Noiseblocker eLoop B12-PS, 120mm Review

Door Mexel 22 maart 2013, laatste update op 22 maart 2013, 1.020 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Zien er heel goed uit.
  • Koelen heel goed, pak weg 4 graden koeler dan me vorige fans, dus airflow is beter geworden.
  • Lucht verplaatsing is super.
  • Mooi glossy wit, blijft geen stof op zitten

Minpunten

• Schroeven ipv rubbers of standaard fan schroeven.
  • ontwerp aan de achterkant was niet nodig.
  • op volle toeren zijn ze goed te horen.
  • iets te duur.

Sub-beoordelingen

Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 3
Geluid (min) Score: 4

Verpakking en extra`s
Een redelijk standaard verpakking, maar dat kennen we allemaal, maar we gaan eens kijken naar de extra`s die erbij zitten, een behoorlijk aantal extra`s zitten bij deze Noiseblocker fan, 4 schroeven, rubbers en ronde moeren voor het vast draaien van de fan aan je behuizing, maar we vinden ook een 2 tal kabels terug, een 20 cm en een 50cm kabels, 3pins uitgevoerd en netjes voorzien van zwarte sleeving.

De fan zelf
Als we naar de fan kijken dan zien we 1 heel groot verschil dan de andere fans die ik wel eens test.
Bij deze fans zit een soort behuizing om de bladen heen, dus een fan met een rand.

Als we ook kijken naar de rand, dan zien we rubbers zitten die er ook uit kunnen, deze zijn ervoor om resonatie tegen te gaan. Aan de achterkant vinden we een rand met wat puntjes, het lijkt erop dat deze er alleen zitten voor de sier, op de randen vinden we een hexa motief terug, dit heb ik eerder gezien bij Bitfenix.

Testen met een enkele fan
Ik test de fan in een beetje aparte opstelling, ik wil eens zien hoeveel lucht deze kan verplaatsen, de eerste fan gaat aan op 9 volt, ik test 3 afstanden, kijken hoeveel lucht we kunnen verplaatsen.

Zoals je ziet heeft deze fan er geen moeite mee, maar bij de laatste setup begon de fan wel veel geluid te maken, in de eerste setup hoorde ik de fan totaal niet, bij de 2e heel iets, maar dat mag geen naam hebben, maar de laatste is toch wel iets te luid, maar mocht hij in een kast zitten met demping, dan zal het misschien heel erg mee vallen.

Testen met 2 fans
In mijn systeem heb ik nu 5 fans draaien aan de bovenkant 2, voorkant 2 en 1 aan de achterkant van de kast, alles op gemiddelde snelheid en het is nu aardig stil in de kast, wel merk ik dat de airflow optimaal is en het systeem nu beter koelt dan 5 andere fans van een niet te noemen fabrikant.

Specificatie`s

Voor alle specs klik hier

Prijs.
Aangezien we nu aan het bezuinigen zijn, kijken we heel erg naar de prijs, voor gemiddeld 16 euro hebben we al een enkele fan, totaal niet duur, maar als we kijken na de nadelen zullen we dit toch iets te duur vinden. Zelf vindt ik de fan niet te duur, maar ik had liever gezien een prijs van pak weg 13 euro.

+ en - punten.

Zien er heel goed uit.
Lucht verplaatsing is super.
Mooi glossy wit, blijft geen stof op zitten

Schroeven ipv rubbers of standaard fan schroeven.
ontwerp aan de achterkant was niet nodig.
op volle toeren zijn ze goed te horen.
iets te duur.

Conclusie.
Een hele goeie fan als je van lucht verplaatsing houd, ze koelen iets beter dan me vorige fans, maar hierdoor merk ik wel dat ik ze hoor, en mocht je net zoals ik vaak van fans veranderen, dan zou ik standaard fan schroeven gebruiken.

Een zeer leuke fan kwa design en luchtverplaatsing, maar net iets te duur als je voor gemak wilt gaan, wil je de fans in je kast plaatsen totdat ze ermee ophouden, dan is deze fan ideaal.

Heb jij ook een Noiseblocker eLoop B12-PS, 120mm?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

De nexus real silent d12sl is, denk ik, een goed alternatief, gezien de prijs en het aangegeven minpunt over de schroeven ipv rubbers.
Ja idd, als er nu rubbers bij zaten, was deze net iets beter, maar zo kennen we NB, ze houden van aparte dingen.
De fans die jij hier test zijn niet de B12-PS fans maar de B12-1 en de B12-3. Wist je dat wel of heb je per ongeluk de verkeerde fans ontvangen? Of de review bij het verkeerde type fan geplaatst? :?
Dat zag ik dus ook al. Hij test hier 2 verschillende soorten fans met ieder andere specificaties, vreemd? overweeg sterk om deze fans aan te schaffen maar deze review biedt weinig duidelijkheid.

Ik snap ook niet precies wat hij getest heeft met die 3 afstanden maar het zal wel.
Z'n vingers er tussen gehouden om te voelen hoe hard het blaast ofzo??
Oke ik moet dit even delen, want zo'n goeie test heb ik nog nooit gezien. Als je wilt gaan voor noiseblocker en je weet niet welke uit de serie je moet kiezen, dan weet je het na het zien van deze video wel: http://youtu.be/YRgLQU9S8cQ Super review!

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneMobiele besturingssystemen

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013