Door , , reacties: 51, views: 46.714 •

Van alle Star Wars-games die door de jaren heen op de markt verschenen, waren er weinig zo geslaagd als Star Wars: Knights of the Old Republic. Het eerste deel werd ontwikkeld door BioWare en gooide wereldwijd hoge ogen. Het tweede deel kwam van Obsidian Entertainment en was net niet van hetzelfde niveau als het originele spel, maar werd desondanks goed ontvangen. Daarna bleef het lang stil, totdat BioWare, LucasArts en Electronic Arts de mmorpg Star Wars: The Old Republic aankondigden.

Star Wars: The Old Republic
Om direct antwoord te geven om een brandende vraag die bij veel Kotor-fans leeft: nee, er komt geen derde Knights of the Old Republic. In feite is The Old Republic eigenlijk een aantal Kotors in één game. BioWare belooft namelijk dat elke klasse in The Old Republic een eigen verhaallijn krijgt, waarbij de missies voor elke klasse uniek zijn. Iemand die als Bounty Hunter speelt zal dus heel andere dingen meemaken dan iemand die een Smuggler, een Sith of een Jedi speelt.

*Trailer als inleiding

Hoewel de informatie over The Old Republic de laatste maanden al binnendruppelde, presenteerde LucasArts het spel voor het eerst op de E3 in Los Angeles. Op de persconferentie van Electronic Arts werd al een trailer getoond, die overigens niet direct met het spel zelf te maken heeft. De gebeurtenissen in de trailer spelen zich een aantal jaar voor de game zelf af. De tussenliggende jaren worden overbrugd door de comics serie die LucasArts in aanloop naar de release van het spel op de markt brengt.

Star Wars: The Old Republic speelt zich driehonderd jaar na de gebeurtenissen in Knights of the Old Republic af - en duizenden jaren voor de opkomst van Darth Vader en alles wat daarmee samenhangt. Na een lange periode van afwezigheid keren de Sith ijzersterk terug tijdens de Sacking of Coruscant, wat in de trailer te zien is. Wanneer het spel begint is er een wapenstilstand, al wordt die niet overal nageleefd. De speler komt terecht in een universum waarin de lijn tussen oorlog en vrede zeer dun is en elke beslissing grote gevolgen kan hebben.

Populaire gebruikersreview

Meer gebruikersreviews over deStar Wars: The Old Republic, PC