Merk en serie Microsoft, Surface
Besturingssysteem Windows RT
Schermdiagonaal 10,6"
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
  Bekijk alle specificaties

Microsoft Surface RT 32GB + Touch Cover Zwart Review

Door Innovelty 2 februari 2013, laatste update op 7 mei 2014, 2.975 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Goed touchscreen
  • Touchcover concept werkt zeer goed
  • Full size USB poort
  • (micro-)HDMI aansluting
  • SD-kaart slot
  • Licht voor een laptop
  • Prima accuduur
  • (te gebruiken als laadpunt voor bijv je smartphone)

Minpunten

• aan de zware kant voor een tablet
  • Tegra 3 lijkt multitasking niet altijd even goed te trekken. (opgelost in 8.1)
  • Nog geen andere browsers beschikbaar

Sub-beoordelingen

Om mijn Surface RT te verkrijgen heb ik heel veel moeite gedaan door deze uit de VS te importeren. Maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van de moeite die ik er voor heb gedaan.

Nu na ongeveer 3 weken intensief gebruik heeft de Surface mijn laptop uit mijn woning verdrongen. Het is echt beste van 2 werelden, het is een degelijke tablet en een goede ultrabook, zelfs als je het gebrek aan x86 apps mee telt.

Ik gebruik Windows 8 nu al sinds de Consumer Preview en ik heb sommige keuze in het OS nooit helemaal begrepen. Tot ik aan de slag ging met deze tablet. Door het gebruik van gebaren wordt de hele OS een stuk gemakkelijker en duidelijker.

Tevens door de toevoeging van Office 2013 is dit apparaat de perfecte vervanging van mijn Samsung Galaxy Tab en mijn Laptop. Op mijn GT-P7500 kon ik namelijk nooit echt werken omdat Polaris Office gewoonweg geen volwaardig alternatief voor Office is. Mijn laptop is met zijn 15,6"niet zo portable en soms gewoonweg vervelend om mee te werken onderweg. Tevens was de accuduur van die laptop inmiddels dramatisch te noemen en de Surface RT lost dit allemaal ineens op.

Om te kijken hoe de Surface zich onderweg en op vakantie houdt heb ik het mee genomen op skiweekend en daar heeft het apparaat echt punten gescoord. Ik heb hem in deze 4 dagen behoorlijk intensief gebruikt en het apparaat heeft maar 1 laadbeurt nodig gehad.
In de bus is er enkele uren aan films versleten en zelfs met een brakke Wifi verbinding in het hotel hield de Surface zich goed op de been.

In de afgelopen weken ben ik wel tegen enkele zwakke puntjes aangelopen. Zo is het apparaat als tablet aan de zware kant. Het is niet schokkend maar wel voelbaar.

De tegra3 komt op sommige momenten net wat te kort wanneer er meerdere applicaties open staan.

En ik mis Chrome ontzettend, e10 is een mega stap vooruit, maar Chrome heeft toch nog steeds mijn voorkeur.

Update: Inmiddels is mijn Surface RT overleden door de Windows 8.1 Update 1 patch. De dirve van mijn RT was tijdens de update naar Windows RT 8.1 door Bitlocker versleuteld en vervolgens wilde het apparaat niet meer terug naar fabrieksinstellingen. Aangezien ik onder het Amerikaanse garantie stelsel val (import) is mijn garantie verlopen en kan ik de Surface laten vervangen voor 160,- want Microsoft acht zich niet verantwoordelijk voor het feit dat de in Bitlocker recovery terecht komt door een update van hen.

Heb jij ook een Microsoft Surface RT 32GB + Touch Cover Zwart?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Reviews door de redactie

ik heb bij de launch van de RT geen moeite hoeven doen. Store.microsoft.com bezoeken, onderaan de taal Duits kiezen en je kon hem zo kopen. Wel ZONDER toetsenbord, want duitsland gebruikt een andere toetsindeling. Mijn touch cover kwam dan ook (via een collega) uit de VS

Populair: Desktops Samsung Smartphones Sony Microsoft Games Apple Politiek en recht Consoles Smartwatches

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013