Cooler Master CM Storm Stryker Review

Door Mexel 15 februari 2013, laatste update op 20 februari 2013, 4.213 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Mooi wit.
  • Stevig.
  • Veel mogelijkheden.
  • Alle kabels zwart.
  • ruime sidepanel window.
  • 90 graden roteerbare hdd kooien.
  • Stevige handvat.
  • Sata X-dock
  • Fancontroller

Minpunten

• Iets te zwaar, misschien de volgende keer wat alu gebruiken.

Sub-beoordelingen

Hier even een ander soort review dan wat je gewend bent, ik ga alles benoemen van A tot Z, waarom, omdat het me een leuk leek om alle punten eens anders te bekijken. De meeste reviews die we tegenkomen is helaas niet voldoende voor mij om een beeld te krijgen over een product, dus dan maar 2 uur langer aan een review werken, maar dan hebben we hopelijk alles weten te benoemen, ook is deze manier voor mij een stuk leuker, zo kunnen we eens andere punten benoemen van een product, de meeste review site`s zijn telkens hetzelfde opgebouwd, en dit is een keer leuker om te lezen, omdat je niet weet welke punten ik ga bespreken.

En hopelijk zien we dit soort review styles nog meer in de toekomst.

Alleen voor de letter J en Y heb ik niets, mocht je iets ervoor weten, laat dan even een comment achter, gaan we daaraan werken.

Aangezien er vele foto`s zijn heb ik het meeste in tumbs geplaatst, en sommige normaal als foto.

Aanblik
Als we kijken naar de stryker dan zien we een erg grote kast staan, hij heeft een imposante aanblik, iedereen die bij me thuis binnenkomt ziet gelijk de stryker staan, hij valt heel erg op, maar dit komt ook door de witte uitstraling en de sidepanel, toen ik op firstlook de trooper al zag staan was ik een beetje verliefd, maar wit is toch meer mijn kleur, het oogt rustiger, en met sleeving of verlichting komt alles beter uit kwa kleuren.

Bouwkwaliteit
Zoals we van Coolermaster gewend zijn, stevig en goed, ik hoef bij een review bijna niet meer te kijken naar de bouw en kwaliteit van een behuizing, gewoon goed.

Cooler master heeft kwaliteit hoog in de vaandel, ze denken heel goed na bij het bouwen van kasten en andere producten, als ik een kast uitpak kom ik ook nooit stof tegen, geen kleine afwijkingen, mocht ik er wel 1 treffen dan vindt ik het niet een groot punt, maar meer een menselijke fout, hopenlijk krijgen we eens te zien hoe de kasten gebouwd worden bij Cooler master, lijkt me leuk om dit eens te zien.

Controll panel
Aan de voorkant vinden we een mooie grote controll panel, deze is ervoor om je kast aan en uit te zetten, maar ook om 2 fans te voorzien van snelheid en licht, idd er zit een fan controller op en een knop om de verlichting op de fans uit te zetten.

Verder zitten er nog aardig wat usb poorten op, eigenlijk is dit standaard, maar we zien ze ook wel eens met een enkele usb 3.0 poort, op deze stryker zitten 4 usb poorten, 2x 2.0 en 2x 3.0 en daarnaast vinden we een microfoon en headset ingang.

Degelijk
De kast is heel degelijk gebouwd, geen fouten kunnen ontdekken, zwaar is hij wel, de kast weegt maar liefst 13,7 kilo, dit komt omdat er veel staal is gebruikt.

Erg groot
Zoals ik al vertelde is de kast aardig groot, hij past niet zomaar onder een buro, de kast heeft als afmetingen (W x H x D) 250.0 x 605.6 x 578.5 mm

Fans en Filters
hierover hebben we niets te klagen, er zitten maar liefst 4 fans in de stryker meegeleverd, 2x 120mm aan de zijkant, 1x 120mm aan de achterkant voor de warme lucht af te voeren, en een grote 200mm aan de bovenkant.

Kwa filters zien we 2 stuks, aan de onderkant een filter en aan de bovenkant van de kast, deze zijn gemakkelijk te verwijderen en schoon te maken.

Gebruik
Ik gebruik de kast voornamelijk om te gamen, maar ook om de revieuws te maken, zodat ik veel ruimte hebt om iets in te bouwen, zoals fans of cpu coolers, deze stryker is kwa gebruik heel goed te doen, alle punten bij elkaar opgeteld is deze kast een goeie voor gamers en lanparty`s

Handvat
Het handvat is bij deze kast heel handig, we zagen hem al op de trooper zitten, eigenlijk heeft elke Coolermaster storm kast een handvat, behalve de Sniper en Enforcer.

Het handvat zorgt ervoor dat je de kast gemakkelijk kunt tillen voor vervoer naar een lanparty of event, dit is ook wel nodig nadat je alles gevuld hebt met hardware.

Inbouwen
Het inbouwen van een systeem in deze kast is een eitje, veel ruimte voor je hardware, ook de cutout in de mobotray is zeer groot, waardoor je bij het inbouwen van een cpu cooler gemakkelijk bij de achterkant kan van een moederbord, ook de kabels wegwerken in deze kast is daardoor gemakkelijker, meer ruimte betekend ook dat je de kabels wel langer moet hebben dan bij een gewone kast, de afstanden zijn namelijk iets groter, maar de nieuwste voedingen hebben gelukkig langere kabels.

J
?

Kabels
Gelukkig zijn alle kabels in deze behuizing helemaal zwart, ik haat het om ineens een rode sata kabel te zien tussen alle zwarte kabels, ook de connectors zijn volledig zwart uitgevoerd, hierover hebben we niets te klagen.

De lengte van de kabels zijn ruim voldoende, je kunt alles netjes wegwerken, in de overzicht met foto`s staan nog wel wat images ervan, dus dit is weer een dikke pluspunt voor CM, ik haat het als ik net een stukje te kort kom, en dat heb ik liever niet, we willen de kabels immers goed verbergen, zodat de kast er aan de binnenkant er strak uitziet.

Lan party
Ik ben zelf geen lan party boy, maar soms ga ik er heen om te kijken om vrienden bij te staan bij hun game verslaving, maar steeds meer zien we deze stryker op lanparty`s staan, en daarvoor is hij ook wel een beetje gemaakt, mooi wit wat goed opvalt, maar door de window en handvat is het ook gemakkelijk om je kast te showen.

Modding
Kwa modding kun je echt heel veel met de kast, even de sidepanel aanpassen is geen probleem, verlichting inbouwen is ook heel gemakkelijk te doen in deze kast, maar dit komt door de ruimte in de kast, en je kunt zelfs in de bovenkant verlichting doen als je wilt, zodat de kap een soort gloed heeft onder de mesh.

Veel mogelijk heden dus.

Nieuw
Echt nieuw is deze kast niet, we zagen al de Trooper van Coolermaster, en deze is niet anders dan de Trooper, ja hij is wit, maar echt nieuw kan ik het helaas niet noemen. Wel is er een opvallend iets aan deze Stryker, hij heeft wel een grotere window gerkregen, aan de andere kant heeft hij een grote deuk in het zijpaneel zitten, zodat de kabels er netjes achter passen, bij de vorige versie vondt ik de sidepanel maar gewoontjes.

Onderhoud
Vele mensen weten helaas niet dat je soms ook een kast moet onderhouden, stof vrij maken bijvoorbeeld. Op zwart zie je namelijk de stof snel zitten, bij een wiite kast heb je dit zo snel niet, maar er zit meer stof in een kast dan je zult denken. Gelukkig houden de stof filters de kast aardig vrij van stof, ook de intakes in de kast zijn voorzien van een 2e laag met mesh, even de stofzuiger voor de intakes houden en de stryker kan weer verse lucht aanzuigen.

Prijzen
Deze kast bevind zich duidelijk in een hogere prijsklasse dan de normale kasten, maar dit komt ook door de mogelijkheden en opties.

Gemiddeld hebben we een stryker al voor 137 euro, helemaal niet duur voor een grote kast, ik zelf had er gerust 150 voor neergelegd, door de uitstraling en gebruikersgemak vindt ik deze kast zeer goed te noemen.

Qualiteit
hierover kan ik heel kort zijn, gewoon goed, ik kom zoals ik al eerder vermelde geen puntjes tegen dat ik zeg dat het een slechte afwerking heeft.

Ruimte
Zoals ik al vermelde bij het inbouwen heb je veel ruimte in de kast zitten, veel ongebruikte ruimte helaas, maar voor grotere systemen heb je ruimte zat, maar mocht je geen ATX moederbord plaatsen in de kast, dan zou ik voor een kleinere kast gaan, het is zonde om zoveel ruimte verloren te laten gaan.

Specs
Model: SGC-5000W-KWN1
Color: Black and White
Material: Appearance: Synthetic, Mesh front bezel; Case body: Steel
Dimension: 250.0 x 605.6 x 578.5 mm / 9.8 x 23.8 x 22.8 inch
Weight: 13.7 kg / 30.2 lb
M/B Type: Micro-ATX, ATX, XL-ATX
5.25" Drive Bay: 9
3.5" Drive Bay: 8 (converted from 5.25" bays by 5.25"/3.5" Combo Cages)
2.5" Drive Bay: 13 (converted from 5.25" bays by 5.25"/3.5" Combo Cages)
I/O Panel: USB 3.0 x 2 (internal), USB 2.0 x 2, Audio In and Out (supports HD Audio)
Expansion Slots: 9+1
Cooling System:
Front: 120mm LED fan x 2, 1200 RPM, 17 dBA
Top: 200mm fan x 1, 1000 RPM, 23 dBA (converted to 120/140mm fan x 2)
Rear: 140mm fan x 1, 1200 RPM, 19 dBA (converted to 120mm fan x 1)
Bottom: 120mm fan x 2 (optional)
Power Supply: ATX PS2 / EPS 12V
Maximum Compatibility VGA card length: 322.0 mm / 12.7 inch
CPU cooler height: 186.0 mm / 7.3 inch
Warranty: 2 years
UPC Code: 884102017179

Tools
Aan de voorkant vinden we een lade met wat tools voor de kast, schroefjes en wat snelbinders, ook vinden we daar een extention voor de 8 pins aansluiting op je moederbord, erg handig.

Alles bij elkaar.

Uitpakken
Het uitpakken van een nieuw product is altijd leuk, doos open maken en de kast eruit halen, zoals je straks op de foto`s ziet is de kast stevig ingepakt en goed beschermd, maar dit moet ook wel, helaas gaan vervoerders niet altijd voorzichtig om met de behuizingen.

Verbeteringen
Die heb ik zo even niet, ik vindt de kast perfect voor me eigen, maar er zullen gebruikers zijn die ze wel weten op te noemen.

Wit
We zien de laatste jaren steeds meer witte kasten komen op de markt, een goeie zaak zeg ik maar, wit is toch een mode item aan het worden in de pc markt, en het valt gelijk op als je bevoorbeeld op een lanparty bent, je ziet gelijk een strakke witte kast staan, en dan zie je dat het een CM Storm is, het trekt wel aandacht.

Gelukkig is niet alles in het wit gemaakt bij cooler master, zo kun je ook voor de zwarte versie gaan, de trooper, maar mocht je toch wit willen en niet een grote kast willen, dan zou je ook kunnen gaan voor de Scout Ghost white, binnenkort daarover een mooie review, heb deze ook staan voor als 2e game bak.

X-Dock
Vooraan de kast zien we een X-dock, deze is voor een enkele SSD, het kan dienen als opslag, maar ook als opstart schijf, handig voor als je meerdere systemen hebt op verschillende ssd`s, de X-Dock heeft Sata 600 controller op de PCB, dus geen snelheid verlies mocht je hem hierin gebruiken.

Y
?

Zuinig
Erg zuinig zijn ze niet geweest met deze kast, veel opties en mogelijkheden, je kunt met deze kast veel doen.

Meer foto`s hieronder, niet alles staat in het overzicht, dus heb ik alles maar in een tabel gezet om het zo overzichtelijk te laten zijn.

Zow dat was het dan.

Laat me maar weten wat je ervan vindt, wil je zelf ook een stryker gaan kopen en mocht je vragen hebben, dan mag je hieronder altijd een vraag stellen.

Mailen of een DM is welkom en probeer dirct te beantwoorden mocht ik op tweakers zitten.

Heb jij ook een Cooler Master CM Storm Stryker?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Hele leuke manier van schrijven!

Voor de J misschien Juich-factoren: de details aan de kast die je fantastisch vindt en van zou juichen?
Leuk idee zo.

je zou bij de K van kabels ook even aan kunnen geven of de kabels lang genoeg zijn; het komt meer dan eens voor dat de kabels die naar het frontpanel lopen maar net (of net niet :( ) lang genoeg zijn en dus nauwellijks weggewerkt kunnen worden.
Haha, dat is best wel een goeie, die gaan we deze week er eens in verwerken.
Ja idd, de kabels is een hele goeie, bij mij was de kabel voldoende, alles netjes weggewerkt, en ruimte over zelfs.

Leuke review van een mooie grote case.
Ik denk dat je wel een tijdje vooruit kan met deze behuizing.
De volgende build/configuratie van mij komt ook in een witte case.
Wat bij kabels wel interessant is, is te noteren dat je CPU voedingskabel behoorlijk lang moet zijn om achterlangs te verwerken. Bij mij staat deze toch echt iets te strak.

Daarnaast zijn kabels ook belangrijk bij de front panel. De front panel van mijn Trooper kreeg niet voldoende stroom (defect), dus bij het vervangen met een nieuwe was dat een behoorlijk geprust. Toch biedt deze kast meer dan voldoende ruimte om de front panel netjes te vervangen.
ik heb deze kast ook, en bij mij zat er een 8 pins verlengkabel bij voor de CPU power aansluiting.

deze zat trouwens in het gereedschapsdoosje in de bodem.
fijne kast inderdaad, ik heb 'm hier zelf ook staan. incl. een corsair H100i WC setje :)
leuke review om zo te lezen.
Wat zeg je me nou!? Hoe kan ik die compleet over het hoofd gezien hebben...?

Bedankt voor de info ;)
Dit is inderdaat de kast waarvoor ik ga voor mijn volgende build. Ik weet nog dat de eerste keer dat ik hem zag, ik meteen al verkocht was. Zoek wel naar inspiratie voor een WC build met witte LEDs. Lijk me heel chic om te doen.
Nette review en mooie foto,s.
Bij de J en Y heb je een vraagteken staan. Daar kun je wat mij betreft gewoon Jazeker en Yes! neerzetten. 8-)
Prachtige kast, ik heb hem zelf ook. Hij is inderdaad wat zwaar, maar wat verwacht je van een EATX :P De vorm van de side window is ook redelijk vernieuwd, maar verder niks speciaals aan. Qua geld is hij het dubbel en dwars door waard, dus koop hem gerust :)
Ik heb de kast ook besteld. Dit vind in persoonlijk de mooiste kast ooit.
Wauw! Geweldig cabelmanagement! Complimenten! Ik heb hier ook de stryker, maar bij mij is het een kabel zooi, ik krijg het maar niet goed op orde.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBGrand Theft Auto V

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013