Jens Gross

10 december 2012 17:23, 5535 views

Nadat mijn blackberry 8520 was overleden viel mijn oog op de HTC desire x en dus na wat vergelijken en revieuws lezen heb ik hem dan maar besteld op Belsimpel.nl waarna ik hem de volgende dag al om 2 uur thuis had.

Het uiterlijk vind ik erg mooi eigenlijk gewoon de kleinere variant van de HTC one x alleen dan zonder front camera wat ik zelf helemaal niet storend vindt, ook is hij lekker dun en voelt stevig aan.

Wat ik wel wat minder vindt is het geluid zonder headset, dit is zachter en misschien wel ietsjes slechter dan mijn oude Blackberry curve. Met headset vind ik het geluid wel goed met beats audio ingeschakeld.

Verder vindt ik dit toestel heerlijk soepel en snel lopen, hij kan makkelijk meerdere apps tegelijkertijd aan hebben alleen gaat de accu dan wel wat sneller leeg. Over de Accu gesproken, deze vindt ik slecht vergeleken met de revieuws die ik heb gelezen. Na een uurtje whatsappen, gamen en internetten tegelijk staat de accu nog maar op 55%. Ook laadt hij ongelofelijk langzaam op en blijft haken bij ongeveer 95%.

De camera vind ik erg goede foto's maken met 5 megapixel. De video is wel wat minder maar dat gebruik ik persoonlijk toch bijna nooit.

Al met al vindt ik dit toestel voor deze prijs toch wel erg goed, ben er iniedergeval heel blij mee!

Pluspunten

• Camera
  • Snelheid
  • Uiterlijk

Minpunten

• Accu
  • Geluid zonder headset
Algemene beoordeling Score: 5

''Na een uurtje whatsappen, gamen en internetten tegelijk staat de accu nog maar op 55%. Ook laadt hij ongelofelijk langzaam op en blijft haken bij ongeveer 95%. ''

Bij het spelen van spelletjes gaat de batterij van smartphones altijd hard. Mijn ervaring is dat de Desire X het juist lang uithoudt (twee dagen bij licht gebruik, één bij zwaar gebruik). Een stuk beter dan de originele Desire en Motorola Razr.
En als de accu blijft steken op 95% ligt het vaak aan de kalibratie. Op internet is er genoeg over te vinden (vaak moet je hem volledig leeg laten lopen zodat die uitvalt, waarna je hem weer volledig moet opladen terwijl die uit staat).

PS: wat noem jij lang opladen? Die van mij doet er ongeveer 2,5 uur over bij een volledig lege accu.

[Reactie gewijzigd door Quebec-One op 15 december 2012 21:46]

Hoe presteert de GPS van dit toestel?
Quebec-One
Nu heb ik hem wat lager kunnen gebruiken en indd, de accu doet het langer dan ik had verwacht. Ik red er ongeveer 24 uur mee incl. gamen en whatsappen. Het opladen duurt ongeveer 3 uurtjes.

Booootje
Ik heb de GPS nog niet getest, ook omdat ik deze niet gebruik.
Het is een handjevol subjectieve indrukken. Kan dit echt geen review noemen, sorry.
ik heb ook de HTC desire x maar ik heb helemaal geen last van een slechte batterij misschien heb je er last van omdat een curve nou eenmaal een stuk langer meegaat omdat het geen touchscreen is of het kan ook een systeemfout zijn. ik heb pas nog 1,5 dag op een accu de hele dag kunnen wappen gamen op 3g dus ik denk dat het aan jou telefoon licht.
En de vraag of de GPS goed is als je daar nog geen antwoord op had die werkt prima nooit problemen of iets mee gehad en hij werkt best snel.
Ik heb zelf sinds vrijdag deze telefoon en heb al even getest met de Navigatie en GPS van de telefoon. In tegenstelling tot de voorloper (de Desire) heb ik alle keren dat ik probeerde een fix te krijgen (bij slecht weer vaak lastiger dan bij helder weer) binnen enkele seconden (zeker binnen de 5 seconden) de fix gehad.
Wel heb ik internet op de telefoon en vermoed ik (kon de instellingen daarvoor niet precies vinden) dat er A-GPS wordt gebruikt. Dit wil ik nog na gaan en (indien gevonden/ mogelijk) testen zonder de A-GPS van de telefoon.
Heb je de gps al zonder a-gps kunnen testen? Ik ben erg benieuwd omdat ik iets zoek ter vervanging van een losse gps en mn phone. Aangezien ik mn gps vooral in het buitenland gebruik, ben ik erg benieuwd naar de fix-snelheid zonder a-gps.