Toshiba 46TL938G Zwart Review

Door JoSchaap 9 februari 2013, 6.252 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• mooi vormgeving
  • mooi dun uitgevoerd
  • dunne bezel
  • veel HDMI aansluitingen
  • veel USB aanslutingen
  • Active 3D ingebouwd
  • duidelijke kleurtonen
  • goede brede kijkhoek

Minpunten

• Doordat de tv groot en dun is, is deze erg onhandig te hanteren/plaatsen. Je bent steeds bang om de tv de buigen/breken
  • De afstandsbediening ligt niet lekker in de hand, iets te topzwaar (lang leve de android app!)
  • Het 'Toschiba places' scherm (waar de apps in staan) heeft een introfilmpje dat altijd gaat afspelen met luid geluid. dit is niet uit te zetten.
  • Op de voetsteun staat de tv wat wiebellig, ophangen aan de muur is een aanrader!
  • geluid is schel, net iets te kleine speakers

Sub-beoordelingen

inleiding
Je zult het net zien. Heb je het hele huis voorzien van LED verlichting, alle apparaten met groen energielabel, en dan toch jaren naar een ouderwetse 42" SD PlasmaTV kijken..

Juist ja, tijd voor verandering, En het was nog best een plotse aankoop.
Want door een enorme prijszakking (zie de deuk in het prijs-verloop-grafiekje de pricewatch pagina) werd het ineens wel erg intressant om de TV te 'upgraden'. Er was een dagaanbieding (iBood) waar de LCD prijsvechters weer onder gingen zitten.

Aankoop
En een 46"LED HD 3D TV voor 569 euro, daar zeg ik geen nee tegen 8)7 (dit was net voor de kerst)

Dit was bij de PlatteTVDiscounter, deze won het uiteindelijk met het wedstrijdje 'laagste prijs' die dag

Assemblage
De TV werd goed verpakt geleverd, en na het vrijmaken van de eettafel, en er een kleed op te hebben gelegd. Was deze in nog geen minuut geassembleerd.

Een vrije eettafel is wel een aanrader, want zo'n grote tv kun je lastig even ergens kwijt :)

inhoud
De handleidingen waren duidelijk en in het engels en nederlands, en de tv was door de reseller ook voorzien van hollandse firmware/software (top!)

Batterijen voor de afstandsbediening appart geseald erbij en alle draadjes, zekerings klemmetjes enz zaten erij.

plaatsing en gebruik
Wij hebben geen kinderen in huis of huisdieren dus het 'vastzetten' van de TV hebben wij niet gedaan. wel hebben we er 2 led kamerlampjes achter gezet, omdat dit (bij 2D) fijner kijkt.

Bij het plaatsen van de tv heb je constant het gevoel dat je m buigt of breekt, dit omdat er niet echt een stevige glasplaat voorzit. Aangezien dit mijn eerste LED tv van dit formaat is, zal dit wel iets tussen mijn oren zijn! ;) De plasma was net zo groot, maar die had een glasplaat waardoor het allemaal net iets steviger aanvoelt.

ervaringen
Er zit 1 bright pixel op het scherm (groen) maar dit is alleen zichtbaar wanneer de tv op zwart staat, (geen signaal) en is verder niet storend.

Het geluid van de tv viel wat tegen, hier verwachte ik ook niet veel van, immers hebben we daar gewoon een 5.1 set voor.

3D werkt ook prma, zolang je niet je centerspeaker voor de IR zender zet (zie foto hieronder) :+

Al met al ben ik nu (2 maanden na aankoop), nog steeds tevreden met de TV

Heb jij ook een Toshiba 46TL938G Zwart?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Thx voor de review. Ik zat net naar het model te kijken. Helaas heeft geen enkele analoge winkel hem staan. Alleen Pielips, Samsung en soms LG zie je hier terug. 8)7

Hoe zit het met de spiegeling.
Ik heb nu een `ouderwetse` 42ZV555D. Die is mooi mat.
Ik lees dat er geen glasplaat voor zit, zoals bij Samsung etc.

Is de TV mat? Zou je een foto kunnen plaatsen van de TV die uit staat en de gordijnen open en richting de ramen genomen (wel zonder flits.....). Alvast bedankt.
Die foto die zal ik vanavond even toevoegen. Het wordt wel een telefoon (SGS3) foto, maar tegenwoordig maakt dat toch geen verschil meer.

Hij is inderdaad wat mat, maar als je echt geen glare wilt als ie uit staat, dan moet je m gewoon niet afstoffen :+
Afstoffen is niet mijn hobby, dus dat zal wel lukken. :*)

Het gaat niet om de spiegeling als ie uit staan, maar juist als ie aan staat.
Ik zie vaak bij mensen van de verschrikkelijke Samsungs. Dan zie je, als er ook maar 1 lux in de kamer is, ongeveer alles behalve het beeld.

Ik ben benieuwd naar de foto.
t wordt morgen, het was al donker toen ik thuis kwam!
Wat is een analoge winkel?
Mediamarkt, Scheer en Foppen etc.
De winkel om de hoek. :+
In heb twee foto's toegevoegd.
Dit ivm vragen over de glare met een verlicht raam achter je.
y0 Super. Thnx.
De spiegeling lijkt het minder dan een Samsung, maar toch wel erg aanwezig.

Fantastisch apparaat is die Dreambox. :)
Ik heb zelf de DM7020HD.
Hoe snel gaat het zappen? De laatste keer dat ik een TV met digitale tuner heb gebruikt ging het zappen erg traag is dat bij deze ook?
Ah, hij staat weer in de ibood en nu voor 80 euro minder als in december :)

Ik gebruik een set-top box (Dreambox DM800HD) en heb dus geen ervaring met het zappen binnen de TV zelf, het menusysteem reageert in elk geval wel vrij snel.
Ik zie hem net en dat heeft weer geleid tot het lezen van je review..... (nog steeds top).
Ik zal het er zo even met de vrouw over hebben. :)
check ook even bij plattetvdiscoounter, die verlaagt vaak zn prijzen onder die van idbood ;)
Ik heb de tv voor 'slechts' 480 euro aangeschaft en sinds gisteren binnen. Ik ben benieuwd wat voor kleurinstellingen je gebruikt. Ik heb het idee dat de kleuren erg blauw zijn. Ook zie ik de backlight vrij goed.Daarnaast ook al een keer een vastloper gehad en ben dus nog niet overtuigd van de kwaliteit van deze tv. Ik moet wel zeggen dat het een grote verbetering is tov van mijn oude 32inch samsung b550. Het beeld is allemaal net wat vloeiender en de tv zelf ziet er prachtig uit. Ik kan me verder vinden in je review.
Platte had mijn tv voorzien van de laatste nederlandstalige firmware, allicht dat ik daardoor nog geen vastlopers heb gehad.

De kleurinstellingen zou ik even moeten nakijken. volgens mij staat het meerendeel op automatisch behalve bij 3d weergave. reden voor aanschaf was met name de duurzaamheid en dus hebben we een hoop instellingen op automatisch en/of economisch laten staan.

Backlight zie ik niet echt, maar nu hebben wij een vrij lichte woonkamer (groot raam op de zonkant en witte muren) dus dat zou mee kunnen tellen.
Hoe groot en zwaar zijn de actieve 3D brillen?
Ik weet niet of ik een weegschaal in huis heb. Maar aklicht heb ik de pakbon nog (appart besteld) ik zal eens kijken voor je :)

Bij mij zaten deze NIET bij de tv :)
Deze tv heb ik destijds ook voordelig aangeschaft en het beviel me zeer goed tot de nieuwste firmware.
sindsdien geen youtube app meer zichtbaar. na een reset geen verandering. weet jij misschien hoe te downgraden of een harde reset uit te voeren?
@benor ik heb sinds de firmware upgrade van 14 dagen geleden ook problemen met lag in de youtube app (audio loopt ver voor op beeld) ik heb alleen nog niet de tijd gehad om te zoeken naar een klantenforum oid van tosibha
de yt app start nog wel maar lagt enorm :(

wbt de brillen.. de pakbon ben ik kwijt en we hebben geen weegschaal in huis :@

[Reactie gewijzigd door JoSchaap op 13 juni 2013 23:44]

Populair: Samsung Gamecontrollers Game-accessoires Smartphones Sony Microsoft Apple Games Politiek en recht Consoles

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013