Merk en serie HTC, One
Gsm-besturingssysteem Android
Telefoonmodel Bar
  Bekijk alle specificaties
Product uitvoering

HTC One 32GB Zilver Review

Door SAWYER 28 april 2013, laatste update op 28 april 2013, 13.216 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Design
  • Scherm
  • Geluid
  • Allround fotokwaliteit
  • Videokwaliteit
  • Sense 5
  • Snelheid
  • HTC TV

Minpunten

• Kiertje in behuizing
  • Geen menu knop
  • Sense kan stukken beter

Sub-beoordelingen

Intro
Voordat ik begin met mijn allereerste product review op tweakers.net wil ik graag nog even wat vertellen over mijzelf. Hoewel dit mijn eerste smartphone review is welke langer is dan enkele tweets, ben ik al heel lang bezig met reviews.

Een jaar of 5-6 geleden ben ik begonnen met het schrijven van game en hardware reviews voor verschillende websites. In het begin alleen in het Nederlands voor onder andere PS3Life.nl en later ook in het Engels voor ConsoleGaming.eu (nu EGL.tv). Voor ConsoleGaming.eu was ik ook marketing manager.

Het reviewen van games is natuurlijk heel leuk, maar vooral de laatste 3 jaar hebben de vernieuwingen op de smartphone en tablet markt een indruk op mij gemaakt. Ik heb eerder een video review gemaakt voor de Asus Transformer Prime tablet en wilde ook graag een keer een smartphone reviewen. De HTC One lijkt mij een ideaal toestel om hiermee te beginnen.

De HTC One is overigens al mijn 15e achtereenvolgende HTC toestel. Eind 2006 begon het allemaal met een HTC TyTN. Toen begon ik ook met het customizen en tweaken van Windows Mobile. Op xda-developers.com en soortgelijke websites plaatste ik dan mijn tweaks, themas, iconpacks etc.

Sinds ik de HTC Hero gehad heb, ben ik helemaal Android. Vooral het feit dat Android open source was en daardoor oneindige mogelijkheden had sprak mij aan. Vandaar dat ook nu weer de keuze is gevallen op een Android toestel, de HTC One.
Over HTC One

HTC
HTC staat bekend om haar innovatie maar ook bekend om het feit dat ze oneindig veel toestellen uitbrengen. Dit heeft HTC lange tijd veel geld opgeleverd, maar sinds de opkomst van de iPhone en de Samsung Galaxy S is HTC’s winst blijven dalen.

Apple brengt met de iPhone eens per jaar een vlaggenschip uit. Samsung doet dit (deels) ook met haar Galaxy S lijn. HTC echter heeft lange tijd jaarlijks verschillende toptoestellen uitgebracht waarvan geen enkele echt duidelijk het vlaggenschip was. Zo vorig jaar ook met de One X welke nog niet eens 6 maanden later werd opgevolgd door de One X+.

Ook de benamingen van de toptoestellen zijn verwarrend. Van One X naar One X+ naar One. Ik vraag mij dan ook af hoe de opvolger van dit toestel zal heten (One Two? Two? One+?) Het moet in ieder geval stukken duidelijker.

De HTC One is nog geen “Hail Mary” maar het is voor HTC een cruciaal toestel om het bedrijf weer voorwaarts te trekken. HTC heeft daarom alles op alles gezet om van de HTC One een absolute toptoestel te maken en de bijbehorende marketing opgevoerd. Of het een toptoestel is geworden, naar mijn mening, lees je hier onder.

Disclaimer
Deze review is geschreven komend van een HTC One X. Veel van de gemaakte opvattingen zullen daardoor ook relatief zijn aan mijn ervaringen met de One X.

Unboxing
Uitpakken! Voordat ik hiermee begin wil ik even kwijt dat de verpakking van de HTC One redelijk saai oogt. Het straalt niet echt high end uit. Aan de andere kant is het wel een zeer milieu vriendelijke verpakking. Het is een beetje zoeken naar een balans tussen MVO en een high end uitstraling voor HTC.

Eenmaal open tref je natuurlijk de HTC One. Verpakt in een hoesje. Verder in de doos tref je een simkaart removal tool, barcode stickers, lader, headset en een 15- tal blaadjes en boekjes in 40.000 talen waarin wordt verteld hoe de HTC One werkt. Dat ga ik natuurlijk niet lezen.

http://i.imgur.com/aTn2Tlzl.jpg http://i.imgur.com/zObULTBl.jpg
http://i.imgur.com/T4C9Y8bl.jpg http://i.imgur.com/E6ms8Sfl.jpg

HTC One
Zodra ik het toestel uit de bescherming gehaald heb vallen mij twee dingen direct op. Allereerst is het de meest prachtige toestel dat ik ooit gezien heb. Het straalt zo veel kwaliteit en degelijkheid uit. Het aluminium, de randen, de speakers, de rondingen aan de achterkant en de strakke voorkant: prachtig. Het andere wat mij opviel is de grootte van het toestel. Komend van een One X, welke net als de One een 4.7 inch scherm heeft, ziet de One er groter uit. Hij is iets langer dan de One X maar ook iets smaller dan de One X.

In mijn hand voelt het toestel zeer degelijk aan. De gebogen achterkant zorgt er voor dat hij perfect op mijn vingers ligt. Het toestel is ook lichter dan ik had verwacht. HTC heeft met de One een gewicht gevonden waardoor de One licht maar toch heel degelijk aan voelt. Het toestel voelt ook koeler aan dan mijn One X.

http://i.imgur.com/y95pLaOl.jpg http://i.imgur.com/bg2Hum4l.jpg
http://i.imgur.com/gsRaUyEl.jpg http://i.imgur.com/1cbPgBel.jpg
http://i.imgur.com/HWoTklkl.jpg http://i.imgur.com/7Bmq50ll.jpg

Boot
Nadat ik het toestel, overigens met zeer veel moeite, los heb kunnen laten heb ik de One aan de lader gehangen. Goed voor de batterij of zo. Daarna maar de One voor het eerst geboot. Ik heb de “eerste installatie” op mijn One X ondertussen al zo vaak gedaan dat ik niet veel te vertellen heb hierover. Je kunt tijdens deze “eerste installatie” je HTC One zelf instellen, of bijvoorbeeld een backup laden van een andere HTC of Android toestel en zelfs van een iPhone. Hiermee neem je snel je contacten, berichten, agenda, etc mee naar de One.

Sense
Zodra je het toestel ingesteld hebt kom je terecht op de Sense homepagina. Blinkfeed staat standaard ingesteld als beginpagina van Sense. Voor de wie het niet weet: Sense is de schil die HTC over Android gooit. Ik heb een grote hekel aan Android schillen, maar die van HTC zijn eigenlijk altijd wel best goed gemaakt en voegen iets toe. Daar kan Samsung veel van leren.

Sense 5, de versie welke op de One draait ziet er zeer strak uit. HTC heeft Sense 5 sterk gebaseerd op de design van Android Holo. Sense is hierdoor nu een stuk “flatter”. Door bijvoorbeeld in de klok app van rechts naar links te swipen ga je van de klok naar de wekker. Mocht je niet begrijpen wat ik bedoel, de design lijkt sterk op die van de nieuwe Google Play: https://www.youtube.com/watch?v=Wn_eh629SKM

Minpunt van Sense vind ik de inconsistentie in het kleurgebruik. Er wordt aan de ene kant gebruik gemaakt van hetzelfde soort blauw dat je kunt vinden in stock Android, de holo design, maar aan de andere kant zie je ook veel groen terugkomen. Groen is de kleur van HTC, en blauw de kleur van Android Jelly Bean. HTC moest hier kiezen voor een van de twee en niet allebei door elkaar heen gebruiken. Blauw en groen passen niet bij elkaar.

BlinkFeed
Zoals ik al aangegeven heb is BlinkFeed het startscherm in Sense 5 op de HTC One. BlinkFeed is op zich een goed idee. Het is een grafische feed reader welke informatie ophaalt uit door de gebruiker gekozen websites, social media, agenda en de TV app. Je kunt in BlinkFeed gewoon naar beneden scrollen voor meer artikelen en dat werkt best heerlijk. Je kunt de BlinkFeed content ook in een andere taal ophalen. Als je BlinkFeed op Engels zet, kun je kiezen uit websites zoals The Verge en Engadget.

BlinkFeed heeft ook enkele nadelen. Zo zijn de kopregels vaak te kort om een duidelijk idee te krijgen waar het artikel nou over gaat. Daarnaast worden de bijbehorende afbeeldingen soms in zeer lage kwaliteit weergegeven. Een grafische feed reader op een prachtig 1080p scherm gaat niet hand in hand met de kwaliteit van de afbeeldingen. Tenslotte zijn er maar weinig content leveranciers waar je uit kunt kiezen. Voor Nederland zijn er maar 13 feed beschikbaar, erg weinig naar mijn mening.

Je kunt in BlinkFeed niet zelf websites toevoegen. Je moet het doen met wat HTC beschikbaar heeft of wachten op een update. Google Currents is een goed alternatief waarbij je wel websites kan toevoegen.

HTC TV
De aan en uit knop op de HTC One heeft een ingebouwde infrarood module. Vroeger was een infrarood poort op een telefoon vrij normaal. Het werd toen eigenlijk alleen gebruikt voor dataoverdracht. Met de opkomst van Bluetooth was infrarood overbodig.

Smartphones worden anno nu steeds vaker gebruikt tijdens het tv kijken. Tijdens voetbalwedstijden kun je met hashtags live meepraten op twitter en er verschijnen meer TV-programma’s welke gebruik maken van een “second screen”, zoals het programma “weet ik veel”.

HTC speelt goed in op deze trend en heeft de One uitgerust met een TV app. Deze app, HTC TV genaamd, is een overzichtelijke en grafische EPG met ingebouwde afstandsbediening functionaliteiten.

Na een aantal simpele stappen stel je de One in voor je TV, digitale decoder en Hifi systeem. De benodigde codes worden gedownload uit een database waardoor bijna alle merken en modellen ondersteund worden. Zo heb ik hem moeiteloos ingesteld op een Sony W5500 TV, Humax 52000C decoder en een Logitech Z-5500 home cinema systeem.

De EPG van HTC TV helpt je ook te herinneren wanneer je favoriete programma’s beginnen en geeft je aan de hand van je favorieten ook een aantal aanbevelingen. De app werkt best goed. Wel vind ik dat er maar weinig knoppen worden ondersteund in de afstandsbediening modus. Dit zal waarschijnlijk binnenkort met een third-party app beter gaan.

http://i.imgur.com/91DAJ7gl.jpg http://i.imgur.com/bibUapPl.png

Scherm
Over het scherm kan ik redelijk kort zijn. Het is het beste scherm op een smartphone dat ik ooit gezien heb. Het scherm is iets minder helder dan die van de One X –wat waarschijnlijk komt doordat het licht door veel meer pixels moet gaan (One X is 720, One 1080p). Verder is het scherm ongelofelijk scherp en zien de kleuren er prachtig uit. Ik heb niet de tools om het scherm uitgebreid te reviewen, maar gelukkig is dit al gedaan door onder andere Brian Klug van anandtech.com.

Volgens de tests van Brian is de display van de HTC One de beste display op een smartphone tot nu toe. Het scherm van de iPhone 5 is iets beter gekalibreerd maar is ook een stuk kleiner en heeft een veel lager resolutie. Het contrast van de One is hoger dan elk andere smartphone en de zwartwaarden zijn beter dan elk andere LCD scherm die je op een smartphone kan vinden.

http://i.imgur.com/YaT3BKcl.jpg http://i.imgur.com/xjRHqbcl.jpg
http://i.imgur.com/yLg4Sp6l.jpg http://i.imgur.com/FEqC9qml.jpg

Geluid
BoomSound. Voordat ik de HTC One in gebruik had genomen was BoomSound voor mij niets meer dan een marketingtruc. Bij de eerste boot, toen de HTC logo verscheen met bijbehorend muziekje, werd ik wel even verrast door het geluid. Het was best hard en mooi.

Door middel van YouTube en een aflevering van Game of Thrones besloot ik het geluid verder te testen. De twee stereo speakers laten hier een hard, helder en ruimtelijk geluid horen. Vooral stereo is een welkome toevoeging op een smartphone. En natuurlijk het feit dat de speakers aan de voorkant zitten is zowel logisch als briljant.

In het kort, de speakers op de HTC One zijn de beste speakers welke je op een smartphone kan vinden. Als ik mijn HTC One X nu hoor, heb ik het gevoel dat hij wel heel zacht is terwijl die op het maximale volume zit.

Microfoon
Normaal gesproken sta ik als consument niet stil bij de microfoon van een smartphone. Het enige wat ik er van verwacht is dat ik goed te verstaan ben tijdens het bellen. Dit is bij de meeste telefoons ook gewoon goed geregeld. Echter heb ik in de laatste paar maanden verschillende live optredens gefilmd en opgenomen met mijn One X en de geluidskwaliteit liet veel te wensen over.

Voordat ik de One gekocht heb, had ik verschillende YouTube filmpjes gezien en vooral gehoord waar de One optredens zeer goed opneemt. Dit is voor mij een belangrijke toevoeging geworden. Er is zo ver ik weet geen andere smartphone die dit net zo goed doet als de One.

De belkwaliteit is ook uitzonderlijk. Zo ver ik kan zien op de behuizing heeft de One 2 noise-cancellation microfoons; een aan de onderkant en een aan de achterkant. Ik heb om de noise-cancellation te testen mijn speakers (Logitech Z-5500) vrij hard gezet met een muziekje er op. Ik kon mijzelf haast niet verstaan maar de tegenpartij liet mij weten mij goed te kunnen verstaan en hoorde het muziekje zachter op de achtergrond.

Wi-Fi/HSDPA
Aangezien de One vooral veel uit aluminium bestaat, twijfelde ik over het bereik van het toestel. Ik heb namelijk een Asus Transformer Prime gehad welke zeer slechte Wi-Fi en GPS bereik had vanwege de aluminium constructie. Echter zijn de antennes van de One gegoten in plastic strips aan de achterkant van de One. Hierdoor zou het aluminium geen effect moeten hebben op de signaal sterkte en kwaliteit.

Om het bereik te kunnen testen heb ik de snelheid binnenshuis gemeten op een TP-Link TL-WR 1043ND router. Om je een beeld te geven van de situatie: tussen de One en de router zitten een verdieping en twee muren – een afstand van ongeveer 8 meter. Ik bevind mij te midden een woonwijk met veel Wi-Fi netwerken. Redelijk doorsnee als je het mij vraagt. Ik heb de resultaten vergeleken met een One X (zonder Wi-Fi bug).

Zoals je ziet in de resultaten hieronder is het bereik/snelheid van de One dubbel zo goed op Wi-Fi en een stuk beter op een Vodafone HDSPA netwerk.

HTC One X Wifi
HTC One X Vodafone
HTC One Wifi
HTC One Vodafone

Accu
Zoals Arnoud al opmerkte in de review van de One is de accu verrassend goed. De testresultaten van Tweakers.net kun je hier nog even teruglezen: http://tweakers.net/revie...accu-verrassend-goed.html. Ik heb de accu van de One op twee manieren getest. Eerst heb ik de One minimaal gebruikt; overdag een keertje gebeld, whatsapp en twitter om het kwartier checken en gebruiken, muziek geluisterd (met scherm uit via oordopjes) en in de nacht de vliegtuig modus ingeschakeld. Met zulk gebruik lijkt de One gemakkelijk twee tot tweeŽnhalve dag mee te gaan.

De tweede keer testte ik de accu met voor mij zwaarder gebruik. Dit houdt in dat er om de 5-10 minuten Whatsapp, Twitter en Facebook worden gebruikt. Daarnaast heb ik 2 uur lang muziek geluisterd via oordopjes en een half uur via de speakers (beide keren scherm uit). Ook heb ik ongeveer anderhalf uur gebeld en 40 minuten gebrowset op het internet. Tenslotte heb ik een uur lange 1080p aflevering van Game of Thrones op de One gestreamd op volledige helderheid (normaal op auto-brightness).

Zoals de screenshot hieronder laat zien gaat de One met bovenstaand gebruik zonder problemen een dag mee.

http://i.imgur.com/DpcQyF1l.png http://i.imgur.com/31BQ8UTl.png

Camera
Er is al heel veel gezegd over de camera van de One. Te veel naar mijn mening. Ik wil daarom ook niet veel kwijt hierover. Ik ben ook totaal geen expert op het gebied van camera’s. Ook zoom ik niet oneindig door op foto’s om pixels op te sporen. De foto’s die ik maak eindigen vrijwel altijd gecompressed en verkleind op Twitter, Facebook, Whatsapp en what not.

De camera van de One is zeer veelzijdig. Het is de beste allround camera op een Android smartphone. De zwakte van de camera ligt in het aantal megapixels wat maar vier telt. Hierdoor zullen foto’s op groot formaat minder gedetailleerd er uit zien als die van een 8 of 13 megapixel concurrent. Dit is vooral goed te zien in foto’s welke buiten overdags gemaakt zijn.

Op alle andere gebieden is de camera van de One beter dan de concurrentie. Daarom zeg ik ook dat het de beste allrounder is. Dit vindt Brian Klug van Anandtech ook en die heeft veel en veel meer verstand over camera’s. Overigens had Brian de camera van de One getest voordat firmware versie 1.29 uitkwam welke de camera veel verbeteringen mee gaf.

Camera review van Brian Klug at Anandtech: http://www.anandtech.com/show/6747/htc-one-review/5

Benchmarks
Ik heb de benchmarks welke Tweakers.net ook gebruikt heeft voor haar review van de One op mijn eigen One losgelaten. Bij de meeste benchmarks waren de resultaten hetzelfde aan die van Tweakers of verschilden minimaal. Ik heb gekozen om alleen de grotere verschillen toe te lichten hier onder.

GL Benchmark 2.5
Tweakers behaalde in deze benchmark een score van 31FPS onscreen en 34FPS offscreen. Zoals je in de screenshot ziet haalde ik hoger met respectievelijk 33FPS en 37FPS.

Peacekeeper
In deze browsertest haalde Tweakers een score van 660 punten met de stock browser. Dat doet mijn One ook. Ik was echter benieuwd naar de prestaties van de naar mijn mening beste Android browser: Dolphin. Ik wist een score neer te zetten van 744 punten met Dolphin. Een verbetering van 13 procent.

Gap
Voordat ik de One had gekocht had ik gelezen dat een aantal exemplaren kiertjes hadden in de anders zo naadloze design van de One. In de “HTC One Ervaringen en Discussies” topic hier op T.net wordt er verschillend gereageerd op de gaps. Sommige vinden de gaps niet hinderlijk en vinden ze maar minimaal. Anderen zien het kleinste kiertje als een groot gat en melden hun One gelijk aan voor RMA.

Zelf zit ik hier tussen in. Mijn One heeft een kleine kier bij de speaker aan de rechterkant (zie foto hieronder). Ik heb aan meer dan tien verschillende personen gevraagd of zij iets kunnen opmerken aan de One qua bouwkwaliteit en zij zagen de kier allemaal over het hoofd.

De enige reden dat het mij een beetje stoort is doordat de One er zo ongelofelijk mooi uitziet. Het zilver en de prachtige design zorgen er voor dat een klein kiertje afdoet aan de voor de rest naadloze design. Ik weet nog niet of ik een RMA moet aanvragen, ik ben nog aan het twijfelen of het mij genoeg stoort.

http://i.imgur.com/JJOBJdfl.jpg http://i.imgur.com/UYNpyFMl.jpg

Heb jij ook een HTC One 32GB Zilver?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Reviews door de redactie

Meer advertenties

Zeer mooie review!! Ik ben inmiddels ook in bezit van de One.. Ik kom af van 2 jaar de S2 die ik ook met veel plezier hebt gebruikt.. Echter de tijd heeft niet stil gestaan..

Ik moest kiezen tussen de S4 en de One maar het design en het scherm gaf mij de doorslag..En ik moet zeggen iedereen die mijn telefoon heeft gezien, in de hand heeft gehad, en mee heeft gespeeld is verrassend positief.. Zelfs eentje die zijn S4 heet omgeruild voor de One..

Gebruik je ook een beschermhoesje?
Ik heb al jaren geen hoesje of screen protector gebruikt. Ik vindt het toestel te mooi om te verstoppen in een hoesje. Misschien als ik een hoesje vind welke er net zo goed uitziet als de One :P
misschien moet je eens kijken naar de incipio dualpro shine kijken, echt een prachtig hoesje met goede bescherming, koste 33,71 om te verschepen uit amerika.
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Ik vind het een vreselijk lelijk hoesje.
Ben het met de reviewer eens: de HTC One hoort hoesloos te zijn. Veel te mooi om te verbergen!
In jouw reactie hoeft alleen maar je naam veranderd te worden naar de mijne en dan kan ik hem zo kopieren.

Precies dezelfde situatie, uiteindelijk voor design gegaan omdat ik het gesprek aan innovatie met ontwerp van samsung nu wel zat was.

Ik gebruik zelf een transparant siliconenhoesje om het design niet onder te doen.
Prima review waar men wat mee kan!
Wellicht nog leuk om zelf wat foto's met de camera te maken en deze erbij te zetten?

Een kleine opmerking:
Hoezo bij pluspunten "Sense 5" en bij minpunten "Sense kan stukken beter". Je zal er vast een verklaring voor hebben maar ik had het dan niet als pluspunt maar ook niet als minpunt neergezet. ;)
Ik gok iets in de trant van "beter gebrekkige sense dan geen sense", maar hij kan dus wel beter ;)
Zoals ik uitleg in het camera gedeelte zijn er zoveel foto's te vinden op het internet van de One dat foto's van mij niet veel toevoegen. Ik heb een link toegevoegd naar de foto's van anandtech.com aangezien die professioneler gemaakt zijn dan ik zou kunnen.

Sense 5 is een schil welke heel veel toevoegt. HTC is naar mijn mening de enige fabrikant met een goede android schil. Dat is voor mij een pluspunt. Aan de andere kant, al is Sense 5 de beste door de fabrikant gemaakte schil, het kan nog stukken beter.

Het moet meer consistent zijn.
Prachtige review! Erg prettig concrete informatie te krijgen over het bereik en de batterij.
Er blijven bij mij vraagtekens achter wat betreft de 'surfexperience'.
Zoals in de review te lezen is gebruik ik Dolphin als browser op de One.
Hiermee is surfen een genot. Mocht je een iPhone gewend zijn dan kun je Dolphin instellen om webpagina's op te halen als een iPhone. Zo kun je ook een desktop en iPad versie opvragen.

Pagina's laden natuurlijk zeer snel en zien er goed uit op het prachtige scherm. Het tekst van een webpagina past zich daarnaast ook aan de scherm als je inzoomt.

Meer:

Ik heb het surf gedeelte weggelaten omdat ik vind dat het meer hoort bij een app review dan een toestel review.
Ik snap dat er veel foto's te vinden zijn maar recent is er ook een camera update uitgebracht, dus een paar recente foto's hadden best een toevoeging kunnen zijn. ;)
Mooie review. Ik zelf heb geen last van gaps. Nergens een kunnen vinden, alles sluit naadloos aan.
Wel vind ik de afwerking bij de gaatjes van de microfoon en rocker wat minder, hier zit een klein braampje aan het plastic, niet heel netjes. Het valt totaal niet op, je voelt het niet, je moet echt goed kijken... Eigenlijk is het dus puur mierenn**ken, maar toch... Het zit er, die kleine imperfectie! :P

Verder ben ik wel benieuwd welke score je uit CFBench trekt en hoeveel apps je hebt draaien.
Ik heb eigenlijk alle benchmarks gedraaid welke Tweakers ook gedraaid heeft.
Heb een uitleg toegevoegd welke ik vergeten was.

In de review wordt aangegeven dat het scherm van de One iets minder helder is dan dat van de One X. Dat kan ik niet onderschrijven,

Als ik op maximum brightness mijn One X naast mijn One leg dan is het scherm van de One juist helderder dan die van de One X. Op het scherm van de One X lijkt wit ook iets geliger dan op het scherm van de One.
Amen, hier hetzelfde. Wellicht had OP de telefoon ingesteld op automatisch in een redelijk donkere omgeving. :)
Dat is haast onrespectvol.

Ik ga toch de brightness niet beoordelen op auto brightnes....

8)7
En toch is het zo. Zie de review van anandtech onder andere.
Het scheelt ongeveer 40 nits. Tenzij je een One hebt met een niet Samsung display?
Misschien is dat gemeten op een deel van het totale oppervlak van het scherm. Aangezien het scherm meer pixels bevat, straalt het misschien in totaal meer licht uit? Of het komt door het verschil in witbalans. Wit lijkt feller dan een gelige tint.

Verder ook niet heel belangrijk, met het oog op dat de One x al redelijk fel is.
Dit komt waarschijnlijk omdat de One X (en misschien de One ook wel) is uitgeleverd met verschillende typen schermen. Sommige varianten zijn wat geliger dan de andere. Staat zelfs nog een topic op GoT over.
Dat is idd een mogelijkheid, een combinatie van verschillende schermen op beide toestellen.

De meting van anandtech: http://images.anandtech.com/graphs/graph6747/53587.png
Top review! Leest lekker weg, je blijft ook alles lezen:) Ben ook al jaren in het bezit van HTC telefoons, en elk toestel heeft zijn dienst/plicht optimaal voldaan. Goed om te lezen dat de accu 'redelijk' mee gaat.. ik presteer het om mijn One X binnen een halve dag leeg te krijgen.... Kijk er naar uit om mijn X voor de One te mogen ruilen !
Zoals hier al vaker gezegd nette review van de (momenteel) beste smartphone ooit. Ik hoop en gun het HTC dat ze gaan scoren met de One.

Het enige negatieve puntje is de 3dot menu bar die je niet uit kan zetten maar dat is software optimalisatie :).
Ik denk dat de meeste gebruikers de gaps pas opmerken omdat iemand hierover is begonnen.
ligt het aan mij of kloppen de gegevens van de accu niet helemaal?

bij de eerste screenshot waar de accu nog 60% vol zit, is de bedrijfstijd 23h 40m 50s. Maar op het tweede screeshot (die 2u 11m later is gemaakt) is de bedrijfstijd 12h 21m 46s. Je zou toch verwachten dat de bedrijfstijd ergens 25h 51m moet zitten.

Verder lijkt het me een mooie telefoon, maar ik ben totaal geen fan van beats.
2e screenshot is van een andere dag.
Beats kun je uitschakelen.
Erg mooie foto's, goed gedaan.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBGrand Theft Auto V

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013