: 16.367 •

In het echte leven heeft een roadie een leven buiten de schijnwerpers, in de schaduw van de echte sterren. In Brütal Legend zijn de rollen omgedraaid en staat een roadie centraal, bijgestaan door een aantal hardrock-dinosaurussen.

In Brütal Legend kruip je in de huid van roadie Eddie Riggs. Eddie is niet zomaar een roadie, hij is een über-roadie die elke gitaar weet te stemmen, elk podium al opgebouwd heeft en elk probleem weet op te lossen. Zijn leven verandert drastisch als er op een dag een ongeluk op een podium gebeurt, waarbij Eddie bewusteloos geslagen wordt.

Bij het ongeval komt er bloed op de sluiting van zijn riem, die hij ooit van zijn vader heeft gekregen. Deze gesp heeft de vorm van de War-Pig, de duivelse kop die op de meeste albums van Motörhead is terug te vinden maar in dit spel Ormagöden heet. Na het ongeluk wordt Eddie wakker in een klassieke fantasiewereld die hem toch op een vreemde manier bekend voorkomt. Het blijkt een vleesgeworden heavy metal-fantasie, vol referenties naar teksten van klassieke nummers en albums, waar de kwade keizer Doviculus de demonische scepter zwaait. Hij voert een kwaadaardig leger aan, The Tainted Coil, dat probeert alle mensen tot slaven te maken. Het is uiteraard aan Eddie om daar een drumstokje voor te steken.

E3: Brütal Legend

*Scheiden

Eddie, die een Flying V-gitaar heeft meegenomen naar de spelwereld, bemachtigt al snel een enorme bijl die The Separator genoemd wordt en die Eddies voornaamste wapen wordt. De bijl blijkt inderdaad prima in staat om diverse lichaamsdelen van elkaar te scheiden en wordt veelvuldig door Eddie gehanteerd om tegenstanders die iets te dichtbij komen van zich af te slaan. Verwacht daarbij overigens niet de diepgang van Japanse games als Ninja Gaiden of Devil May Cry. De mogelijkheden lijken eerder op die van Viking: Battle for Asgard: gewoon simpel hakken en slaan.

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games uit te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets