Door , , reacties: 32, views: 17.943 •

Ondanks dat de Playstation 3 en de Xbox 360 elkaar tegenwoordig niet veel ontlopen voor wat de games betreft, heeft Xbox Live het online lang voor het zeggen gehad, terwijl het verdacht stil was op het Playstation Network. Maar Sony heeft de achtervolging ingezet en niet alleen met een paar oude games en extra liedjes voor Guitar Hero. Sinds kort zijn er ook originele nieuwe games op PSN te vinden, met aansprekende titels als Grand Turismo 5 Prologue, Echochrome, Pixeljunk Eden en nu ook Ratchet & Clank: Quest for Booty.

Gespeeld op: Playstation 3 (exclusieve titel)

De Ratchet & Clank-serie, met in de hoofdrollen de katachtige Ratchet en zijn robotvriendje Clank, draait al de nodige jaren mee op diverse Playstations. Spellen als Size Matters, Up your Arsenal en Going Commando staan behalve om hun dubbelzinnige titels met name bekend om de toegankelijke en uitdagende 3d-gameplay en hun onderbroekenlol. Quest for Booty, de opvolger van de begin dit jaar voor de PS3 verschenen titel Tools of Destruction, is te downloaden via PSN en kost slechts 15 euro. Let wel, voor 15 euro krijg je een spel dat slechts een vierde kost van normale Playstation-games, maar het is ook een behoorlijk stuk kleiner dan normale games. Vanaf vorige maand is Quest for Booty ook te koop op Blu-ray, waardoor mensen zonder internet en/of creditcard het ook kunnen spelen, of - met de feestdagen in het verschiet - cadeau kunnen geven.

Ratchet & Clank: Quest for Booty

*Robot Clank

Inhoudelijk lijkt het er op dat de makers bij deze 'Ratchet & Clank in snackformaat' een beetje voor de snelste weg hebben gekozen. Het verhaal heeft om te beginnen niet al te veel om het lijf. Robot Clank wordt gekidnapt door een stel robotpiraten en Ratchet moet zijn vriendje redden. Samen met zijn vriendin Talwyn zet Ratchet de achtervolging in en samen komen ze terecht in een wereld vol robotpiraten, genaamd de Zoni, die meer flauwe grappen kunnen vertellen dan je opa. Dat klinkt misschien wel aardig, maar de uitwerking is flauwtjes. Het verhaal is van het niveau van-dik-hout-zaagt-men-planken, het kent geen onverwachte wendingen en de hoofd- en bijrollen zijn niet echt grappig.

Ratchet & Clank: Quest for Booty

*Vreemde keuze

Wat wel behouden is gebleven van de oudere Ratchet & Clank-games, zijn de losse levels die allemaal ongeveer even groot zijn en waar je per stuk meestal een klein uurtje mee zoet bent. Waar je bij andere games aan het begin van het spel niet veel meer hebt dan een koevoet of klapperpistool, krijg je bij Quest for Booty echter meteen alle wapens uit het spel. Een vreemde keuze, aangezien het niet alleen erg overweldigend is om ineens een handvol wapens te kunnen gebruiken, ook gaat daarmee een van de leukere onderdelen van een platformgame verloren. Je kunt overigens maar beter niet al teveel tijd aan deze wapens besteden. Zo snel als je ze krijgt, ben je ze ook ineens weer kwijt en dan moet je ze weer terug zien te vinden.

Populair: Tablets Websites en communities Smartphones Beheer en beveiliging Laptops Google Sony Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True