Terug naar Reviews

HTC Windows Phone 8S Zwart Review

Door MrFl0ppY 15 december 2012, 20.203 views

Productreview volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig.

Pluspunten

• Snelle interface
  • Batterijduur
  • Interface en gebruikersgemak
  • Connectiviteit (GPS, Wi-Fi, Bereik)
  • Kwaliteit apps

Minpunten

• Camera
  • Niet verangbare accu (alleen een probleem als deze slecht wordt)
  • Intern geheugen en het niet kunnen opslaan van apps op extern geheugen

Sub-beoordelingen

Review HTC Windows Phone 8s
Na lange tijd en veel opmerkingen van vrienden en kennissen is het dan zover, MrFl0ppY zijn eerste smartphone is een feit. Mijn vorige telefoon (Nokia classic 6300) ging alweer 3 jaar mee en het werd tijd voor iets nieuws. Hoewel de Nokia nog prima voldeed en ik nog elke dag genoot van de handzaamheid en bouwkwaliteit van deze telefoon, miste ik de internetfuncties (vooral mail) en ik vond een nieuw jaarabonnement te lang. Dus ging ik op zoek naar mijn eerste smartphone. Allereerst is het, denk ik, belangrijk mijn belangrijkste criteria voor een telefoon op te sommen:

• Goede balans tussen grootte van het scherm en grootte van het toestel (past ie in de broekzak?)
  • Vloeiende interface
  • Wi-Fi, GPS en bluetooth aanwezig
  • Goede bouwkwaliteit
En last but not least:
  • Voor minder dan ¤300
Op basis van het bovenstaande heb ik enkele telefoons afgewogen en op basis van het totaalplaatje is HTC eruit gekomen door het nieuwe besturingssysteem Windows Phone 8, het formaat en bouwwaliteit. De telefoon is overigens blind gekocht en puur op basis van vroege reviews, screenshots en filmpjes. Ik heb de telefoon i.c.m. een hollandsnieuwe abonnement van 275 min/sms en 500mb data voor ¤16,xx per maand met een telefoonprijs van ¤96. Totaal maandbedrag voor 2 jaar is daarmee ¤20,xx. Acceptabel voor mij.

Eerste indruk en design
Mooi! Meteen toen ik de telefoon voor het eerst vastpakte werd ik vrolijk van de degelijkheid, afmetingen en gewicht van de telefoon. De voorkant is één grote glasplaat en de achterkant is een unibody van een mat ruw materiaal. Dit zorgt ervoor dat de telefoon erg solide en tevens niet goedkoop aanvoelt. Alle knopjes en aansluitingen vallen mooi in het ontwerp en voelen goed aan. Qua afmetingen is ook meer dan prima, lekker dun en mooie afgeronde hoeken en een vloeiend bollende achterkant. Bovendien is de telefoon lekker licht.

Scherm
Goed, de telefoon gaat voor de eerste keer aan en na enkele formaliteiten kom ik in het hoofdscherm. Het scherm van de telefoon is een 4" LCD scherm met een resolutie van 800x480. En hoewel er betere technieken en resoluties zijn, zijn deze specificaties prima voor een telefoon van deze prijs. Qua resolutie is er weinig aan te merken, alles ziet er strak en vloeiend uit. Ook met tekst zie je geen kartels oid. Foto's worden voldoende scherp weergegeven en er is niks om je aan te storen. De kleuren in het scherm zijn goed maar zwart is geen zwart. Het is zeg maar; LCD-zwart. Dat is jammer want Windows Phone kent vele zwarte achtergronden. Maar voor mij is het niet storend en ik verwachte het ook gezien de gebruikte techniek. Wel was een scherm zoals de Nokia Lumia 800 bijvoorbeeld wel erg mooi geweest.

Gebruikersgemak en Windows Phone 8
Mijn keuze voor Windows Phone was simpel: geen Apple want ik heb gedurende de jaren een grafhekel gekregen aan eigen formaten, kabeltjes en standaarden door o.a. Sony en Apple. Andriod was een kanshebber maar de budget telefoons voelde allemaal erg goedkoop aan en ook vond ik het besturingssysteem wat rommelig aanvoelen. Daarnaast ging het overal over welke telefoon nou wel of niet welke versie zou krijgen en wanneer fabrikanten nu een keer de update beschikbaar zouden stellen etc. etc. Voor mij kwam het teveel over als een ongeorganiseerd geheel. Daarbij kwam dat ik een vriend heb met een Lumia 800 die er super tevreden over is. Nadat ik daar even mee had gespeeld beviel mij het geheel ook wel. En hoewel ik nog even gedacht heb ook een Lumia 800 te kopen - omdat deze nu erg gunstig geprijsd is - was voor mij de Windows Phone versie 7.x toch een breekpunt. Gezien de minimale looptijd van 2 jaar moest de telefoon wel toekomstvast zijn. De Lumia 820 is ook nog de revue gepasseerd maar deze werd toch al snel ¤100 a ¤150 duurder.

Afijn, Windows Phone 8 (WP8). Wat opvalt is de simpele opzet van het geheel. Het startscherm biedt snel toegang tot de meest gebruikte functies. Tevens is deze naar hartenlust aan te passen en uit te breiden zonder dat deze rommelig wordt. 1 Swipe naar rechts en je komt bij de lijst waar alle apps, games en functies staan. Netjes in een lange lijst die wel een erg lang kan worden gaandeweg, maar het scrollen gaat snel en vloeiend. De simpele opzet van het OS zorgt ervoor dat je alles kent na slechts enkele uurtjes. Zelfs voor een leek zoals ik wist ik na een paar dagen ongeveer 95% van de functies wel te vinden. Dit beviel mij wel. De meegeleverde apps en software zijn leuk en bruikbaar maar laten vooral zien wat er allemaal mogelijk is op een moderne smartphone. Zo zijn er simpele weer en kaarten apps die overigens prima werken maar waar vaak betere alternatieven voor te vinden zijn.

Qua instellingen ben je even een half uurtje bezig om de juiste zaken in te stellen maar het wijst zich allemaal vanzelf. De instelmogelijkheden zijn vaak al voorgeprogrammeerd en de keuzeopties zijn allemaal simpel opgezet. Wanneer je bijvoorbeeld een GMAIL account wilt koppelen geef je dit aan en ben je naar het invoeren van een e-mailadres en wachtwoord al klaar. Even syncen en gaan met die banaan. Geen POP3 servers of IMAP configuraties meer (dit is overigens nog wel mogelijk). Misschien voor sommige allang realiteit, voor mij was dit een leuke verrassing. De basis van alles is echter het outlook/hotmail/live/microsoft account die ik al één had uit de tijd van Hotmail. Deze, die je verplicht in moet stellen verbind alles met elkaar en geeft je toegang tot zaken als Skydrive e.d. Gelukkig is het allemaal niet te leidend en kun je gerust ook andere accounts gebruiken als hoofdaccount en gegevensbron. Dit wijst zich allemaal vanzelf en ik ben tot nu toe dan ook erg tevreden over WP8.

Het bereik van de telefoon is goed zover ik dat nu kan beoordelen. Hierbij maak ik gebruik van het Vodafone netwerk. Geluidskwaliteit van spraak is ook prima.

• Over stabiliteit vind ik lastig iets te zeggen na een weekje maar tot nu toe nog geen vastlopers gehad dus positief.

Snelheid
Tsja, dan mijn grootste zorg; de snelheid. Omdat ik de telefoon nog nooit had vastgehouden en de specs van deze telefoon overdonderd werden door krachtpatsers als de 8x en Lumia 920 vreesde ik wel een beetje voor de snelheid van deze budgetvariant. Nou ik hier erg kort over zijn: vrees niet, deze telefoon is geweldig snel en ik vraag me werkelijk af wat meer snelheid nog zou toevoegen. In WP8 heb je nergens vertraging, werkelijk alle menu's, opties en schermen openen vloeiend en snel. Apps openen ook razendsnel en kennen hoogstens opstarttijden van enkele seconden. Geweldig!

Features en accuduur
Wat betreft functies kan ik ook snel zijn. Alles is aan boord wat ik nodig heb. Wi-Fi, GPS, Bluetooth zijn aanwezig en doen allemaal prima hun werk. GPS verbinding is erg snel opgezet, zelfs binnen gebouwen en ook de Wi-Fi is snel verbonden. Een camera is ook aanwezig maar alleen op de achterkant. Nu boeit mij een camera al weinig (met vorige in 3 jaar 23 foto's gemaakt in totaal) en één op de voorkant kan me al helemaal gestolen worden maar voor sommige is dit wel een belangrijk punt. De camera is snel maar de foto's zijn niet erg goed. Vooral veel grain en eigenlijk alleen bruikbaar voor die keren dat je even iets snel wilt vastleggen en een goede fotocamera niet voorhanden is. Zeker geen vervanger voor de fotocamera. Iets wat ik ook niet verwachte overigens. De beats audio functionaliteit is leuk en geeft goed geluid. Ook hier zal ik niet veel gebruik van maken maar voor wie het belangrijk is zal hier geen klachten over hebben. Wel een punt van zorgen is het intern geheugen. Dit is 4GB en hoewel het uitbreidbaar is voor media bestanden, is het niet erg ruim. Uit de doos houdt je hier namelijk nog maar zo'n 1,7GB van over en na het installeren van zo'n 20 apps zit ik al onder de 1GB. Waar het allemaal naar toe gaat weet ik niet want de apps zijn eigenlijk allemaal maar enkele MB's. Caching, updates en andere zaken snoepen stiekem snel het beschikbare geheugen weg. Het probleem zou opgelost zijn door het uitbreiden van het geheugen, ware het niet dat apps alleen op het intern geheugen geïnstalleerd kunnen worden. Niet handig en ik hoop dat hier in de toekomst verandering in komt.

De accu is voor mij meer dan voldoende en gaat met gemiddeld gebruik 2 dagen mee. 1,5 Als ik veel surf en met apps lig te rommelen. Games heb ik er nog niet op gespeeld maar ik denk dat een dag altijd wel te halen is. Uitstekend voor een smartphone heb ik me wijs laten maken. De accu is niet vervangbaar dus het is wel te hopen dat ie het volhoudt voor 2 jaar.

Apps
Je kunt hier op twee manieren naar kijken. Aan de ene kant kun je het vergelijk trekken met iOS en Andriod waar duizenden apps beschikbaar voor zijn en de conclusie trekken dat het voor WP8 nog aan de magere kant is. Aan de andere kant kun je zeggen dat in de korte periode dat WP8 beschikbaar is, bijna alle belangrijke apps wel beschikbaar zijn of komen (whatsapp :(). Ik bekijk het op de laatste manier en concludeer dat de belangrijkste apps voor mij wel beschikbaar zijn en van goede kwaliteit zijn. Alleen whatsapp mis ik nog in het aanbod maar hier zal binnenkort verandering in komen. Gezien de stijgende populariteit van WP8 en Windows 8 zal het aantal apps snel stijgen vermoed ik. Uiteindelijk is het vooral belangrijk dat de voor jou bruikbare apps er zijn en het is het totale aantal niet relevant, het is immers leuk om te roepen dat er wel 1 miljoen apps beschikbaar zijn maar als 99% daarvan troep is die je nooit gebruikt heb je er weinig aan. Ik als weinig eisende gebruiker vind het nu voldoende en zie de toekomst met vertrouwen tegemoet.

Het eindoordeel zit tussen goed en zeer goed in. Eigenlijk is de telefoon zeer goed voor mij, op het intern geheugen en in mindere mate de camera na. Als ze het mogelijk maken om apps op het externe geheugen op te slaan is deze telefoon zeker het label zeer goed waard. De 8s is namelijk een telefoon met features die in lijn liggen met of de prijs ver overstijgen. Als je kijkt naar het scherm en de camera merk je dat het een telefoon is uit een goedkopere reeks maar dit is nergens storend. Als je kijkt naar de snelheid en bouwkwaliteit overstijgt dit de verwachtingen van de prijs met overtuiging. De prijs kwaliteit verhouding is daarmee voor mij uitmuntend. Dit is een telefoon voor mensen die wel een degelijke snelle smartphone met alle noodzakelijke snufjes willen maar niet zitten te wachten op een uitgave van >¤500.

Foto's zal ik later toevoegen. Opmerkingen of vragen stel ze gerust.

Heb jij ook een HTC Windows Phone 8S Zwart?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Wat een fijne review, puur op basis op gebruikers indrukken. Ik ben blij met je schrijfstijl en leuk dat een keer alle benchmarks achterwege blijven!
Mooie review inderdaad. Allesomvattend, en niet teveel statistiekjes. Bedankt voor deze bijdrage!
Grappig om te lezen hoe zo'n nieuw OS is voor iemand die eigenlijk geen smartphone ervaring heeft. Is weer eens wat anders dan de mensen die beginnen met 'dit is mijn 4e android toestel' :).

Je beschrijft precies de punten waarom ik ook zo veel interesse heb in dit toestel. Hij biedt volgens mij ruim voldoende in alle punten wat een moderne smartphone moet kunnen, zonder teveel toeters en bellen (zoals oversized scherm, teveel cpu / gpu power, teveel aandacht aan een goede phone-camera).

Zorgen om de rekenkracht heb ik met niet gemaakt. Het is een dual-core 1.0 ghz. Dat was voldoende of zelfs high-end een (paar) jaar geleden voor 4" en 4.3" telefoons, dat is het nu nog steeds. Het is zelfs een modernere CPU. De 512mb RAM is misschien wat minder, maar als je geen actieve multitasker bent lijkt me dat ook geen probleem.

Is er geen Whatsapp voor WP8? Ik dacht dat de WP7 versie gewoon werkte, en omdat hij nu wat sneller opstart zelfs fijner werkte?

Mijn HTC Sensation begint het langzaam te begeven, dus ben een beetje aan het kijken. Ik heb de Sony Xperia P nog in mijn vergelijking met deze zitten. Zelfde prijsklasse, en ook zo'n toestel wat gewoon geweldig aanvoelt vanaf het eerste moment dat je hem vast hebt. Maar jij wou geen Android _en_ geen Sony :). De Lumia 820 is vergeleken met deze stukken duurder, maar vooral stukken groter en zwaarder.

Omdat ik (klinkt verwend of fout I know) ik ondertussen een beetje verveeld ben met Android zit ik toch echt naar de 8S te kijken. Lijkt me een heerlijk toestel, en jouw review bevestigd dat alleen nog maar meer.
Whatsapp is tijdelijk terug gehaald uit de store om onduidelijk reden, waarschijnlijk komt de WP8 versie er snel aan.
Ik had begrepen dat dit was omdat Whatsapp voor Windows 7 nog te veel,stroom gebruikte en dat vond microsoft niet oké!
microsoft wil namelijk de accuduur van de Windows telefoons zo lang mogelijk hebben!
Er waren inderdaad nog wat issues omtrent whatsapp. Voor meer info kun je eventueel kijken in Whatsapp voor Windows Phone
Wil ook nog even op de review reageren.
waarschijnlijk ben de andere Nederlandse eigenaar van de 8s.
ik heb ongeveer een vergelijkbare afweging gemaakt en kwam ook uit op de 8s.

laat ik allereerst zeggen dat ik ook erg onder de indruk ben van Windows Phone 8.
alles werkt heel soepel en sociale netwerken (facebook, twitter, linkedin) en skydrive zijn fantastisch in de telefoon geïntegreerd.
Echter zijn er nog wel wat kleine dingetjes die beter kunnen.
Zo zou ik een rotatie-lock wel prettig vinden. Android en iPhone hebben dit wel, gewoon om te voorkomen dat het scherm ongewild in landscape gaat als ik de telefoon kantel (bv als io bij voorbeeld in bed mijn telefoon gebruik is dat niet de bedoeling).

De 8s is verder erg mooi, ligt lekker in de hand, werkt snel en doet eigenlijk alles wat een telefoon van mij goed moet doen. Persoonlijk vind ik dr camera echt prima, en dat het scherm niet echt zwart weer geeft ook geen probleem aangezien ik wit als basis kleur gebruik.

wel en echt groot nadeel is de opslag. Het nog vrije geheugen van 1,7gb is erg snel vol. Zeker als het gevuld word met overige data.
op dit. Moment heb ik 90mb aan apps geïnstalleerd en 600mb aan overige data gebruik. Vaak gebruiken apps volgens de store maar 3 mb, maar na installatie is er toch ineens 6mb aan app ruimte gebruikt en 15 mb aan overige data. Als je de app dan weer verwijderd krijg je die 6mb terug, maar die 15 blijft bezet. Op die manier vult je telefoon zich dus snel en echt goed je geheugen opruimen zit er niet in.
ik had overigen mijn telefoon na 2 dagen gebruik weer gereset. Dit omdat hij na het downloaden van apps om uit te proberen helemaal vol was gelopen. Zelfs toen ik veel grote apps weer verwijderde gad ik nog maar 200mb over ofzo, maar ik had wel 900mb!!!!!!! Aan overige data in gebruik die ik niet kom opschonen!!
Ook gaan er mb's op aan andere onverklaarbare dingen. Had ik gisteren nog 950mb vrij na het wissen van de internetgeschiedenis, is het vandaag nog maar 946.
microsoft/htc moet echt snel met een oplossing voor dit komen want dit is gewoon irritant. Iig moeten we apps gewoon kunnen opslaan op een 32gb sd kaart en moet het makkelijker worden ruimte vrij te maken, dan ook de overige data.

al met al wel een fantastisch telefoontje, maar ik zou iedereen toch even aanraden te wachten tot de beperkingen van het kleine geheugen zijn opgelost...

[Reactie gewijzigd door sauswous op 15 december 2012 12:36]

had hier wat over gelezen op het HTS 8s ervaringen topic ja.

4gb lijkt me meer dan zat, omdat ik toch maar weinig data heb en er gewoon een sd kaartje in kan. Ik laat juist een high-end android phone achter voor deze, dus bergen games en zo is echt niet mijn bedoeling. Dan moet je meer app-space hebben.

Maar blijkbaar gaat ook de cache van de (offline) navigatie van je 4gb intern. En blijkbaar ook een hoop (temporary) data van apps - en waarschijnlijk een stukje native-optimized code wat 'gecompileerd' wordt tijdens de installatie als het .NET apps zijn (net zoals Android en Dalvik) - die je dus niet of moeilijk weer kan terugwinnen behalve door een full reset te doen.

Aangezien de 4gb wordt gedeeld met data-opslag (groot), os-partitie (groot), staging partitie (groot), bootloader + recovery en andere zaken is het 'normaal' dat een telefoon net uit de verpakking komt met 1.7 gb vrij.

Aangezien ik waarschijnlijk niet meer dan 3 extra apps ga installeren of zo boeide me dat niet in het uitzoeken van een telefoon, maar als de apps + cache 30mb per stuk kunnen innemen en dan blijkbaar de maps-cache ook persee op die data partitie moet gaat het erg rap :(.

De nokia 620 heeft dan weer 8gb waarmee het beter te doen is... maar dat is gelijk weer zo'n dik toestel (ik ga het maar Nokia-style noemen of zo) en ze pakken wel heel (lees: te) bont uit met glossy en kleurtjes.
Een 8s met 8 gb was gewoon ideaal geweest.
ik speel ik niet echt games, hoogstens angry birds, maar hou wel van praktische apps.
(9292 ov, ebay, bankieren etc.)

was gewoon prettig geweest om net iets mee te hebben..
zit toch geen navigatie op, of vergis ik me?
Standaard Nokia Maps.
Er zit geen Nokia Drive op. De hoop is dat dit nog komt. Er zit wel Maps op, maar dat is niet turn by turn navigatie. Nokia Drive gebruikt Maps (of eigenlijk gebruikt MS de Nokia technologie). Zo is het mogelijk kaarten te downloaden voor offline gebruik, maar tja... je mist de belangrijkste feature... navigatie. Je kunt dus wel een routebeschrijving krijgen, maar niet live.
Whatsapp is uit!!
plus puntje erbij voor de 8s (Windows Phone 8 in het algemeen eigenlijk)
Alvast bedankt MrFl0ppY!
Eindelijk een eerste revieuw van de HTC 8s en het is dik in orde!

Alleen jammer om te horen dat er een probleem is met de opslagruimte voor de apps. Dat is een afknapper voor mij want zonder dat probleem zou het in alle opzichten een perfect toestel voor mij zijn.

Dus ik wacht ook nog af als er een oplossing komt voor het opslagprobleem van de apps.

GRTZ
MrFl0ppY, Goede review!

Precies waar ik op zat te wachten.
Wacht zelf nog wel even op update voor opslaan op MiniSD (Denk zelf dat deze wel zal komen) ;-)
Ten eerste, leuk review!

Daarbij vind ik hem over het algemeen iets te positief, dat kan je zowel negatief als positief opvatten (raar hé?:D). Dit kan komen doordat het je eerste smartphone is en het inderdaad lekker loopt.
Maar ik heb vandaag even met de 8x en 8s gespeelt en het verschil qua snelheid is degelijkmerkbaar, Zo voelt de 8x een stuk vloeiender en dus prettiger aan dan de 8s. Natuurlijk als je het prijsverschil meerekent dan loopt de 8s lekker. Maar niet vloeiend.
Je geeft oa al de resolutie van het scherm aan, niet te vergeten ook de camera mp. Hierdoor zien foto's op een moderne smartphone toch een beetje oldskool uit. (belangrijk puntje aangezien de meeste toh wel foto's maken met hun telefoon, vaker hun enige camera)

Zelf ben ik ook voor een windows 8 telefoon aan het kijken en had vandaag de kans om met de 8s te spelen, leek me leuk voor ''erbij'' om met windows 8 op een tel kennis te maken. Maar nee, ik ben een sgs2 gewend en die loopt een stuk vloeiender, terwijl de 8x duidelijk fijner loopt dan mijn sgs2. Hierdoor is mijn keuze toch op de 8x gevallen.

indien iemand die meer wilt/kan besteden voor een fijnere feeling/gebruikerservaring zou ik toch voor de 8x gaan.

Verder veel plezier met je eerste smartphone en alvast een gelukkig nieuwjaar!
Ps. de smartphone verslaving van sneller en mooier en beter zul je snel te pakken hebben :D
Bedankt voor het compliment en ja natuurlijk zal mij mening anders zijn dan bij een fervente smartphone gebruiker. Ik heb immers weinig om mee te vergelijken. Maar zoals je zelf ook al aangeeft de 8s loopt gewoon erg lekker. Dat de 8x sneller is, dat mag ik hopen voor het geld wat ze ervoor vragen. Mijn positiviteit komt vooral uit het feit dat de telefoon te koop is voor een 'budget' prijs maar dat je dit verder niet terug ziet komen in de snelheid. Nergens een hapering of wat dan ook. Dan is mijn vraag, is het je ¤200 waard voor die 5% snelheidswinst? Maar goed, ieder zijn voorkeur. Ik denk dat deze telefoon zijn prijs waard is.
De 8s is lekker soepeltjes... ik ben vloeiend gewend omdat ik een iPhone 3gs gebruikte hiervoor ;) Een enkele keer hapert het terugkeren naar het beginscherm vanuit app. Navigeren door de tiles, lijstjes, scrollen.. gaat allemaal lekker. MrFl0ppY heeft een goede keus gemaakt voor zijn eerste smart phone ;) En nog betaalbaar ook. Wel worden live tiles (nog) niet echt optimaal gebruikt en sommige apps refreshen niet zoals het hoort. Facebook integratie is voor degene die daarom geeft heel leuk gedaan. Zo kun je ook door fotoalbums browsen net zoals je dat met lokale fotoalbums zou doen. Als je fb niet overal op je phone wilt tegenkomen is er ook een losse Facebook app (gemaakt door MS zelf).

[Reactie gewijzigd door Rinzwind op 28 december 2012 14:07]

Allereerst; Mooie Review, dank daarvoor!
Ik ben echt benieuwd naar het accu verbruik. Stoor me mateloos aan het feit dat telefoons maar 1 dag bij niet al te intensief gebruik mee gaan. Zat al even te kijken naar de One X / Desire X, omdat deze qua batterij duur "lang" mee gaan. Zou je wat meer kunnen vertellen over de accuduur bij standby en/- of gesprekstijd. Je geeft aan dat die circa 1.5 - 2 dagen mee gaat, wat waarschijnlijk neer komt dat je hem elke avond aan de lading moet leggen, aangezien die anders dag 2 misschien niet haalt.
Heb jij zelf of andere tweakers ervaring met de One X / Desire X en hoe deze qua accu is t.a.v. dit model? Mijn voorkeur gaat uit naar Win8 phone. Maar niet ten koste van alles :)
Ik haal er 2 dagen mee. Maar dan wel met weinig gebruik. Ga je een uurtje zitten gamen durf ik er mijn hand niet voor in het vuur te steken. Wat ik wel weet is dat er tot nu toe elke keer 2 dagen mee vooruit kon.
2 dagen, is dat met 3G/wifi/bluetooth voortdurend aan? Of zet je alles uit om batterij te sparen?
Alles aan behalve Bluetooth.
Zelfde ervaring hier. Vooral Stand-by gaat het ding behoorlijk lang mee. 2 dagen met geregeld een whatsappje, nieuws kijken en een mailtje sturen is makkelijk te halen. Bij intensief gebruik gaat het wel harder, maar dat is te vergelijken met andere telefoons. :)
Ik vind zelf het klepje aan de onderzijde een beetje gammel (net als de HTC Desire HD), hoe ervaar jij dit? Je geeft 5 sterren voor de bouw, maar toch mis ik informatie daarover.

Populair: Tablets Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013