LG 47LM640S Zwart Review

Door StefanRebel2011 4 januari 2013, 10.790 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Kleurweergave
  • Geen clouding
  • Minimale Backlight Bleeding
  • 19ms!!!!!!
  • Dual Play
  • 3D Effect is fantastisch

Minpunten

• Afstandsbediening is geen succes maar wel functioneel

Sub-beoordelingen

Dit zal mijn eerste review zijn van vele en ik hoop uiteraard op kritiek, opmerkingen etc

Waarom: Toen mijn oude 32' Samsung het begaf ( welbekende voedingsprobleem ) heb ik ruim een week lang een hoop reviews gelezen op Tweakers. En uiteindelijk heb ik de TV gevonden die perfect op mijn eisen aansluit.

Eisen: 4x HDMI, 100Hz min, >42', S/PDIF, +- 800, <30MS

Dit was niet gemakkelijk gezien een leuke TV met 4 HDMI poorten toch wel in de hogere prijs klasse ligt. Uiteindelijk zat ik te twijfelen tussen de LM620 en de LM640S. De uiteindelijke doorslag was de Local Dimming + Dual Play functie voor een kleine meerprijs.

Ik heb op 14-12-2012 deze besteld bij plasma discounter voor 794. Gezien ik aan het werk was heb ik mijn vrouw gevraagt deze op te halen in Naarden gezien het vrijwel om de hoek is bij Huizen. Nu heeft mijn vrouw een boodschappen auto ( Peugot 106 ) en bij het zien van de doos in Naarden kreeg ik al een aantal lieve ( kuch ) smsjes }>

Uiteindelijk heeft een medewerker van Plasma Discounter keurig geholpen en is vrouwtje met de neus op het stuur naar huis gereden. Bij thuis komst gelijk de doos uitgepakt.

De specs staan keurig op Tweakers en heb hier enkel aan toe te voegen dat de CAM module van Canal Digitaal perfect aansluit zonder geneuzel
Specs: pricewatch: LG 47LM640S Zwart

Opzet: Poot ziet er in eerste instantie erg fragiel uit maar na installatie en een aantal schroeven verder kan ik je vertellen dat de tv erg stabiel is. Ook met het draaien van de tv houd de poot zich erg stabiel

Installatie: Erg simpele step-by-step guide en als man zijnde manuals niet gelezen :9

Calibratie: Met behulp van de DVE HD Basics Blu Ray ben ik tot de volgende settings gekomen gezien de Standard waarde te verzadigd waren en de backlight te hoog. ISF Expert 1 en 2 instellingen kwamen al dicht in de buurt. Overigens is elke input source apart te configureren

Mijn setup is als volgt.

Expert 1: Overdag ------- Expert 2: s' Avonds

Real Cinema ON
Local Dimming LOW
Tru Motion De-Judder 3 USER

Design :Strak, Dun, Opvallend, Paino Black, Cinema ontwerp
Scherm: Reflectie van het scherm valt me erg mee ondanks dat hij naast een raam staat. Staat de televisie uit dat zie je overduidelijk licht reflectie maar tijdens het kijken is dit minimaal en voor het oog zeker niet storend.

LAG: Gemeten met mijn Acer X3950 desktop welke fungeert als HTPC.
31ms op Expert 1 en 2
34ms op Levendig
35ms op Standard
21ms op Game
19ms op Game (na Calibratie )

Clouding + Backlight Bleeding: Gemeten met mijn Acer X3950 desktop welke fungeert als HTPC.

Egaal Wit: 100%
Egaal Grijs: 95%
Egaal Zwart: 100%
Egaal Magenta: 100%
Egaal Cyaan: 100%
Egaal Geel: 100%

Ik bespeurde enkel bij de weergave van grijs minimale backlight bleeding langs de randen. Maar dit was zo minimaal dat je echt met je neus erbovenop moet zitten. Van clouding was geen sprake.

PS3: 3D Testing

Na het opstarten van Motorstorm: Apocalypse word er gelijk gevraagd of je in 3D wil spelen. Dit vergt overigens wel een aantal tweaks aan de 3D settings ( diepte, real cinema etc ) Nadat ik een aantal settings had aangepast kan ik je vertellen dat mijn ervaring uitermate verrassend is. Ben namelijk nooit een 3D fan geweest maar het gamen in 3D is echt een hele nieuwe wereld. Aantal key words zijn: geen crosstalk, veel diepte, alles komt letterlijk op je af en mijn vrouw betrapte me op het meebewegen in een race game 8)7

Wel moet ik erbij zeggen dat het 3D effect per game verschillend is en na het spelen van Gran Turismo, Wipeout kan ik je vertellen dat elke game verschillend is in het gebruik daarvan.

PS3: 3D Testing Dual Play

Dit heb ik getest samen met mijn zoon in een potje Gran Turismo en ik kan je serieus vertellen dat dit echt super gaaf is. Gewoon geen irritatie meer door een gehalveerd beeld maar gewoon een volledig scherm om tegen elkaar te gamen. Ik heb de gehele race geen crosstalk gehad of last van zijn beeld wat dus echt fantastisch is.

PS3: 3D Testing Blu Ray

Avatar, Prometheus, Avengers, Amazing Spider-Man allemaal in 3D gekeken en dit was fenomenaal. Ook hier geld weer dat het echt aan de film ligt hoeveel 3D er gebruikt word maar zeker Prometheus en Spiderman zijn ongelooflijk.

PS3: FPS

Ik zelf ben erg verslaafd aan Battlefield 3 en speel dit zeker 3 avonden in de week en in het weekend. Ik ben geen enkele artifacts of lag tegen gekomen tijdens mijn langdurige speel sessies

Canal Digitaal: Cam Module

Spreekt voor zich en is erg simpel. Cam erin, Kaartje erin, Zenders zoeken en kijken maar. Wel krijg je de keuze voor HD zenderlijst of SD zenderlijst. Dit ligt eraan welke abbo je hebt.

Canal Digitaal: HD Zenders

HD zenders zien er schitterend uit en heb hier niets op aan te merken. Discoery, HBO en Film 1 zien er prachtig uit

Canal Digitaal: SD Zenders

SD zenders kijk ik vrij weinig tot niet maar ook hier geld dat het er strak uit ziet maar uiteraard niet zoals de HD zenders

Afstandsbediening: Standaard + Logitech Harmony 900 + Magic Remote

De standaard afstandsbediening is wel oke en ligt erg lekker in de hand maar het gebruik van de D-pad is echter verschrikkelijk. Gezien deze knoppen ingebouwd zijn en je dus al gauw de verkeerde klikt. Deze frustratie is al gauw weg genomen door het gebruik van mijn Harmony 900 van Logitech.

De Magic Remote is een leuk ding maar ik gebruik deze na 5 dagen al niet meer gezien het vele malen makkelijker is om je tablet te gebruiken

Tablet: Yarvik TAB360 ( Android )

LG heeft een leuke App opgezet als zijnde een soort Magic Remote en ik kan je vertellen dat dit vele malen beter werkt dan de Magic Remote. Muis bediening is erg goed en ik merk geen vertraging en krijg gelijk response.

Geluid: TV speakers

Ik was erg verrast door het geluid van de tv die erg goed te noemen valt. Zeker omdat de tv erg dun is was ik zeer verrast. Over het algemeen gebruik ik meer mijn Teufel installatie, maar ik merk steeds vaker dat ik bij eventjes TV kijken de gewone speakers gebruik van de TV

Features: NAS, TV-Apps, Mede8er

Zodra de TV aangesloten word op het netwerk doet hij een scan en bij het vinden van een NAS zet hij deze keurig in het Source menu. Tot nu toe heb ik nog niets kunnen vinden wat de TV nog niet afspeelt maar ik kijk vooral MKV, x264, Blu Ray. Wat niet goed gaat is DTS geluid maar goed als ik film kijk dan slinger ik mijn Teufel zeer zeker aan voor optimaal genot 8-)

Het detecteren van mijn Mede8er als NAS gaat ook prima maar goed daar heb je hetzelfde euvel met geluid. Met de tv apps doe ik zelf vrij weinig maar mijn vrouw gebruikt dit erg veel. Ik citeer mijn vrouw " eindelijk die hoef ik die stomme computer niet op te starten voor RTL gemist, en het gaat vele malen sneller" aldus mijn vrouw

Ik hoop dat deze Review jullie enige inzicht geven, mochten jullie nog vragen hebben dan zal ik deze uiteraard beantwoorden of testen waar nodig

Greetz

Heb jij ook een LG 47LM640S Zwart?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Dual play is een ongelofelijke vette functie (vind ik)

wat heb je nodig: een Game dat offline split screen multiplayer ondersteund. En een speciaal setje brillen: LG ELECTRONICS AG-F310

Wat de tv doet is de linkerkant van de splitscreen (of de bovenkant net hoe je t wilt noemen) die word alleen weer gegeven op bril nummer A

De rechter kant (of onderkant van de splitscreen) word weer gegeven op bril B

Zo game je split screen op fullsize formaat.

Dit kan omdat LG gebruik maakt van passieve 3D, maar daar zal ik je niet verder mee vervelen :p

ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013