Terug naar Reviews

Huawei Ascend Honor 2 Wit, Zwart Review

Door Jigu-Yong 17 februari 2013, laatste update op 2 september 2013, 22.121 views

Productreview volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig.

Pluspunten

• Goeie bouwkwaliteit
  • Krachtige hardware
  • Goeie prijsverhouding
  • Pure Android met nuttige toevoegingen van Huawei
  • Camera
  • Batterij
  • Nederlands werkt out off the box
  • Makkelijk verkrijgbaar ( Online )

Minpunten

• Geen Google apps standaard aanwezig

Sub-beoordelingen

Inleiding.

De Huawei Honor 2 is de opvolger van de Huawei Honor. De Honor 2 is op zo'n beetje alle fronten dan ook beter dan zijn voorganger, voor de vergelijking zie ook de specificaties van beide toestellen.

De Huawei Honor 2 is een toestel met een zeer goede prijs verhouding, dat is ook direct de aantrekkingskracht van dit toestel, je hebt voor ongeveer ¤ 235 een toestel dat ruwweg even goed is als een HTC One X / SGS3.

Alleen dit toestel is vooralsnog niet verkrijgbaar op de Nederlandse markt, dus je zult hem moeten importeren uit China als je er een wil hebben, de prijs zal dan rond de ¤ 300 zijn, maar dan heb je ook echt een goed toestel, want dit is wel wat anders dan een toestel uit uit de ¤ 150 prijsklasse wat meestal een Mediatek is met inferieure camera's en slechte ondersteuning.

Huawei is dan ook gewoon een A merk en absoluut geen B merk.

Eerste indruk.

Toen ik de telefoon uit het doosje haalde kon ik direct zien dat 4.5 duidelijk groter is dan 4.3, maar niet te groot zoals de scherm formaten die Samsung en HTC tegenwoordig hanteren voor hun high end toestellen.

Het instellen van het toestel ging ook heel makkelijk, wel eens waar zijn er geen Google apps aanwezig, maar wel detecteerde het toestel direct mijn KPN simkaart waardoor het toestel automatische in Nederlands in gesteld werd.

Verder kon ik direct aan de slag met het toestel want must have apps zoals een notitie app en een bestand manager zijn standaard al aanwezig, ook is er een installer waarmee je een hele batch apk's kan installeren en dit werkt allemaal vrij goed.

Uiteraard zitten er standaard veel Chinese apps op, maar dat is niet meer dan normaal voor een toestel dat gemaakt is voor de Chinese markt, maar des ondanks werken de meeste apps welke van Huawei zijn ook in het Nederlands en dat vind ik persoonlijk zeer fijn.

Rooten en Google apps.

Voor een Chinees zou het niet hebben van Google apps geen enkel probleem zijn, maar als Nederlander zal je die het liefste gewoon erop willen.

Rooten gaat dan ook zeer eenvoudig en enige vereisten zijn Android 4.0.x en je dient USB-foutopsporing aan te zetten en daarna dit tooltje uitvoeren en optie 3 kiezen, als je de aanwijzigen volgt zal alles gewoon goed verlopen, maar niet Snel-opstarten aan vinken!.

17-3-2013
Ik heb deze rootmethode ook geprobeerd op B107 ( Internationale ICS firmware ) en B544 (officiele laatste stabiele JB update ) maar deze werkte niet, en ik moest het via de custom recovery doen.

Na het rooten is het installeren van de Google apps piece off cake en hier voor hoef je echt niet ingewikkeld voor te doen, want een member van XDA heeft hiervoor een zipje beschikbaar gemaakt, het enige wat je hier dus moet doen is de install.bat uitvoeren en dan heb je Google apps op je toestel.

17-3-2013

Als je de Chinese custom recovery geflashed heb kun je gapps ook installeren zoals altijd bij CM gedaan word.

Voor de driver kun je het makkelijkste gewoon even hisuite van Huawei op je computer installeren en dan bij koppelen van de telefoon zal de driver automatische geďnstalleerd worden.

Mocht je nu trouwens een factory reset doen, dan blijf je root behouden en de Google apps en ik ging toen ook door de Google setup van Android.

Hardware.

De aantrekkingskracht van dit toestel is natuurlijk zijn hardware, voor de prijs heeft het namelijke zeer goeie hardware aanboord en het is dan ook ruwweg vergelijkbaar met de HTC One X, maar dit toestel wint het gewoon, al heeft de HTC One X wel natuurlijk een betere scherm.

Het hart van de Huawei Honor 2 is een Huawei K3V2 A9 quadcore chipset, deze draait op 1.4Ghz en heeft een 16 core GPU die het heel goed moet, hij scoort dan ook hoger dan een Tegra 3 en zal de nieuwste games zoals Death trigger en Shadow gun op de beste settings aan kunnen, helaas speelt Nivdia een vuil spelletje en zijn veel games optimized voor Tegra, maar via een omweg is Death trigger in iedere geval ook op non-Tegra devices op ultra high setting te spelen.

Verder heeft de Huawei Honor 2 8GB opslag capiciteit en een sd kaart slot wat ik een groot pluspunt vind, aangezien de direct concurrentie, Xiaomi, Meizu geen sd kaart slot hebben in hun nieuwe toestellen.

Als we verder kijken dan is er 2GB Ram aan werk geheugen, een 8MP camera met 1080p opname mogelijkheid en de mogelijkheid om snel foto's achter elkaar te nemen en aan de voorkant vinden we een 1.3 front camera. Ook is er een verwijderbare batterij aanwezig welke een capiciteit heeft van 2230mAh.

Dit is trouwens een pentaband toestel, want ongeveer in houdt dat hij op zo'n beetje alle GSM frequenties werkt, dus je hoeft ook niet bang te zijn dat er een frequentie niet ondersteund is en kwa WCDMA zit het ook gewoon goed.

Het scherm betreft trouwens een 4.5inch IPS scherm met een resolutie van 1280x720

Software.

Helaas draait de Huawei Honor 2 op Android 4.0.4 ( De upgrade naar 4.1.2 is al beschikbaar ), maar persoonlijk vind ik dat helemaal niet erg, maar er is wel al een bčta van Android 4.1.2 voor de Huawei Honor 2, maar dat is wel met Huawei eigen skin, de 4.0.4 is namelijk bijna helemaal pure Android met wat aangename toevoegingen van Huawei.

Zo staat er standaard al een bestand manager op en een app installer waar je heel eenvoudig een hele batch apk's mee kan installeren en deze apps zien er best goed uit en ook gewoon in het Nederlands te gebruiken.

Verder heb je een zaklamp app, beetje afgekeken van HTC, maar hoe dan ook gewoon mooie app en doet wat het moet doen, wat dat betreft is alles wel in orde bij Huawei en ze hebben zelfs een cloud opslag en ook dat is gewoon in het Nederlands en via de website in het Engels.

De Android 4.1.2 update van Huawei komt met hun eigen Emiu skin, welk opzich niet slecht is, maar net zoals miui erg veel op iOS lijkt en persoonlijk ben ik daar niet zo'n fan van.

Echter er zijn wel handige functie's zoals profielen, zo heb ik een profiel voor werk, dan gaat de telefoon op stil en er is een slaap profiel, dan gaat de WiFi uit en geluid uit, dat zijn toch van die functies welke je niet in pure Android vind.

Overigens zijn de Emui widgets niet slecht en zien ze best goed uit, vooral de MeWidget is wel leuk, deze kun je volledig naar eigen voorkeur inrichten, mijne heeft alleen weer en tijd en muziek widget.

Ik gebruik Apex launcher als launcher en dit werkt prima.

Ik vind het fijn om te zien dat Huawei de firmware blijft verbeteren, we hadden al Jellybean, maar nu hebben ze die firmware nog verdere verbeterd en wat problemen verholpen.

Ik moest namelijk op Chrome 18 blijven, maar nu heb ik naar nieuwste versue van Chrome geupdate en deze werkt prima op B550, op B544 werkte die namelijk niet.

Huawei komt op 25 September 2013 met een Android 4.2.2 update voor dit toestel, dat is dan al de derde grote update, de tweede grote update B550 / B509 met Android 4.1.2 was een met een flinke verbetering van de grafische performance.

Android 4.2.2 met Emui 1.6 gesloten beta.

Sinds een paar dagen is er een Android 4.2.2 firmware met Emui 1.6 uit voor de Huawei Honor 2 en persoonlijk vind ik dat een hele presentatie.

Huawei bracht de Honor 2 uit met Android 4.0.4 en al snel had Huawei een Android 4.1.2 update klaar, uiteraard hebben ze daarmee ook direct hun eigen skin erbij gedaan, echt fan van de iOS achtige interface ben ik niet, maar het bracht wel nuttige features die je niet in stock Android vind en Emui 1.6 brengt nog wat meer nuttige functies zoals bijvoorbeeld een permissie manager.

Android 4.2.2 brengt zelf maar heel weinig veranderingen en een paar van die veranderingen zoals de widgets op het vergrendelscherm zitten niet in deze firmware, al mis ik dat totaal niet.

Ik sprak al over de permissie manager en deze vind je terug bij de instellingen en de permissie manager vraagt ie of je het goed vind of een app bij je Agenda kan bijvoorbeeld, best handig want apps hebben vaak permissies waar je van afvraagt waarom hebben ze dat nodig, dus kun je het blokkeren.

Huawei heeft het in het Nederlands toestemmingbeheer genoemd.

Een andere nuttige feature dat Emui 1.6 met zich meebrengt is netwerktoestenmmingen, hiermee kun je bepalen welke app je data verbinding mag gebruiken, persoonlijk vind ik dit een van de beste toevoegingen, want je zou er zo voor kunnen zorgen dat alleen whatsapp je data verbinding kan gebruiken en dat is heel handig als je een weekendje in Duitsland bent, want zo kost het whatsappen je heel weinig en veel goedkoper dan als je een paar smsjes versturen zou.

Netwerktoestemming beheer.

Verder vind je ook nog een voedingsbeheer in Emui 1.6 en daarmee kun je ook de telefoon op batterij spaarmodus zetten en er word een schatting geven hoe lang je batterij nog mee zou gaan.

En er zit ook een instelling in waar je kunt apps in soort white list kunt zetten, zodat ze wel actief blijven wanneer je de batterij bespaarmodus gebruikt en je krijgt notificaties wanneer een app erg veel van je batterij verbruikt, dan kan je die dus mooi greenifyen.

Kortom waar je eerst alleen drie opties bij energie bespaar stand had, hebben ze in Emui 1.6 meer instellingen in gebouw.

En last but not least, ze hebben in Emui best mooie thema's, zo vind ik de lockscreen van het standaard thema van B702 best strak, alleen die lockscreen heeft geen muziek controls.

Vergrendelscherm

Startscherm.

Voor mensen die op deze firmware erop los gaan benchmarken, onthoudt even dat de firmware nog in een early stage is en pas 25 September de Android 4.2.2 update publieke beschikbaar is, want B702 is gewoon gelekt, maar desondanks draait het wel lekker soepel, ik kon alleen geen records in Antutu benchmark breken.

Ohja voor dat ik het vergeet, de multitask knop zit nu bij de menu knop en door de thuisknop in te houden open je Google Now / zoeken.
Design.

Ik zelf heb de zwart witte versie versie gekozen en het design kenmerkt zich eigenlijk door de stereo luidsprekers op de achterkant.

Want dit soort design is een design waar je Xiaomi en Meizu ook mee ziet komen, maar toch zijn ze alle drie uniek, zo heeft Huawei er voor gekozen voor drie touch buttons, een terug touch knop, een thuis / multitask touch knop en een menu touch knop en deze knopjes lichten op bij gebruik, maar ze gaan ook uit als je je een tijdje het scherm niet aanraakt.

De achterkant is gewoon van plastic en voelt een beetje glad aan, al geeft dat wel het gevoel dat het toestel slank en zwaar voelt hij ook niet aan, ondanks dat hij 145gram weegt, de randen zijn trouwens mooi afgerond.

Persoonlijk vind ik het zwart witte dus erg mooi, ik heb daarom ook nog geen TPU case gekocht omdat ik nog geen witte TPU case tegen gekomen ben, of een andere kleur zoals licht groen, maar ze zijn er wel op taobao enzo.

Hier onder een paar foto's van de Huawei Honor 2 en een foto van het doosje.

In het doosje vind je buiten de telefoon, een usb kabel en adapter met geloof ik Amerikaanse stekker ( In China kun je zo'n beetje iedere stekker in het stopcontact duwen, behalve die van Engeland. ).

De voorkant.

De witte achterkant.

Benchmarks.

CF-Bench ( CPU )

Native score: 23634
Java score: 6734
Overall score: 13494

In de vergeijking die CF-Bench maakt zien we de Huawei Honor 2 boven aan staan en scoort alleen de Samsung Galaxy S3 iets hogere in native.

AnTuTu 3

Nenamark 2

3DMark is nieuw voor Android en daarmee kun Android en iOS devices met elkaar vergelijken zeg maar.

Deze score is trouwens best goed, toen 3DMark net uit was scoorde ik net iets meer dan 3000 nu zit ik in de 4000.

Er is overigens een nieuwe firmware versie uit namelijk B550 en daar hebben ze de GPU drivers verbeterd en dit zie je ook terug in benchmarks, zo scoorde ik eerst in GLBenchmark Egypt HD 2.5 nog 21fps, nu is dat 22fps geworden.

Antutu v3.3 score had eerst moeite om uberhaupts boven de 14000 uit te komen, nu haal ik bijna 16000, namelijk 15750 was hoogste wat ik gehaald heb op de nieuwe firmware.

De score in Antutu v3.3

Benchmarks zeggen niet alles en daarom besteed ik er eigelijk ook weinig aandacht aan, maar het is duidelijk dat de Huawei Honor 2 een krachtig beestje is en die GPU doet het goed inderdaad, hij hangt bij de benchmark van Nenamark 2 tijdens de hele benchmark tegen de 60 aan en haalt in de benchmark uiteindelijk 59.

Als ik dan naar benchmark van Tegra 3 ( Nexus ) kijkt dan scoort de Huawei Honor 2 beter en de Tegra 3 zit zelfs te schommelen, die zakt een paar keer onder de 50 en een keer onder de 45, maar dat is niet de uiteindelijke score, dat is 55 fps bij de Nexus 7.

Camera.

Ik ben echt zeer tevreden over de camera van deze telefoon en heb hem ook veel gebruikt tijdens mijn verblijf in Hangzhou China. Ik ben vooral te spreken over hoe snel hij een foto maakt.

Vanaf het vergrendel scherm rechtstreeks naar de camera en een foto nemen doet hij in minder dan 4 seconden, ik gok zelf dat het er 3 zijn omdat ik een kleine vertraging in uitvoeren heb van de handeling en stop zetten van de stopwatch.

Je kunt ook heel snel foto's achter elkaar nemen, namelijk in minder dan een seconde.

De foto's zelf zien er dan ook heel mooi uit en wat mij betreft is het ook een prima vervanger voor de compact camera, al zijn er condities waar een compact camera het beter doet en een daarvan is als er een flits bij te pas komt.

Hier onder wat foto's gemaakt met de camera, ik heb de foto's verkleind naar 640 x 480 zodat het minder bandbreedte in neemt, er onder vind je urls naar de originelen.

Dit is een foto die wat dichterbij genomen is.

Origineel
Het viel mij op dat hij de zonsondergang heel mooi deed fotograferen, mijn compact camera daar in tegen maakt er een totaal andere foto van die minder donker is, ik persoonlijk vind de foto van de telefoon mooiere uitzien.

Orgineel
De kleuren zijn erg natuurlijk en de foto's ziet er echt goed uit,.

Standaard zijn er geen correcties ingesteld bij de camera, dus alles staat op 0, ik zelf vind het prima zo.

Video opname.

De Huawei Honor 2 kan tot 1080p opnemen, iets wat wel standaard tegenwoordig is met high end telefoons. Ik heb een test video opgenomen buiten in China en de kwaliteit ziet er goed uit, maar zal vast niet het beste zijn.

Accu.

De accu in de Huawei Honor 2 is 2230mAh en is daarmee best een grote accu, maar dat mag ook wel vind ik, want de telefoon zelf is ook niet de dunste. En dan verwacht je ook wel dat met zo'n grote batterij je ook goeie accu duur hebt? En nou die heb je kan ik vertellen.

In standby gaat hij niet snel leeg, ik heb zelf 5% ontlading gemeten in een tijd van 10 uur en 25 minuten, toen stond de WiFi aan, maar mobiel internet had ik uit. Als ik dan naar de scherm tijd kijk dan haalt deze gemiddeld drie uur scherm tijd op een lading en kan hij maximaal ongeveer 4 uur scherm tijd behalen, maar dan trek je de accu ook echt leeg.

Er dient natuurlijk rekening mee gehouden te worden dat gebruik tijd van de accu afhankelijk is van meerdere factoren en dat wanneer je slecht bereik hebt je de accu sneller leeg zult zien gaan.

Waarschijnlijk komt dit mede door de vele .ogg files die ik heb, want het is bekend dat die meer energie gebruiken dan .mp3 dus dat verklaard gedeelte het hoge gebruik.

Hier in deze Duitse review heb ze getest hoe goed de accu is en hij doet het beter dan de Nexus 4.

En zei spreken van ruim 5 uur video kijken op volledige helderheid en meer dan 6 uur op lagere helderheid.

Ik noem de batterij duur goed, maar dat is natuurlijk in vergelijking met mijn vorige smartphone de HTC Evo 3D, welke namelijk nog geen 2 uur scherm tijd behaald en ik dus de helderheid maar op 0 deed zetten om hem langere te kunnen gebruiken.

Nu is het namelijk wel zo met de Huawei Honor 2 dat wanneer hij in gebruik gaat hij ongeveer even snel leeg gaat als een HTC One X of een Samsung S3.

Maar zeker weten dat hij langere mee gaat dan een Nexus 4. Overigens menen vele gebruikers van de Huawei Honor 2 dat Android 4.0.4 minder verbruikt dan de Android 4.1.2 die je nu op dit toestel kan zetten.

Persoonlijk denk ik dat best zal kunnen, maar ik haal nog steeds minimaal 3 uur op en volle lading en als ik de batterij leeg trek dan haal ik bijna 4 uur.

Maar ik haal de dag prima, het is ja ook niet zo dat ik op een werkdag 4 uur mijn telefoon moet gebruiken, dus zelfs bij zwaar gebruik red ik de dag wel.

2-3-2013

Omdat veel gebruikers van deze telefoon beweren dat Android 4.0.4 zuinigere omgaat met de batterij dan Android 4.1.2, heb ik Android 4.0.4 erop gezet en met behulp van AnTuTu Tester de batterij getest.

De batterij tester van AnTuTu tester doet eigenlijk niks anders dan de cpu op 100% laten lopen en de helderheid helemaal omhoog zetten, uiteraard is dit totaal niet realitische en zal je CPU in praktijk nooit op 100% lopen.

Ik heb de test op Android 4.0.4 laten lopen vanaf een volle batterij en na 1 uur en een half uur was de test klaar en was er nog 20% batterij over.

Hij lijkt dus laag te scoren, maar WiFi en auto sync stonden allemaal gewoon nog en AnTuTu battery tester maximaliseert ook de helderheid, sommige mensen zetten dan die helderheid vervolgens weer omlaag wat leid in hogere scores.

Op deze screenshot score ik dus zo laag dat ik helemaal onderaan sta, nu weet ik nog niet hoe Android 4.1.2 het met deze test doet, maar ik wil dat zeker nog testen.

17-3-2013
Er is al veel gezegd over de batterij duur, vele beweren dat B107 zuinigere is en in standby zal dat ook wel kloppen, maar het verschil is niet zo groot als ze je willen doen geloven.

Dus persoonlijk draai ik liever B544 ( JB ), dan B107, want B107 is ICS en dat is ondertussen alweer outdated, en B544 bevat veel handige functies die B107 niet heeft, zoals een fatsoenelijke klok app, profielen, mooiere widgets, etc.

Bouwkwaliteit.

Ik weet niet precies hoe je bouwkwaliteit beoordeeld, maar de Huawei Honor 2 heeft zeker goeie bouwkwaliteit, ik heb hem namelijk al meerdere keren laten vallen, al dan wel met een TPU hoesje erom en de telefoon heeft gewoon geen schrammetje.

Maar ik denk wel dat de TPU case een val groten deels opvangt, dus een TPU case kan ik sowieso adviseren.

Conclusie.

Eigenlijk had ik allang mijn conclusie over dit toestel voor ik het kocht, namelijk een toestel van een goed Chinees merk met hele goeie specificaties en met een hele goeie prijs kwaliteit verhouding en wat erg verrassend is dat de camera het erg goed doet.

En het scherm is lekker scherp en het toestel voelt goed uit, de software draait dan ook stabiel en daarom ga ik ook niet klooien met een beta van Android 4.1 en wacht ik wel tot Huawei hem officieel uitbrengt.

Ik zou eigenlijk dus ook niet weten wat niet goed aan dit toestel zou zijn, dat hij niet de snelste chipset heeft vind ik persoonlijk geen gemis en hij is met de chipset die erin zit al erg snel.

Wat ik ook erg prettig vind is dat het geluid veel harder klinkt dan bij mijn HTC toestellen het geval was.

Over de batterij kan ik nog niet veel zeggen, maar volgens mij heeft hij vooral erg laag energie verbruik in stand-by, want mijn vorige telefoon de HTC Evo 3D die ging gewoon zeer snel leeg en 2 uur scherm tijd haal ik er niet eens mee.

Ik heb bij dit toestel al beter scherm tijd gehaald en dan presteert de batterij nog niet op zijn best, dat is namelijk altijd zo bij smartphones, na een tijdje word batterij duur beter.

Hoe aan te schaffen?

Buiten de vele export websites is er nog een goedkopere manier, een taobao agent.

Via Mistertao kun je de Huawei Honor 2 aanschaffen, hij besteld hem dan bij de Chinese verkoper voor je en daarna pakken ze hem in en word hij naar jouw verstuurd nadat je de tweede betaling heb gedaan.

Klikt wellicht beetje ingewikkeld, maar is helemaal niet, tevens krijg je bij je eerste storting $ 30 bonus en door een refferal te gebruiken krijg 50% korting op de commisie.

Mijn nickname Diqiu-Long kan je bij mistertao gebruiken als refferal.
Changelog
5-1-2013 Stukje over camera toegevoegd.
Stukje over de accu geschreven.
Stukje geschreven over verkrijgbaarheid via Mistertao.
21-1-2013 CF-Bench resultaten toegevoegd.
8-2-2013 Test video toegevoegd.
17-2-2013 Stukje geschreven over de Android 4.1.2 update.
17-3-2013 Wat kleine stukjes tekst toegevoegd aan de review.
11-05-2013 Nieuwe firmware B550 is uit en ik heb dus wat nieuwe benchmark resultaten toegevoegd.
[smal]2-9-2013 Stukje over de gesloten Android 4.2.2 met Emui 1.6 beta.[/small]

Heb jij ook een Huawei Ascend Honor 2 Wit, Zwart?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Nette review, +2

Specwise een interessant telefoontje.
Helaas vind ik het design verschrikkelijk met die dikke, haast tablet-achtige randen om het scherm.

Heeft huawei of zte geen kleiner modelletje (3,5"-4,1") dat onder de motorkap gelijkwaardig is aan dit toestel, want de specs zijn om te smullen maar dat gaat blijkbaar ten koste van design.
Nee Huawei en ZTE hebben geen toestellen met kleinere scherm dan 4.5 inch dat onder de motorkap gelijkwaardig is aan deze toestellen.

Ik stoor me trouwens totaal niet aan die zwarte randen, dat deed ik bij mijn HTC Evo 3D ook al niet.
De Huawei Honer 2 U9508 2GB is no ook in Nederland te koop ¤308,-

Dat is erg goed nieuws en nog steeds ¤122,- goedkoper dan de LG Nexus 4 8GB Zwart in Nederland die daarna de goedkoopste telefoon is met 2GB Werkgeheugen :)

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 23 maart 2013 00:19]

"De Huawei Ascend G615 is de Europese versie van de Huawei Honor 2 en heeft 1GB werkgeheugen." -belsimpel.nl
Ja belsimpel heeft nooit de versie met 2GB werkgeheugen verkocht, ze hebben er wel een hele slordige fout op nagehouden.

Wellicht hadden ze de specificaties van tweakers.net overgenomen of dachten ze mee te kunnen liften op mijn review.
Als je de Huawei Honor 2 U9508 update met de Update van de Duitse Huawei web site heb je standaard wel Google Play Store en meerdere talen, zo als Nederlands en zo.

Je hebt dan Chinese recovery niet nodig, en ook niet als je hem wil rooten.

B509 is het zelfde als B550 maar dan met Google Play Store en meerdere talen.

www.huaweidevices.de/getAttachment.php?file=U9508_V100R001C00B509.zip&force=true

En als het goed is komt 25 september Android 4.2.2 uit voor deze telefoons.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 5 september 2013 20:57]

Goede review!
Ik heb de huawei honor 2 uit china geimporteerd voor ongeveer 250 euro. Tot nu toe erg tevreden met dit toestel. De prijs-kwaliteit verhouding is erg goed te noemen. Ten opzichte van bijv de HTC One X en Samsung Galaxy SIII is het design wat simpel, maar daar is de prijs ook wel naar.
via welke site heb je de Honor 2 besteld ?
Je kan de Huawei Honor 2 ook gewoon bij hotmid.com kopen, dat was voor mij een stuk makkelijker dan taobao.com, en dat is gewoon een online winkel.

Hij kost daar $329,- dat is ¤252,- voor de 1GB Ram versie, en ¤ 267,- voor de 2GB Ram versie.

Ik heb er ook voor gekozen dat ze hem meteen gingen Rooten en Google play store er op gingen zetten, kost je maar 4 dollar meer, is niet de moeite.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 7 januari 2013 11:53]

Hoe lang duurde het voordat je 'm binnen had via hotmid.com? Ik vind de route via taobao/mistertao ook nogal omslachtig.
Sorry wist niet dat je gereageerd had, erg laat dit maar het duurde voor mij maar 11 dagen, tot ik hem in huis had.
Via een agent mistertao op taobao.com (soort van chinese ebay)
Heb hem ook via Hotmid.com besteld. via DHL express binnen 4 werkdagen in huis :)
Het duurt wel vrij lang voor de tracking code die je krijgt werkt op de DHL site (3-4 dagen)
Hoeveel extra kosten komen er nog bij als je via Hotmid.com besteld?
En dan heb ik het over invoerrechten etc.
Hoeveel extra invoerkosten komen er nog bij als je deze via hotmid besteld?
Hangt af van de douane, meestal staat er een vals bedrag op dus vallen de werkelijk e invoer kosten ligt uit en vele betalen helemaal geen invoer kosten.
Als je uit gaat van 21% BTW + 20,- euro douane toeslag dan kan de uiteindelijke prijs alleen maar meevallen. :)
Das helemaal maar inderdaad.
Hmmm.... Deze ga ik wel in de gaten houden!

Hopelijk wordt deze ook populair op XDA zodat er ook snel meer ROM's gaan komen die standaard al compleet zijn met Google apps en zo.

Wel nog een vraagje: Heeft dit toestal ook digitale compass sensor en de andere (gebruikelijke) sensoren? Compas is voor mij belangrijk omdat ik hem te voet vaak gebruik om m'n weg te vinden zonder dat ik direct in beweging hoef te zijn (wat met uitsluitend GPS wel moet).
Yep heeft ie en hij heeft ook glonass. Hij komt blijkbaar ook naar Duitsland, maar op XDA loopt er al een thread, rooten is gewoon mogelijk en MIUI is er ook al voor uit.

En Android 4.1.2 is ook al voor deze telefoon beschikbaar.
Ik heb Android 4.1.2 gedownload van de site die je aangeeft ik je review, maar ik heb geen idee hoe ik de Huawei kan updaten. Zou je wat tips kunnen geven? Alvast bedankt.
als je zegt dat muziek spelen zoveel stroom (lijkt?) te slurpen, wat speel je dan en heb je iets van een DSP aan (equalizer, andere effecten)?

Het zou niet mogen namelijk.

Het wil nog wel eens gebeuren met de in android ingebouwde DSP routines. Als er een chip voor ingebouwd is, kost het niks (lees, bijzonder weinig) CPU. Als die er niet is, of de driver is er niet / werkt niet, wordt het door de CPU berekend -> meer power nodig.

Ook als je een media player gebruikt die 'zijn eigen codecs' gebruikt (VLC of iets dergelijks) wordt het decoden dus met de CPU gedaan.

De ingebouwde player met MP3 / M4A (AAC) zou altijd de hardware decoder(s) moeten gebruiken en dat zou weinig stroom mogen gebruiken.
Ja ik vind dat muziek afspelen best wel draint, niet zo snel als wanneer je bijvoorbeeld het surfen bent, maar in een uur is het wel 5% tot 10% die hij draint met muziek luisteren.

Maar dit schijnt dus een Android kwaal te zijn, want het was bij mijn vorige Android telefoons niet anders.

Ja ik gebruik wel standaard de Dolby geluid, want de muziek klinkt er gewoon beter mee, maar wellicht gebruikt het ook meer.

Maar ik gebruik de ingebouwde media speler van Huawei, maar mijn muziek collectie bestaat uit OGG's en MP3's ik heb wel eens gehoord dat OGG meer gebruikt.
ja p'cies. Oggjes gaan ook via de cpu (er zit geen hardware ogg decoder in de SoC's :)). Dolby DSP helpt ook niet mee.

Bij mij was het juist andersom met m'n Desire. Had veel flac'jes re-encoded naar high bitrate AAC-LC (In m4a). Kon gerustig een kantoordag lang muziek aan hebben via m'n telefoon (en volume op max voor het aansturen van wat pc boxjes) en m'n telefoon was niet leeg als hij 's avonds laat weer aan de charger ging.
Ik heb dus inderdaad een gemixed muziek collectie van OGG's en MP3's en net on the go to work wat ongeveer een uurtje is, is mijn batterij gedrained vn 92% naar 83% maar ik heb wel even het scherm aan gehad.

Dus verbruik zal wel zo'n 5% a 8% per uur zijn met muziek luisteren, maar als er veel OGG's worden afgespeeld kan ik m voorstellen dat het gebruik wat hogere is.
Dat muziek afspelen veel batterij van je telefoon vergt ligt niet aan Android maar aan de gebruikte hardware.

Bijv. Mijn Galaxy Nexus heeft wel de juiste hardware daarvoor waardoor ik uren lang muziek kan afspelen met minimale batterij verlies. (1%/uur muziek luisteren via de standaard meegeleverde Samsung in-ear headsets)
In hoe verre heeft de hardware ermee te maken? Ik gebruik alvast geen standaard oordopjes van Huawei want die zaten niet bij mijn telefoon.

Maar ik heb deze ervaring van batterij drain met Android telefoons op mijn HTC's ook gehad en die deed ik dan op vliegmodus zetten als ik wat meer batterij wou besparen.

Maar mijn OGG's zullen er ook wel mee te maken, grootste deel van mijn muziek is in OGG namelijk.
met de hardware wordt vooral bedoeld of de SoC hardwarematige decoding ondersteund. Aangezien je dan je muziek/films kan decoden terwijl je cpu nog praktisch op idle staat.
Hallo,
zelf leek mij hotmid wel een goed site.
Heeft iemand goede of slechte ervaringen met hotmid?
Welke andere sites zijn goed en goedkoop?
Ik zou ook graag jullie ervaringen met de honor 2 willen weten, is bijv. de batterij goed?
Als jullie antwoord op deze vragen zouden willen geven, zou ik dat heel erg waarderen.
Batterij is zeker goed, hij is bij mij nu al 1 dag en 16 uur en 27 minuten op standby en batterij is nu op 74%.

Ik heb ook over de batterij geschreven en hij is gewoon goed, maar het blijft een smartphone, dus zodra je hem gebruikt gaat hij toch leeg, alleen hij gaat wat langere mee, mijn HTC Evo 3D haalde niet eens 2 uur en de Huawei Honor 2 haalt op een volle batterij lading 4 uur, maar dan is hij wel helemaal leeg.
Bedankt voor de info.
Zou er ook iemand wat kunnen vertellen over de verschillende aanbieders van de honor 2 en hun plus- en minpunten, o.a. over hotmid, wat mij een goede site lijkt.
Daar moet je voor op GoT zijn, daar loopt een topic ervoor.

[Huawei Honor 2] Levertijden en prijzen

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Google Laptops Apple Games Politiek en recht Rusland

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013