Merk en serie HP, Pavilion
Toetsenbordindeling Qwerty
Schermdiagonaal 17,3"
Schermresolutie 1600x900 (WXGA++)
  Bekijk alle specificaties

HP Pavilion g7-1215sd Review

Door TheLightLOD 15 januari 2013, 618 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Redelijke accuduur
  • Zuinige processor

Minpunten

• vrij slecht geluid, zeker de tag 'premium sound' op de voorkant niet waard.
  • slecht ontworpen touchpad
  • slecht ontworpen koeling
  • slecht beeldscherm

Sub-beoordelingen

Ik heb deze laptop een jaar lang gehad alvorens ik de constante hardware falen zat was en een andere non-HP laptop als vervanger heb gekocht.

Prestaties:
Een AMD APU(A4-3300M) is vrij traag voor een dual core processor, helaas een resultaat van de A4 serie. De grafische performance staat ongeveer gelijk aan een intel Graphics HD 3000, maar dan met toegevoegde nutteloze directx 11 capabiliteit.

Beeldkwaliteit:
Het 900p scherm is nogal laag in resolutie op 17.3", maar vooral is de hele kijkhoek belabberd. De ideale hoek om naar het scherm te kijken was namelijk kijken naar het scherm met je kin op de tafel waar de laptop op staat.

Bouwkwaliteit en robuustheid:
Zeer slecht, ik heb 5 keer terug gemoeten voor de garantie met een kapotte harde schijf, bios problemen, CPU problemen, koel problemen, etc. De bouwkwaliteit van de laptop is belabberd, zeker aangezien de twee onderdelen in de laptop die de stevigheid leveren het scherm en het moederbord. Ik heb de laptop gelukkig nooit laten vallen, ik vermoed dat ie anders total loss zou zijn geweest.

Ergonomie:
Slecht, de toetsen zijn net iets te groot, maar vooral werkt de knop voor het uitzetten van het touchpad voor geen meter. De touchpad uitzetknop is nogal essentieel bij een pavilion G7, aangezien het touchpad bestaat uit bobbeltjes.

Warmte- en geluidsproductie:
Eigenlijk klopt mijn beoordeling hier niet helemaal bij, de laptop produceert namelijk nauwelijks geluid, en wordt (extern) ook nauwelijks warm. Het probleem is helaas dat de AMD processor niet tegen meer dan ruwweg 73 graden C (volgens Open Hardware Monitor) kan zonder zich tot 800mhz te moeten terugclocken. Ik vind het dan ook een zeer grote ontwerpfout van HP om een dergelijke APU (AMD processor met videokaart op de zelfde chip) te combineren met zo'n slechte koeling. Wees waargeschuwd, zwaardere taken kan de laptop niet zonder terug te clocken uitvoeren in de zomer.

Mobiliteit en accuduur:
3.24kg als gewicht, tenminste als ik de data mag geloven, is voor z'n maat zeker geen slecht gewicht. Met de bijgeleverde AMD tool kun je de processor op de accu underclocken, ik heb 'm op accu tot de 800mhz underclockt, zodat ik via een netwerkkabel ruwweg 4-5 uur kon internetten op een volle accu.

Prijs:
Over de prijs geef ik geen oordeel, daarvan ben ik namelijk iets te bang een iets te subjectief antwoord te geven.

• Koelingpad
  • Externe muis
  • koptelefoon

Heb jij ook een HP Pavilion g7-1215sd?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Er zijn nog geen reacties gevonden

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013