Merk en serie Sony Ericsson, Xperia
Gsm-besturingssysteem Android
Telefoonmodel Bar
  Bekijk alle specificaties
Product uitvoering

Sony Ericsson Xperia Neo V MT11i Blauw Review

Door Mindpower 16 mei 2013, laatste update op 5 september 2014, 1.295 views

Een ideale mid-range smartphone. Door het mooie design ziet het toestel er chique uit. Het nadeel is dat de telefoon een wat klein intern geheugen heeft.

Pluspunten

• Schermresolutie
  • Design
  • Formaat
  • Prijs/ Kwaliteit
  • Update naar android 4.0.4.
  • Telefoon verliest weinig snelheid

Minpunten

• Klein intern geheugen
  • Batterijklepje gaat moeilijk los
  • Nabijheidssensoren werken niet helemaal
  • Batterij opladen gaat wat stroever

Sub-beoordelingen

Update: 16 mei 2013 14 maanden gebruik

Update 02-07-2012 Update Android 4.0.4. Benchmark
Update 23-03-2012 Antutu Benchmark toegevoegd wat een nieuw slecht punt heeft opgeleverd
Update 21-03-2012 Quadrant Benchmark toegevoegd en enkele foto's

Update 16 mei 2013: 14 maanden gebruik
Aangezien ik zag dat deze telefoon nog steeds bij sommige mensen op het wensenlijstje staat, leek het mij nuttig om nog even wat over het gebruik te vertellen van deze telefoon. Met name omdat ik deze telefoon nu meer dan een jaar in bezit heb.

Als eerste de positieve punten. De telefoon werkt nog steeds naar behoren en heeft op een enkele dag na weinig kuren. De snelheid is er niet op achteruit gegaan en Android 4.0.4. draait nog steeds soepel. De nieuwste versie van de Playmarket draait ook goed en momenteel heb ik ook geen problemen meer om apps bij te werken via Wifi (lag waarschijnlijk aan de router). Een ander positief punt ontdekte ik, nadat ik mijn screen protector ging verwijderen die ik er zelf op had geplat. Er zat namelijk al een screen protector op het scherm. Dit had Sony zelf niet in de gebruikshandleiding gezet, dus dat was wel een verrassing voor mij. Met name omdat de screen protector er zeer nauwkeurig op geplaatst was.

Natuurlijk zijn er op den duur toch enkele kleine nadelen ontstaan. Zo moet de telefoon bij het opladen precies in het oplaadkanaal gewrikt worden. Dit betekend dat de telefoon bij het opladen aan de voorkant iets omhoog moet worden gelegd. Wanneer dit is gedaan, gaat het opladen zeer soepel en de telefoon is nog steeds binnen 2,5 uur volledig opgeladen. Wel heb ik een keer het probleem gehad dat de telefoon binnen 6 uur in standby stand leeg was. Waarschijnlijk kan dit verklaard worden door een probleem met het netwerk, want ik heb het probleem maar een keer gehad. De telefoon gaat nu trouwens bij intensief gebruik (wattsapp, internet, muziek en enkele foto's maken met flits) ongeveer 30 uur mee.

Samenvattend ben ik zeker nog tevreden over de telefoon. Het overige van de review staat hieronder.

Voor het leesgemak heb ik even een inhoudsopgave gemaakt:

1. Inleiding
7. Foto / video
8. Media
9. Accuduur
10. Benchmark
11. Update Android 4.0.4.
12. Conclusie

1. Inleiding
Sinds een maand ben ik in het bezit van een Sony Ericsson Neo V Blue. Mijn vorige telefoon was ook een Sony Ericsson, namelijk de C510. Deze telefoon was nog niet helemaal kapot, maar de ronde menuknop deed het niet meer goed. Daarom moest ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Na enig zoeken in de wat goedkopere toestellen (t/m §180), ben ik een prijssegment verder gaan zoeken in de categorie rond de §200. Hierbij viel mijn oog op Sony Ericsson en dan met name de Neo V. Vooral de schermresolutie, release datum en de update naar Android 4.0 was een reden om dit toestel aan te schaffen. De toevoeging V staat voor vijf megapixel camera in plaats van de 8.1 die in de normale Neo zit. Daarnaast viel de Ray bij mij al snel af doordat het toestel wat kleiner is en daardoor het typen nogal een gepriegel zou worden, wat bij deze telefoon niet het geval is.

2. Bijgeleverd
De telefoon wordt geleverd in een groen doosje wat voor het thema GreenHeart staat. Alle meegeleverde materialen zijn namelijk milieu afbreekbaar. In het doosje bevinden zich een aantal boekjes. In mijn geval zijn deze in het Pools, aangezien de shop de telefoons in Polen gekocht heeft. In het doosje zitten verder de USB-aansluiting met een mini en een normale aansluiting. Een stekkerkop met USB-poort, dit is de oplader. De batterij is een standaard Sony Ericsson batterij de BA700, met 1500 mAh. Deze bevindt zich ook in de normale Sony Ericsson Neo, Pro en de Ray. De meegeleverde headset is een MH410. Deze headset is niet van hele goede kwaliteit, aangezien de dopjes in je oor gelegd worden en teveel het geluid naar buiten duwen, waardoor andere om je heen meer horen dan dat jij hoort. Daarom heb ik deze ingewisseld door een door Sony geadviseerde MH650 met rubberen dopjes. In het toestel zelf wordt een 2 GB SD kaartje meegeleverd, deze is al in het toestel geplaatst. Het 2 GB kaartje heb ik omgewisseld voor een 8GB SD kaartje. Sony is wel overgegaan op de normale SD kaartjes in plaats van de M2, hierdoor was mijn oude geheugenkaartje uit de C510 niet meer te gebruiken.

Inhoud van de doos

3. Vormgeving
De eerste indruk die ik kreeg na de aankoop van deze telefoon is dat deze strak is vormgegeven. De blauwe variant is aan de voorkant donkerblauw en aan de achterkant loopt het blauw over in zwart. De telefoon ziet er chique uit en valt deze telefoon in de categorie die je op een verjaardag niet in je broekzak hoeft te laten. In de broekzak past deze telefoon trouwens perfect. Het is een 3,7 inch scherm wat zowel aan de boven, als aan de onderkant ongeveer 1 centimeter van de rand ophoudt. Aan de zijkant is de rand ongeveer 3 millimeter.

Aan de voorkant zitten bovenaan in de rand vijf rondjes. Hier bevinden zich de speaker voor het oor, de frontcamera, een lichtsensor en twee nabijheidssensors. De lichtsensor werkt naar behoren, wanneer je namelijk je vinger voor deze sensor houdt wordt de kleur iets donkerder van het scherm. De nabijheidssensors wordt geactiveerd als je belt. De toetsenblokkering treedt dan namelijk in werking. Alleen deze wordt de eerste keer geactiveerd als je belt maar zo gauw je, je hoofd weg haalt bij de telefoon en dan weer erbij houdt, werkt de sensor niet meer goed en is het mogelijk om toch knopjes in te drukken. Onder aan het scherm bevinden zich drie knoppen. Dit zijn de knoppen terug, home en menu. Deze knoppen zijn goed gepositioneerd en door een ietsje aflopende rand aan de onderkant zijn de knoppen makkelijk in te drukken.

Bovenop het toestel bevinden zich twee klepjes en een rondje. Het rechtse klepje is voor de HDMI, deze heb ik nog niet gebruikt. Het middelste rondje is een 3,5 mm aansluiting. Mijn vorige telefoon beschikte over een Sony Ericsson aansluiting met een beugeltje met twee poortjes, waar ik nog redelijk wat problemen mee had, maar gelukkig zijn ze hier bij Sony vanaf gestapt. Onder het linker klepje bevindt zich de mini-USB poort die je met een meegeleverde kabel aan de pc kan aansluiten, maar ook tegelijk de connector voor de oplader is. De twee klepjes voelen wat fragiel aan, maar zijn wel goed los te maken en alle kanten op te bewegen.

De zijkanten zijn zilver van kleur en aan de rechter zijkant zit de aan/uitknop die ook tegelijk de schermvergrendelingsknop. Het duurt ongeveer een halve seconde voordat het scherm aangaat en als je deze knop iets langer indrukt krijg je een klein menu waarmee je de telefoon kan afsluiten, over kan schakelen op vliegtuigmodus of stille modus en de mogelijkheid om een screenshot te maken. Iets hieronder zit een klein ledje wat bij het opladen de batterijstatus aangeeft of dat er een melding is op de telefoon. Deze led kan rood, groen of oranje zijn. Middenin zit een langwerpige knop waarmee je het geluid van de telefoon en het mediageluid kan instellen. Het geluid kan in totaal op 16 standen worden gezet, waarvan de laagste de trilstand is. Verder kun je met deze knop in een uitzoomen in documenten of foto's. De onderste knop is de cameraknop. Wanneer je deze knop twee seconden ingedrukt houdt in het menu gaat deze automatisch naar de cameramodus. De knop werkt niet als de toetsenblokkeringen niet is opgeheven.

printscreen

De achterkant is ligt bollend en er bevinden zich een klein logo van Sony Ericsson, de hoofdcamera met LED-flitslamp, de luidspreker en een tweede microfoon. De camera en flits zijn mooi weggewerkt in de telefoon wat het tot een mooi geheel maakt. De luidspreker is van degelijke kwaliteit en kan bijna twee keer zoveel geluid fabriceren als mijn oude luidspreker in de C510. Hierdoor is het mogelijk om in een ruimte waar een koelinstallatie staat te loeien toch een mediabestand af te spelen.

4. Gebruiksgemak
Voordat de telefoon aan kan is het eerst nodig om de simkaart in het toestel te plaatsen. Dit is nog een hele toer aangezien het klepje er goed strak opzit. Je moet een nagel tussen de klepjes duwen. Wanneer dit gedaan is dan moet je het klepje met redelijk wat stevig beleid los trekken. Doordat dit niet heel gemakkelijk gaat, zit er nu al een kleine beschadiging op het klepje, maar dit vergemakkelijkt nu wel het open maken). Om de simkaart te plaatsen moet de batterij eruit. De geheugenkaart zit in een apart vakje en kan makkelijk erin en eruit gehaald worden.

Wanneer het bovenstaande gedaan is kan de telefoon aan. Het opstarten duurt ongeveer een halve minuut. Hierna stel je de taal in en krijg je een informatie bullets waarbij je een aantal dingen in kan stellen. Zoals alleen Wi-Fi (wat ik heb) en je google-account, omdat het een android-toestel is.

Hierna geef je het wachtwoord van de simkaart. Hiermee is de telefoon klaar voor gebruik. Na ongeveer 10 seconden lockt de telefoon, maar dit kun je bij de instellingen veranderen. Het unlocken gaat vrij eenvoudig met een kleine sleepbeweging. Hierna kom je bij de interface. Deze ziet er strak uit en er is in totaal tussen vijf hoofd tabbladen te scrollen. Dit gaat vrij eenvoudig aangezien het scherm goed aanvoelt en lekker scrolt tussen de bladen. Door met twee vingers naar elkaar toe te bewegen is het mogelijk om ook alle hoofdmenu tabbladen in een keer te overzien.
Standaard staan er vijf icoontjes onderaan. Dit zijn media, berichten, Het menublokje, telefoon en contacten. Het menu is opgebouwd uit tabbladen die je kan ordenen. In het menu staan de apps en een aantal standaardprogramma's. Standaard worden een aantal apps meegeleverd, hiervan zijn er helaas maar een paar eenvoudig te verwijderen. Maar dit is voor mij nog niet noodzakelijk geweest.

De telefoon voelt verder goed aan en ligt fijn in de hand. Het draaien van het scherm gaat niet heel snel. Het duurt ongeveer een seconde voordat het scherm gedraaid is, maar het is geen geklungel met de telefoon waarbij je deze iets teveel moet schuin houden om het beeld gedraaid te krijgen. Hierin zit een goede balans.
De telefoon kent weinig bugs en werkt momenteel op android 2.3.4. deze wordt volgens Sony Ericsson zelf eind maart of begin april vervangen door een nieuwere Android versie 4.0. Daarnaast is de telefoon ook al een keer ge-update met een nieuwere versie van Sony, wat nog redelijk vaak gebeurd is. Hierdoor heb je niet het idee dat je als klant met een midrange toestel minder belangrijk bent, maar er bij Sony nog steeds gewerkt wordt aan het optimaliseren van het toestel.

5. Hardware
Daarvoor zijn we hier natuurlijk ;) . Het toestel beschikt over prima hardware. Als eerste het scherm. Dit is een 3,7 inch scherm met een resolutie van 854 X 480 en een zeer goede kleurenpaneel, Echt een pareltje in zijn klasse. De kijkhoek van het toestel wordt na een grotere hoek en afstand steeds waziger. Tot ongeveer een halve meter naast je is het scherm licht wazig na ongeveer een meter en een kijkhoek van ongeveer 70 graden is het scherm bijna helemaal donker. Dit is op zich geen probleem omdat je toch vaak niet wilt dat andere mee aan het kijken zijn, met wat je aan het doen bent. De meeste toestellen in de prijsklasse tussen de §180 t/m §220 beschikken over een lagere resolutie. De helderheid van het scherm is in twee standen in te stellen en wordt zoals eerder gemeld automatisch aangepast aan de hoeveelheid licht of donker.

Intern bevindt zich qua hardware de processor met het werkgeheugen en het opslaggeheugen. De processor is een 1 Ghz. processor Snapdragon S2 van Qualcomm. De S2 is een MSM8255, met een proces van 45nm. De opslagtechnologie van deze processor is een 333Mhz LPDDR2. Deze chip zit in bijna alle toestellen van Sony Ericsson die in 2011 gelanceerd zijn. Hierdoor heeft deze telefoon dezelfde processor als de Sony Ericsson Arc die toch al gauw §200 duurder is in de prijsvergelijker. De processor is snel en hapert bijna nooit. Daarnaast is tot nu toe alles soepel af te spelen. Zowel qua games als het lezen van bestanden.

Het opslaggeheugen van de telefoon zelf is vrij laag dit is 320 MB. Dit is wel uit te breiden met een los SD kaartje, maar voor de snelheid van de telefoon is dit niet optimaal. Zo zie je duidelijk dat het lezen van de SD kaart langzamer gaat dan wat op het intern geheugen staat. Als je bijvoorbeeld van het tabblad scrolt naar het media tabblad zie je een duidelijk flits voordat de gegevens er staan terwijl de basic front er wel al staat.

6. Bereik en gebruik
Een belangrijk onderdeel van een telefoon is het draadloos kunnen handelen. Er moet mee gebeld kunnen worden, berichten verstuurd en er moet draadloos internet mogelijk zijn. Dit is bij deze telefoon goed geregeld. Het netwerksignaal is in huis twee streepjes, maar dit heeft geen gevolgen voor het telefoneren. De verbinding is meestal goed. Het enige nadeel bij het telefoneren in een drukke omgeving is dat het geluid wat laag staat, maar dit is door het gespreksvolume hoger te zetten wel te verhelpen. Alleen meestal staat dit volume voor een drukke ruimte zoals een station te laag, waardoor het geluid harder zetten een van je eerste handelingen is bij een telefoongesprek. Berichten versturen is ook geen enkel probleem deze zijn snel verstuurd en door een mooie en efficiŽnte interface van berichten eenvoudig te overzien.

Aangezien ik (nog) geen 3G abonnement heb ben ik afhankelijk van WI-Fi. Dit is op zich geen probleem aangezien ik gebruik maak van verschillende WI-Fi netwerken, zoals in huis en via het netwerk van scholen (Eduroam). WI-FI is eenvoudig met een druk op een van de hoofd tabbladen aan te zetten. Het bereik van de WI-FI vindt ik moeilijk inschatten wat goed of slecht is, maar wanneer ik op het overdekte en gedeeltelijk dichte station Amsterdam Amstel sta heb ik een of twee streepjes WI-FI beschikbaar wat bij de ongeveer 50 meter verderop gelegen Hogeschool van Amsterdam vandaan komt. Dit is volgens mij vrij redelijk. De telefoon ondersteund trouwens de meeste netwerken zowel 802.11b,b.,g. en n.

Een probleem wat ik wel heb ondervonden is dat ik via het WI-FI netwerk thuis niet kan downloaden van de Android Market. Dit komt mogelijk doordat er in mijn telefoonsoftware ergens iets misgaat. De router die thuis staat is een Netgear, maar doordat in huis ADSL hebben hangt hier voor een ADSL model van Draytek. Na lang zoeken en verschillende mogelijke oplossingen is het probleem nog steeds niet verholpen. Terwijl andere telefoons op het thuisnetwerk wel gewoon via het desbetreffende wifi netwerk kunnen downloaden, van de Android Market. Door dit probleem ben ik met mijn toestel terug geweest en heb ik een nieuw toestel ontvangen. Dit verhielp niet het probleem. Wel kan ik van alle andere alternatieve apps-markten op het thuisnetwerk downloaden.

7. Foto / video
Zoals aan het begin genoemd heeft deze telefoon een vijf megapixel camera. In eerste instantie zou dit toestel niet gemaakt zijn, maar door de tsunami in Japan was de fabriek waar de fotolenzen voor Sony gemaakt werden buiten gebruik. Hierdoor was de normale Neo met een 8,1 megapixel camera slecht leverbaar en hebben ze bij Sony gekozen voor een vijf megapixel camera. De camera zelf werkt naar behoren. Het duurt ongeveer twee seconde voordat de camera geladen is. Met de camera kunnen normale foto's gemaakt worden en het is mogelijk om digitaal in te zoomen tot maximaal 16 keer. Alleen hiermee maak je geen heldere foto's. In de camera zit automatisch een stabilisatie wat wel handig is voor een mobieltoestel.

zelf gemaakte foto gemaakt met Sony Ericsson Neo V

Buitenfoto

foto gemaakt van een foto uit een tijdschrift

Met het toestel is het ook mogelijk om panorama foto's te maken. Alleen dit vergt redelijk wat geduld en training. De panorama foto's worden gemaakt door middel van een sleepbeweging. Alleen wanneer je deze beweging te snel uitvoert geeft de telefoon een foutmelding, maar bij een te langzame beweging ontstaat er aan het eind van de foto een grijs gebied. Daarnaast is het met de panoramamodus mogelijk om een 3D foto te maken, die weer gekoppeld kan worden aan een apparaat wat 3D kan weergeven. Dit is wel een leuke gadget om op je toestel te hebben.

Het filmen gebeurd op een resolutie van 720 DPI. Hierdoor kun je mooie filmpjes maken. Waardoor je ook nog alle details ziet. Bij het filmen kun je nog verschillende standen inschakelen. Zoals een sport, nacht of gezichtsdetectie. Daarnaast is het mogelijk om het flitslicht aan te zetten. Qua stabiliteit is het toestel redelijk om mee te filmen. Wanneer je flink schokt krijg je wel wiebelend beeld, maar je ziet wel wat er gefilmd wordt.

Wat ook mooi is aan het toestel dat het toestel over een front camera beschikt. Deze heeft een resolutie van 2.1 Megapixel, waarmee daarnaast ook nog mogelijk is om te filmen en natuurlijk te videobellen.

8. Media
Onder media worden door Sony Ericsson drie zaken verstaan. Namelijk de FM-radio, de muziek en de foto en filmgalerij. De FM-Radio kan alleen aan door een headset aan te sluiten op de 3,5 mm ingang. Na het aansluiten moet de FM-Radio altijd nog even zoeken naar de juiste FM-frequentie. Wel is het mogelijk om eenvoudig je favorieten aan te klikken op het scherm. Wat wel jammer is, is dat je geen nummer meer kan geven aan een kanaal, maar je moet zappen tussen je favorieten. De FM-radio is na aansluiten van de headset ook te beluisteren via de speaker.

Muziekbestanden afspelen is vrij eenvoudig. Je kan op verschillende manieren zoeken naar artiesten of tracks, daarnaast is het mogelijk om een favorieten lijst te maken, of een geselecteerde lijst te mixen zodat je niet altijd dezelfde muziek na elkaar hoort.
De foto en filmgalerij wordt weergegeven door middel van een draaischijf waar je er mee door heen kan scrollen, maar je kan er ook voor kiezen voor een standaardinterface of een lijst geordend op datum. Hierdoor is deze galerij zeer overzichtelijk en zijn makkelijk foto's op te halen die je zoekt. Ditzelfde geldt voor gemaakte filmpjes.

9. Accuduur
De meegeleverde Accu is een 1500 mAH Li-ion. De accu is redelijk zuinig. Gemiddeld hoef ik de telefoons eens in de twee dagen op te laden. Wanneer de telefoon stand-by staat, waarbij WI-FI uitstaat, verbruikt de telefoon in ongeveer acht uur tijd, zes procent van de batterij. Wanneer de telefoon intensief gebruikt wordt zoals nu onder het schrijven van deze review. loopt de telefoon in ongeveer vier uur tijd bijna 14 procent leeg. Het verbruik per uur is dan rond de 3,5 procent per uur en gaat de batterij rond de 28 uur mee. Wel moet hierbij rekening worden gehouden dat als de batterij nog ongeveer vijf procent heeft de telefoon automatisch wordt uitgeschakeld.

10.a. Benchmark
Als benchmark programma heb ik Quadrant versie 2.0 gebruikt. Gemiddeld scoorde de telefoon tussen de 1173 en de 1244. Twee keer werd een score behaald van 1192 en eenmaal van 1189 en 1198. Op 3D scoort de telefoon een mooie gemiddelde score van 1350 punten. De in en output score ligt bij deze telefoon wat laag, gemiddeld is een score van 900 punten gemeten. Waarschijnlijk heeft deze lage score er mee te maken dat de telefoon maar over een single core processor beschikt. Maar qua benchmark scoort de Sony Ericsson Neo in het geheel niet slecht en komt deze overeen met wat je ongeveer voor de prijs mag verwachten. Als opmerking bij deze benchmark wil ik wel maken dat Quadrant nog niet helemaal geoptimaliseerd is als benchmarktester. Daarnaast schijnt het nog verschil te maken voor de score als je Android versie 2.3 draait de score wat te laag uitvalt. Wanneer ik android 4.0 krijg zal ik nogmaals een Benchmark uitvoeren.

Gemiddelde score

Horizontale weergave

Hoogste score

10.b. Tweede Benchmark
Om te controleren of de score van de eerste benchmark enigszins klopt, is er een tweede serie benchmarks uitgevoerd. Deze test is uitgevoerd met Antutu benchmark v2.7.2. de gemiddelde score is na drie testen 2998. De hoogste score is 3034, de tweede score is 2987 en de derde score is 2974. In vergelijking met de Quadrant Benchmark zijn de scores voor 2D en 3D procentueel gelijk.

Vermogen telefoon

Hoogste score

Een extra toevoeging bij de Antutu Benchmark is de SD kaart. De schrijfsnelheid van de SD kaart is 5,1 MB/s. Dit is in vergelijking met andere toestellen laag. Omdat de Sony maar over een klein intern geheugen beschikt is dit wel een slecht punt en mag je van Sony een betere score verwachten. De leessnelheid is wel hoger dit is gemiddeld 11,0 MB/s. Dit zou betekenen dat de SD sneller is dan de duurdere Sony Ericsson Arc S. (resultaten hardware.info). Ter vergelijking met de Benchmark van Quadrant scoort de Neo V ongeveer gelijk en komt deze ook in de test van Antutu in de buurt van de Samsung Nexus S.

SD score

Dat de Benchmark Antutu nog wel wat vreemde afwijkingen heeft, blijkt wel uit de derde test. In totaal heb ik vier testen uitgevoerd. In de derde test blijkt de Benchmark ruim 200 punten lager te scoren. Dit kon vooral verklaard worden doordat de 2D score gehalveerd was. Daarom heb ik deze score buiten beschouwing gelaten.

Lage 2D score

11. Update Android 4.0.4.
Aan het eind van de maand mei heb ik de update naar Android 4.0.4. gekregen van Sony. (Android 4.0.3. heb ik niet gekregen) Ten opzichte van 2.3 zijn er een aantal vernaderingen. Ten eerste valt het bij het opstarten op dat er geen Sony Ericsson staat, maar alleen Sony. Het opstarten verloopt ongeveer even snel. Daarnaast is het mogelijk om de achtergrond te veranderen naar de Sony toestellen die in 2012 op de markt verschenen. Hierdoor denken mensen dat je een nieuwe telefoon heeft om dat het er een stuk strakker uitziet. Qua besturing is er weinig veranderd. De meeste veranderingen betreffen het wat mooier maken of overzichtelijker maken van instellingen.

De fotomodule is wel onderhanden genomen. Zo is het binnen twee knoppen vanuit standby mogelijk om een foto te maken. Eerst drukt men de aan/uit knop en daarna de fotoknop. Daarnaast is het mogelijk om bij het unlocken ook direct mogelijk om de fotomodule te openen. De fotomodule is ook wat veranderd, zo gaat het foto's maken iets sneller en worden de gemaakte foto's niet meer in een groot oppervlakte in de fotomodule geladen. Wel is het lastig om te controleren hoeveel foto's er zijn gemaakt. Maar wel is deze vernieuwde fotomodule een duidelijke verbetering van dit midrange toestel.

Beginscherm 4.0.4.

Ook in deze vernieuwde versies heb ik een viertal benchmarks uitgevoerd. Wel moet hierbij de opmerking worden gemaakt dat ik overgegaan ben op een nieuw SD-kaartje van de 4-serie in plaats van een 2-serie. De scores zijn iets hoger, zowel in de benchmark van Antutu als in Quadrant.

Antutu Benchmark 4.0.4.

In de scores zijn geen duidelijke verbetering of verslechtering af te lezen aangezien sommige onderdelen bij beide testen tegenstrijdige resultaten laten zien. Wel kan gesteld worden dat de telefoon niet trager is geworden zoals door Sony vooraf was gesuggereerd.

Quadrant Benchmark 4.0.4.

De update naar 4.0.4. is zeker een mooie bijkomstigheid voor dit toestel, wat er daarnaast voor zorgt voor een moderne uitstraling van het toestel. Hierdoor is het zeker momenteel een mooi toestel wat in enkele winkels voor onder de §200,- verkrijgbaar is.

12. Conclusie
Het is een redelijk uitgebreide review geworden, maar volgens mij heb ik het meeste wel genoemd. In mijn review heb ik vooral mijn eigen ervaringen genoemd en hoe het toestel wordt gebruikt. Hierdoor wijkt deze review misschien wat af van de andere reviews van de al beschikbare reviews van deze telefoon. Zoals genoemd is deze telefoon naar mijn mening de beste in zijn prijsklasse. Vooral wanneer de telefoon straks eerder op Android 4.0 draait dan de nieuw gelanceerde modellen van Sony (klik hier voor meer informatie). Mogelijk daalt de prijs van van deze Sony Ericsson Neo na de lancering van de nieuwe toestellen onder de §200 en dan is deze telefoon zeker een aanrader. Er zijn wel wat opmerkingen te maken over het toestel, maar het design, de schermresolutie en de goede processor maken deze telefoon tot de beste kandidaat in zijn prijsklasse.

Een extra toevoeging is dat de Android Play market via Wifi weer werkt. Sinds ik overgegaan ben op een abbonement met 3G lijkt deze plotseling weer te werken. Wel heb ik het minpunt in de lijst laten staan, omdat dit vanaf het begin geen probleem mag zijn in Android.

Heb jij ook een Sony Ericsson Xperia Neo V MT11i Blauw?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Er zijn nog geen reacties gevonden

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung