macmoone

9 februari 2013 12:22, 4901 views

Na diverse reviews gelezen te hebben over de introductie van deze Tab B de stoute schoenen aangetrokken en er twee besteld.
(We hebben twee kids die steeds de telefoon willen om spelletjes op te doen)
Natuurlijk is het geen iPad Mini of Tab 7, maar voor de prijs 1 iPad mini krijg je 3 van deze kleine Acertjes. Zoek je het beste van het beste, geef dan wat meer uit en koop een iPad. Wil je een tablet die alles doet wat een Nexus doet (en meer namelijk een SD slot) maar voor een China Tablet prijs dan heb ik nog geen betere gezien.

Update 13 maart; De ene doet het perfect, de andere liep steeds vast en heb ik nu opgestuurd naar Acer.
Update 21 maart; Tablet weer terug, kosteloos gehaald en gebracht.
Kabeltje van het scherm zat los, werkt weer prima en weer een heel blij jongetje naast me op de bank.
Update 2 september;
Tablet dat al eerder stuk was had weer dezelfde problemen; dit keer was Acer service minder goed, werd netjes opgehaald, maar kwam dit keer bijna twee weken later pas terug, zelfde diagnose en oplossing. Alleen zonder de verpakking en ze hadden de rom opnieuw geflashed zonder te testen. Gevolg Tablet werkte niet goed. Na eerst boos gebeld te hebben met customer service toch maar besloten om zelf een reset te doen en toen werkte alles wel weer.
Geen normale response gehad, meer zoiets van pech, hij doet het toch weer.

Pluspunten

• Goedkoop.
  • Snel.
  • Touchscreen werkt heel prettig.
  • SD Card Reader.
  • Alle games draaien prima.
  • Google play store.
  • Goede batterij.
  • Ziet er ondanks het materiaal (plastic) goed uit en voelt degelijk aan.
  • Scherm is makkelijk schoon te maken (heel fijn met kleine kinderen)

Minpunten

• In direct zonlicht gaat een spelletje nog net maar een boek lezen is lastig. Dan merk je echt het verschil met de duurdere schermen.
  • 1 van de twee al twee keer gerepareerd met dezelfde klacht, ga je toch vragen stellen bij de kwaliteit
Algemene beoordeling Score: 4

Hoe is de wifi? en kan de tab ook hd films afspelen?
Wifi is prima, maar ik heb nooit problemen in huis dus het kan ook gewoon een goed netwerk zijn.
HD films, mmm, scherm is geen HD dus ik zie niet in waarom. HD Trailer van Avatar speelt prima zonder stotteren maar een HD film kijk ik liever op een groot scherm.

[Reactie gewijzigd door macmoone op 13 maart 2013 21:41]

Een Wi-Fi antenne die te langzaam het signaal verwerkt kan het browsen heel erg langzaam maken, hoe snel je netwerk ook is!
Wat bedoel je met goede batterij? Hoeveel uur gamen aan een stuk bijvoorbeeld?
Ik zit namelijk in zelfde schuitje. ;)
Hoewel ik het liever niet heb lukt het de hele middag zonder opladen
De voor en zijkanten zijn prima inclusief scherm, doet absoluut niet plastic aan. De achterkant is wel erg krasgevoelig. Maar een zwart merkstiftje doet wonderen.
Ik heb van alles geprobeerd en als ik ze op "Hardware kwaliteit zou moeten schikken dan;
iPad, Nexus, Galaxy Tab, Acer Iconia B (De Iconia A heb ik nooit geprobeerd)
Ik heb zelf een BlackBerry Playbook gekocht (combinatie werk prive) en dat is niet vergelijkbaar, de BB hardware is echt superieur, zelfs in vergelijking met de Nexus of een iPad (zeg ik als Mac gebruiker van nog voor de eerste iMac).
Maar juist de Google PlayStore is super met kleine kinderen.
Voor wat de kwaliteit betreft, de ene doet het perfect en de andere liep vaak vast en heb ik nu opgestuurd naar Acer.