z0rk0l

14 augustus 2013 21:30, 2091 views

Omdat ik 3 langharige duitse herders en een kat heb moet er bij mij thuis heel wat schoon worden gestofzuigd. Omdat ik hier niet altijd tijd voor heb om het uitgebreid te doen heb ik besloten de hombot 3 aan te schaffen. Ik heb deze bij de saturn gekocht in de buurt.

Thuis gekomen uitgepakt en meteen aan het werk gezet. De opties en modus etc zijn al beschreven in meerdere reviews dus die sla ik over. Ik wil laten weten hoe ik de hombot in de praktijk ervaar.

Honden haren zijn geen enkel probleem voor de hombot. Ook niet van die dikke op elkaar geklonterde harenbollen die nog wel eens kunnen ontstaan. De borstel is makkelijk schoon te maken en de hombot zuigt en veegt haren lekker op.

Als de hombot klaar is keert deze netjes terug naar zijn dock en begint op te laden. In mijn situatie heb ik geen los liggende kables en spullen op de grond dus hier loopt ie niet op vast. De eerste 2 dagen had ik het probleem dat hij vast liep op de convector put maar het lijkt alsof hij de kamer indeling steeds beter leert kennen en hij komt niet meer op de convectorput.

Hij gaat ook prima onder de meubels en stoelen door. Botsen doet de hombot niet. Hij remt netjes af en gaat dan om het object heen. Ik gebruik de hombot 3 keer per dag beneden en 1 keer per dag boven. Ook boven geen probleem. Hij valt niet van de trap af en doet lekker zijn ding.

Gelukkig zien mijn honden de hombot niet als speeltje en blijven netjes liggen als deze eraan komt. De hombot gaat netjes om de honden heen. Verder maakt de hombot geen vervelende herrie ofzo. Ik kan prima een filmpje kijken terwijl de hij zijn gang gaat.

Verder had ik verwacht dat de hombot doelloos zou rondrijden maar in de zigzag mode bijvoorbeeld gaat de hombot heel systematisch te werk

Ik en mijn vriendin kunnen nu niet meer zonder. De vloer voelt constant schoner aan dan zonder de hombot en het is echt een waardevolle toevoeging geworden in het huis

Pluspunten

• Zuigt goed veel hondenharen op
  • Makkelijk in gebruik
  • maakt weinig herrie.
  • Stroomverbruik is ook beter dan een normale stofzuiger
  • Makkelijk op te tillen en boven te plaatsen
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Bleef hangen op convectorput
  • kabels moeten wel weggewerkt worden
Algemene beoordeling Score: 5
Energieverbruik Score: 3

Waarom heb je voor deze gekozen en niet voor de roomba?
Deze is vierkant dus kan lekker in de hoekjes en ik heb beide in actie gezien en de LG volgt IMO een veel logischer patroon.

Hij maakt ook minder herrie heb ik het idee.