Terug naar Reviews

Sandisk Cruzer 32GB Zwart Review

Door G4H 27 augustus 2013, laatste update op 27 augustus 2013, 576 views

Productreview volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig.

Pluspunten

• Leesprestaties
  • 'Feel'

Minpunten

• Schrijfprestaties
  • Uitschuifmechanisme

Sub-beoordelingen

Ik had een snelle, simpele USB 2.0 USB-stick nodig. Het kiezen was nogal een gok, omdat bij USB 2.0-sticks de snelheden vaak uiteenlopen en er, ook in dit geval, vaak geen benches worden vermeld door de fabrikant. De gok was in dit geval een goede, aangezien deze stick (zeker voor zijn prijs) behoorlijk snel is.

Uiterlijk en 'feel'
De "Cruzer" is het standaardmodel van Sandisk. Ze hebben verschillende andere versies, zoals de Cruzer: Switch, Edge en Glide. Ik ben nogal conservatief ingesteld en voor mij was het dan ook niet nodig om een stick met fancy eigenschappen aan te schaffen.

De stick is niet erg groot, mede door de uitschuifbare 'stekker' (male plug).

Een directe opmerking die daarover geplaatst moet worden is dat het uitschuifmechanisme het niet erg goed doet. Ik heb zo het gevoel dat het mechanisme het niet lang zal volhouden als de stick in een omgeving gebruikt wordt waar in- en uit pluggen veel gebeurt. Verder is het mechanisme wel zo stug dat bij het inpluggen de stekker niet terug inschuift.

De stick zelf voelt prima aan. Plastic, maar wel stevig. Indrukken zorgt niet voor kraakjes of vreemde piepende geluiden. Aan de achterkant van de stick zit een staafje waar je een koortje (niet meegeleverd) aan vast kunt maken. Dit staafje komt met geen mogelijkheid los dus de enige manier waarop je de stick kunt verliezen is als het koortje knapt.

Er is een indicatorled aanwezig, die vrijwel het hele rode schuifgedeelte verlicht. Kan vervelend voor mensen zijn die in een donkere ruimte werken, maar ik vind het wel een mooi design.

De verpakking is niet erg speciaal, behalve dat de stick onnodig strak zit ingepakt en dat de "knip hier"-indicatie niet klopt.

Bloatware
Zoals tegenwoordig een goede opslagfabrikant betaamt wordt er ook weer de nodige bloatware meegeleverd. Sandisk SecureAccess (voor Windows) heb ik niet getest aangezien ik een Linux-systeem draai. Maar om eerlijk te zijn zou ik het ook als je een Windows-pc hebt gewoon direct verwijderen. Als je de stick wilt versleutelen doe je dat natuurlijk met Truecrypt en niet met deze zooi.

Prestaties
Voor USB 2.0 zet de stick vooral bij het lezen van bestanden erg goede prestaties neer. Schrijven is wat minder, maar aangezien het mij toch meer om het lezen gaat ben ik enorm tevreden met deze scores.

Het blijft natuurlijk een USB 2.0-stick, maar de stick haalt zeker nette scores en voelt goed aan. Het mechanisme valt tegen, maar er valt prima mee te leven. Prima stick voor een mooie prijs dus.

Heb jij ook een Sandisk Cruzer 32GB Zwart?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Wat betreft het mechanisme, ik heb 4.5 jaar geleden drie van zulke Sandisk stickjes (2GB dan) met het zelfde mechanisme gekocht en alle drie werken ze nog erg goed! En dat onder hevig ge/misbruik :)
bij de bruna 6.50 p/s voor 8 gb :*)

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Google Apple Games Besturingssystemen Politiek en recht Rusland

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013