Merk en serie Microcool, Banchetto
Form Factor ATX (Standard), EATX (Extended ATX), Micro-ATX (µATX), Mini-ITX
Materialen Kunststof, Staal
Kleuren Zwart
  Bekijk alle specificaties

Microcool Banchetto K Review

Door Mexel 27 juni 2013, laatste update op 27 juni 2013, 786 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Snel je hardware testen
  • Gemakkelijk te modden naar smaak en opties.
  • Handige fan houders.
  • Support voor big ass PSU`s
  • Betaalbaar

Minpunten

• Geen CPU backplate hole.
  • Cablemanagement.

Sub-beoordelingen

Waarom een testbench.
Deze testbench heb ik aangeschaft omdat ik wel eens van hardware wissel, dus ideaal voor het testen van videokaarten en andere apparatuur, maar ook omdat ik veel behuizingen test, dus kan ik gemakkelijk de hardware van de testbench in een behuizing bouwen, en bevalt me de behuizing niet kan ik alles gemakkelijk weer plaatsen op de testbench.

Verpakking en inhoud.
Kwa verpakking is de testbench heel standaard, niets meer dan een kartonnen doos, geen afbeeldingen of peospas kwa afbeeldingen, zelfs geen EAN nummer of iets anders, dit komt ook omdat de testbench verkocht wordt als los item in verschillende webshops.

Alles zit netjes en stevig in gepakt, en bij het openen zien we de testbench en een ruimte daarnaast met een grote zak aan extra`s.

Bij het openen van de zak zien we een aantal extras in de zak zitten, dit is nodig om alles goed te installeren op de testbench, schroeven, thumbscrews, pci staanders, rubbers voor de HDD en ssd`s, fan houders en een powerbutton.

Hieronder een lijst met daarin de afbeeldingen.

Microcool

1 slot
Cooling system
up to 4 120mm fans

Uiterlijk.
Zoals je misschien al had gezien is de testbench niet standaard te noemen, de meeste testbenches hebben een extra ruimte voor de voeding en de HDD`s en SSD`s, deze testbench van Microcool heeft dat juist niet, deze is gebouwd om alles op 1 level te houden, zodat je gemakkelijk van PSU kunt verwisselen.

De testbench is verder strak ontworpen, gewoon een simpel ontwerp, maar is dit ook voldoende als testbench, ja ik vindt van wel, aangezien je hem alleen gebruikt als houder voor je hardware.

In de andere ontwerpen zien we wel wat design bij Microcool, maar deze testbench is gewoon heel simpel gehouden.

Mogelijkheden.
Op de testbench zitten meerdere mogelijkheden, we kunnen elk soort moederbord kwijt, ATX, E-ATX, XL-ATX, micro-ATX alles past er netjes op, dus voor ieder wat wils.

Verder is er mogelijkheid om 4 fans te plaatsen en deze zijn gemakkelijk te verwijderen, of je plaatst aan 1 kant een radiator met fans, alles is mogelijk kwa cooling setup.

De plaatsing van een HDD of SSD is aan de rechterkant te vinden, door de meegeleverde rubbers kunnen we zelf 2 SSD`s plaasten, handig voor als je een RAID setup aan het maken bent, naast de HDD/SSD houder zien we een uitsparing voor de PSU, een grote uitsparing die ook gemaakt is om extra lange PSU`s te plaasten.

Verder zien we als laatste nog een mooie powerbutton die we aan de voorkant kunnen plaasten, door de verschillende cableholes kunnen we kabels door heen trekken, maar helaas zijn dit er niet veel.

Hieronder een fotoalbum met daarin de foto`s van de testbench en een proef setup van de hardware, dit zal nog worden vervangen door andere hardware.
Microcool

En hier de plaatsing van de hardware
http://tweakers.net/ext/f/FlzbixntykkbzjyrPRpZOjTs/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/ADAcnxLPtmQtagXx7qtqS0cT/medium.jpg

Modbaarheid.
En ja nu komt het, kwa ontwerp vindt ik de testbench heel goed, lekker gemakkelijk en alles is gemakkelijk te plaatsen, lekker simpel, maar ik wil toch iets meer, ik merk zelf dat ik de kabels niet helemaal lekker vindt lopen, alles is zichtbaar en ik hou zelf van een strak ontwerp met zo min mogelijk kabels in het zicht.

Kwa modbaarheid kun je veel met de testbench, je kunt namelijk zelf extra gaten maken in de testbench, of je spuit hem in een mooi kleurtje.

Ik ga de komende weken zelf aan de slag met de testbench, ik zal een soort 2e versie van de testbench maken, zodat je nog meer opties hebt, meer cableholes en een uitsparing voor de CPU backplate, zodat je ook gemakkelijk een CPU cooler kunt verwisselen.

Prijs.
Voor maar 99 euro heb je al een testbench, deze zou je gemakkelijk via Microcool kunnen bestellen, na 4 dagen heb je dan ook een mooie testbench thuis, er zijn ook andere schops die de testbench verkopen, maar helaas zijn dat er niet veel.

Voor de 99 euro heb je dan ook een mooie testbench, helaas vindt ik zelf dat dit aan de dure kant is, maar met de mogelijkheden en eventuele aanpassingen is de testbench een goeie koop geweest, mocht Microcool deze aanpassingen zelf gaan uitvoeren, dan hebben ze een hele mooie betaalbare testbench met nog meer mogelijkheden.

Conclusie.
Ik kan niet anders zeggen dan handig en simpel, helaas iets te simpel, je gaat bij een testbench ook deels voor de looks, en niet enkel om je hardware te testen of te spelen met LN.

Maar mocht je op zoek zijn naar een simpele testbench om je hardware op te testen, dan is deze testbench misschien wel voor jou een leuke start.

Dit is een voorlopige review van de testbench, meer foto`s volgen nog, ook ga ik de dremel erbij pakken om de testbench aan te passen naar me eigen indeling en gemak.

Binnenkort dus meer, ook komt er dan een ander moederbord op de testbench en PSU met wat leuke fans.

Heb jij ook een Microcool Banchetto K?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Er zijn nog geen reacties gevonden

Populair: Desktops Samsung Smartphones Privacy Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013