bilgy_no1

6 december 2012 08:39, 11413 views

29/11/2012:
Ik heb de Iconia Tab W510 vandaag in ontvangst genomen, na een behoorlijk lange wachttijd. Oorspronkelijk zou de W510 op 26 oktober (bij de launch van W8) beschikbaar zijn. Dat werd 8 november en vervolgens 23 november. Ook toen nog geen bericht. Uiteindelijk zag ik de tablet gisteren op voorraad staan bij CoolBlue en nu dan in bezit. Ik begin deze review met mijn eerste indrukken en zal het later uitbreiden zodra ik meer ervaring heb met het apparaat.

Iets over de keuze. Er verschijnen de komende tijd veel verschillende W8 tablets en convertibles. Ik was op zoek naar een vervanger van mijn netbook die wat kuren begint te tonen. Daardoor is de prijs voor mij een belangrijk aspect. Ook wilde ik de volledige W8 omgeving draaien ipv RT. Dropbox is bijvoorbeeld wel beschikbaar voor W8, maar er is nog geen RT-app. En zo ook voor Chrome en andere applicaties die ik graag gebruik. Dat betekent dat ik een apparaat zocht met de Atom Z2760. Daarvan is de W510 de goedkoopste op het moment. Liever had ik een 11,6" scherm en support voor de pen, maar dat brengt ons bij de Samsung Smart PC 500t voor ¤849: erg duur voor een Atom netboek. Een groot voordeel van de Acer is bovendien de extra accu in het toetsenbord, iets wat de Samsung niet heeft. Kortom, ik beschouw de W510 als een redelijk goede koop, want qua prijs komt er geen W8 tab in de buurt.

UPDATE 2-12-2012:
Een weekend verder en ook wat meer ervaring. helaas niet al te goede. Ik heb besloten het apparaat te retourneren en vul hieronder per onderdeel aan waarom.

UPDATE 6-12-2012:
Nog een paar kleine opmerkingen toegevoegd.

Featureset
Redelijk op orde voor wat ik er mee wil. Zoals gezegd had ik liever een tablet met support voor Wacom pennen gehad, maar niet tegen die meerprijs. Ook hd ik liever 11,6" scherm gehad, maar dan zou de tablet ook weer zwaarder worden. Schermresolutie en type zijn standaard voor de Atom apparaten (1366x768 en IPS). Verder zijn de connecties niet van de laatste versies: USB 2.0, SDHC (niet XC), Bluetooth 3.0 (niet 4.0) etc. Maar goed, dat wist ik voor de aankoop. Wat me opviel bij het uitpakken is dat er ook een NFC stikker op de rug van de tablet staat. Dat was ik eerder in de previews niet tegengekomen.

Als je het vergelijkt met een ultrabook/tablet hybride, dan is het wat mager. Maar in vergelijking met een Netbook en een tablet is de featureset heel redelijk.

Het ingebouwde geheugen is wat aan de lage kant. In de 32GB versie is er direct na installatie 14,0GB vrij beschikbaar op de C-schijf.

UPDATE 2-12-2012
Van de 14GB na installatie was al snel bijna niets meer over. Ik heb Office 2010 geīnstalleerd, Chrome, Dropbox sync (2,5GB) en een paar apps en toen was er nog ongeveer 4GB over. Windows Update eroverheen en toen was er nog maar 3GB. Ik had nog niet eens bestanden gemaakt oid. 32GB is gewoon echt te weinig voor zo'n apparaat. Je kunt tot 64GB toevoegen via microSD, maar het is niet zo eenvoudig om je bestandsmappen standaard over te zetten naar de SD (sommige Libraries kunnen niet over verwijderbare schijfstations). Het blijft dus altijd oppassen met de geheugenruimte.

Presaties
Ik heb het apparaat nog niet echt aan de tand gevoeld. Browsen gaat redelijk snel en ook het switchen tussen apps gaat vlot. Af en toe merk ik vertraging bij het typen. Echter niet altijd. De drivers voor de touchpad lijken niet de juiste te zijn. W8 gestures, 2-vinger scrolling en pinch to zoom werken er niet op. Waarschijnlijk zal dat worden geüpdate.

UPDATE 2-12-2012:
Behalve bovenstaande probleem met de touchpad heb ik meer issues ondervonden met het toetsenborddock. In sommige instanties werkte het toetsenbord niet meer.

Ook qua hardware prestaties heb ik inmiddels enkele vastlopers meegemaakt, terwijl ik niet eens zware zaken aan het doen was. Met mijn oude netbook (oude single core Atom, 1GB RAM en Windows Starter) heb ik nog nooit een vastloper gehad.

UPDATE 6-12-2012:
Mbt het touchpad heb ik inmiddels begrepen dat er bewust voor is gekozen de gestures niet in de drivers in te bouwen. Het argument dat ik daarvoor heb gehoord is dat het touch screen zo dichtbij is dat het dubbelop zou zijn. Hoewel ik het daar niet mee eens ben (biedt de gebruiker de keuze), is dat dus geen defect. Dat neemt niet weg dat ik bij normaal gebruik ook problemen heb ervaren met de gevoeligheid van de touch pad.

Beeldkwaliteit
Ik vind het scherm prima in orde. Full HD is waarschijnlijk niet mogelijk op de Atom processor en dit is al een hele stap vooruit t.o.v. mijn netbook. Kijkhoeken zijn goed. In een artikel van Tweakers werd gesproken over zichtbare touch laag op het scherm. Dit is mij nog niet zo opgevallen.

Bouwkwaliteit en Robuustheid
Plastick Fantastic, what more can I say? Het hele apparaat is van plastic en dat is niet per se slecht. Het gewicht blijft laag en het ziet er best stijlvol uit. Ik heb een enkel kraakje gehoord, maar nog niets schokkends. De knopjes op de tablet voelen wel goedkoop; vooral de rotation lock en de Power-button.

Het dock is ook van plastic maar voelt wel degelijk aan. Het scharnier is behoorlijk stroef: dat helpt bij de bediening van het touch screen, maar het voelt alsof je de boel moet forceren om te openen of sluiten. Het toetsenbord valt me behoorlijk mee in kwaliteit. Mooie toetsen met een redelijk ruime lay-out. De toetsaanslag is niet diep, maar wel behoorlijk stroef. Dat zal in de loop der tijd wel iets lichter worden, maar ik ga erop letten.

UPDATE 2-12-2012:
Het kraken van de tablet was vooral aan de linkerkant bij het oppakken. Toch een beetje irritant, want daar heb je hem vaak vast als je met rechts iets aanraakt.

De aansluiting tussen tablet en dock is stevig. Daar zou ik me geen zorgen over maken.

Ergonomie
Een redelijke score. De tablet is licht en het toetsenbord valt mee. Iets groter zou m.i. nog beter zijn. De tablet is ook heel dun en houdt lekker vast.

Het onscreen toetsenbord is mij niet zo goed bevallen. Het is veel minder uitgebreid dan het toetsenbord op een smartphone (vlg. met HTC en Swiftkey), ondanks het veel grotere scherm. Je kunt bijvoorbeeld niet een cijfer krijgen door een letter wat langer in te drukken. Met cijfers en letters moet je dus constant heen en weer schakelen wat ook nog best lang duurt. Het schrijven met een capacitieve stylus lukt wel aardig. Het programma herkent behoorlijk goed welke woorden ik schrijf en met mijn handschrift is dat wel een compliment. Toch kan het niet tippen aan een Wacom digitizer.

UPDATE 6-12-2012:
Een vreemde keuze uit oogpunt van ergonomie vind ik de plaatsing van de koptelefoonaansluiting. Deze zit aan de bovenkant van het scherm (in landscape) naast de Power-knop. Dat betekent dat het draadje van de koptelefoon onhandig is geplaatst. Geen groot probleem, maar het viel me wel op.

Warmte- en geluidsproductie
Bij normaal gebruik is de warmteproductie miniem. Het apparaat heeft daarom geen actieve koeling (een nadeel van de Core i-tablets: die hebben actieve koeling en openingen in de body). Ik heb wel bij het afspelen van een South Park aflevering gemerkt dat de tablet rechtsboven (met scherm naar kijker toe) warm wordt, maar zeer lokaal. Het apparaat is fluisterstil, eigenlijk zoals we van tablets gewend zijn.

UPDATE 2-12-2012:
Deze score heb ik flink naar beneden gebracht. Vandaag werd het toetsenborddock echt heel heet en bleef dat ook nadat de voeding eruit was en de tablet verwijderd. Uren daarna nog warm-heet. Dat kan niet goed zijn.

Ook de tablet wordt zoals gezegd behoorlijk heet (aan de rechterkant), maar die koelt bij inactiviteit wel snel af.

Mobiliteit en Accuduur
Dit zal ik verder moeten ondervinden in de komende weken. Volgens specificaties moet het 18 uur meegaan i.c.m. het dock. Ik ben benieuwd...

Nu wel een score en een behoorlijk goede. Ik denk dat die 9 uur echt wel gehaald kunnen worden, zelfs met redelijk intensief gebruik.

Zoals gezegd, dit is vooralsnog de goedkoopste W8 tablet. Zelfs goedkoper dan de RT tablets als je de prijs van een touch cover of dock meerekent. Er komt nog een ZTE v98 aan die mogelijk ook redelijk wordt geprijsd. Die heeft wel een metalen behuizing, maar is verder nog niet officieel aangekondigd (voor Nederland).

Het is eigenlijk nog te vroeg voor een conclusie.Wel kan ik een eerste indruk geven. Die is redelijk, maar niet super. Daarvoor zou het ook een Wacom pen moeten hebben en een groter scherm voor dezelfde prijs. Vooralsnog vind ik het van alle Atom tablets die er deze maand aankomen wel de beste koop. Ik ga de komende tijd proberen hoe het werkt met een capacitieve pen.

UPDATE 2-12-2012:
Een weekend verder en mijn oordeel is een stuk strenger. Ik heb gewoon heel veel gedoe gehad met dit apparaat in de eerste paar dagen; veel teveel voor een nieuw apparaat. Het geheugen is echt te klein voor volledige Windows 8. Het kraken van de behuizing begon met te irriteren en de hete batterij in het toetsenbord baart mij zorgen als ik eraan denk dit nog een paar jaar te moeten gebruiken. Ik heb geprobeerd een system restore te doen om zeker te weten dat het niet aan de instellingen ligt. Maar Acer stuurt alleen recovery DVD's mee, terwijl het apparaat geen DVD-speler heeft en onvoldoende voeding levert voor een externe. Ongelooflijk dat ze niet gewoon een bootable usb-stick meeleveren uit het oogpunt van klantvriendelijkheid. De prijs is dan wel goed, maar ik had liever iets meer betaald voor een product waar net iets meer aandacht was besteed aan de afwerking. Op een of andere manier komt het over als haastwerk en dat is echt jammer, want de ervaring van Windows 8 op een tablet is echt wel goed. Helaas wordt dat in de W510 teniet gedaan door een aantal onnodige beperkingen en tekortkomingen. Ook voor ¤599 was het nog een goede prijs, maar had Acer veel betere materialen kunnen gebruiken, meer geheugen kunnen leveren en de software kunnen optimaliseren. De Samsung Smart PC 500t kost bijvoorbeeld ¤849 (Asus en HP zijn nog duurder met vergelijkbare modellen), dus die ruimte is er echt wel in de markt. Lenovo komt met de ThinkPad Tablet 2 en die zou precies in dat gat kunnen vallen: 10,1" met digitizer en hopelijk veel betere bouwkwaliteit. Tegelijkertijd is nu ook de prijs van de Surface Pro bekend: ¤899 voor een i5 uitvoering met 4GB RAM, HD4000, Full HD scherm, Wacom technologie en pen (zonder Touch Cover). Het kan niet anders of de in mijn ogen exorbitante prijzen voor de Atom tablets gaan omlaag (HP Envy X2 kost ¤999!).

Ik heb Windows 8 op tablets nog niet afgeschreven, maar ik raad iedereen aan deze generatie apparaten echt eens goed in handen te nemen voor aankoop.

DISCLAIMER
Dit is een vroeg exemplaar en het kan natuurlijk zo zijn dat ik een dud heb die niet representatief is voor de rest.

Pluspunten

• Prijs, dubbele accu, gewicht en omvang, volledige W8, toetsenbord in clamshell vorm, als het werkt redelijk vlot en vorm factor is prima

Minpunten

• geen Wacom pen, klein scherm, bouwkwaliteit niet super, onbetrouwbaar (vastlopers, issues), zeer klein opslaggeheugen voor W8, hitteproductie in tablet en toetsenbord.
Algemene beoordeling Score: 2

Bedankt voor de snelle review! Ik zit al een tijdje te kijken naar de W510 en de W700, maar tot nogtoe waren ze steeds niet beschikbaar. Zelf twijfel ik of het de moeite waarde is om voor de W700 te gaan, gezien 95+% van mijn gebruik zal bestaan uit internetten en films kijken. Zeer benieuwd naar je verdere bevindingen.
De W700 zal een stuk krachtiger zijn in het dagelijks gebruik. Daarnaast heeft die een full HD scherm en een aluminium behuizing. En de prijs is met ¤699 redelijk.

Minpunten vond ik:
- een raar dock en een los Bluetooth keyboard. W8 blijft een systeem waarin een extern toetsenbord veel waarde toevoegt. En een dock (ā la Transformer en W510) vind ik dan handiger. Als de W700 verkrijgbaar was met een Touch Cover-achtig product had ik hem gekozen ipv de W500.
- De ¤699 versie heeft een Sandy Bridge i3, dus nog met Intel HD3000 gpu. Het is ongetwijfeld beter dan de Atom Z2760, maar ik zou dan liever op een volgende versie van dit model wachten met een Ivy Bridge (i5 3317u) of zelfs een processor van de volgende generatie. Voor mij is op dit moment de vervanging van een netbook aan de orde en dan is de Atom wel OK.
- Dikte en gewicht zijn wat groter. Dit beperkt het comfort tijdens tablet gebruik.
- Accuduur is lager, zeker als je bij de W510 het dock meerekent.

Gisteren is de prijs aangekondigd voor de Surface Pro: $899 voor de basisversie. Dat vind ik, ondanks de hogeere prijs, interessanter dan de W700. Hoofdzakelijk door de i5 processor (Ivy Bridge), Touch/Type covers en de Wacom digitizer.
Hangt er een beetje vanaf waarvoor je hem nodig hebt. Als je veel batterij nodig hebt zit je met de w700 veel beter. Als je meer wil gamen zal de surface beter zijn. Heb zelf de w700 (zie review) en moet zeggen dat jou slechte ervaring met het product toch niet gelden voor de w700.
Mooie review!
Ben ook wel erg benieuwd of dit apparaat ook mkv bestanden met 1080p en dts audio via hdmi goed af kan spelen. En op het beeld natuurlijk ook met een stereospoor.
Oei, ik ben niet zo'n grote afnemer van mediabestanden. Ik weet wel dat je voor mkv bestanden waarschijnlijk VLC moet installeren. Gelukkig kan dat.

Om toch een beeld te krijgen heb ik een HD filmpje op Vimeo bekeken en dat werd toch een beetje choppy en hakkerig. Daarna speelde ook 'HD Off' niet meer zo lekker. Het is wel iets beter dan vorige Atoms, want daarmee kon HD op YouTube helemaal niet worden afgespeeld.

Op Youtube kan ik wel 1080p filmpjes kijken. Ik denk dat het erg aan de mate van compressie ligt, maar dit is geen vervanger van een i3/i5 laptop qua videobestanden.

Geluid is niet echt mijn ding, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Hmm.. de Atom z2760 zou als het goed is geen problemen moeten hebben met 1080p videomateriaal. Wellicht dat vimeo icm IE10 slechte resultaten geeft? Wellicht een test doen met Chrome?

Of misschien een keert proberen met of VLC of K-Lite codec pack (mediaplayerclassic, LAV decoders). Ik hoop toch echt dat 1080p .mkv's met een standaard bitrate geen probleem zijn voor dit apparaat. :)

Als het goed is heeft de Z2670 veel meet power als de Tegra3, en deze lukt het wel om HD video's af te spelen.

Anyway, bedankt voor je bevindingen tot zover. W8 tablets hebben iig mijn interesse!
Ik heb het helaas niet kunnen proberen. Vandaag veel gedoe ondervonden met het apparaat dat ik heb besloten hem terug te brengen.

In YouTube kon ik in ieder geval wel Full HD filmpjes bekijken, dus eigenlijk kan het geen issue zijn. Uit sommige bronnen maak ik op dat de GPU een PowerVR SGX545 is. Ik weet niet of dat precies dezelfde is als in de nieuwste Apple processoren, maar als dat zo is mag het geen probleem zijn. Ik denk overigens dat de beperkingen van de Atom soc de reden zijn dat alle Atom-tablets een maximale resolutie hebben van 1366x768.

W8 tablets zijn zeker een mooi concept, maar ik kijk nog even verder naar een andere...
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om het even te testen. Helaas zal deze tablet geen vervanger kjnnen zijn van een mediaplayer...
Jammer van deze ervaring. Ik ben/was namelijk ook zeer geīnteresseerd in deze tablet. Hoop dat die binnenkort bij de mycom ligt en ga hem dan maar eerst eens goed testen.
Warmte in je toetsenbord klinkt meer naar een defecte accu. Want dat onderdeel hoort niet heet te worden. Een accu wordt normaal gesproken alleen heet bij zeer zware belasting of beschadigde accu cellen.

Nog een vraag, je zij dat na de installatie nog 14 GB over was. Verder op in het verhaal had je het over acer programma's die er opstonden. Kan het zijn dat die acer programma's veel ruimte vroegen? Want volgens mij na mijn windows 8 installatie een kleine 10 gb in beslag.
Zou inderdaad een kapotte accu kunnen zijn, want zo warm heb ik het nog nooit gevoeld.

Qua geheugen heeft Acer het apparaat inderdaad redelijk vol geplempt met bloatware. Niet alleen reguliere proef-apps (ik zag twee antivirusprogramma's staan!), maar ook een Acer Ring interface die totaal overbodig is (Libraries zijn in W8 al makkelijk te vinden).

Ik hoop dat Acer de boel op orde krijgt, want in de basis is het een interessant apparaat. Ik las gisteren een andere review die ook niet heel positief was over de W510 ivm de Surface en de Asus Vivo Tab RT:

Dit maakt mij wel heel erg aan het twijfelen. Ik wilde het namelijk vervangen voor mijn huidige android tablet want ik gebruik regelmatig macros. Echter worden deze niet ondersteunt door android of windows RT. De meeste problemen die ik lees van de w510/w511 zijn driver issue ik draai namelijk op mijn laptop w8 zonder nog maar een vast loper of reboot te hebben gehad. De intel processor die in de acer zit is ook pas net uit.
Ik heb sterk het gevoel dat je gelijk hebt over de drivers. Windows 8 blijkt juist heel stabiel te draaien, zelfs op lichte hardware. Zo heb ik een vier jaar oude basis-pc op W8 en die draait prima en zonder problemen tot nu toe.

Er zijn ook geruchten dat er problemen zijn met de levering van de Z2760 Atoms als verklaring voor de vertragingen die we nu al anderhalve maand zien.

Overigens is de beschikbaarheid van andere W8 tablets ook zeer slecht. De hele introductie van de Windows 8 tablets vind ik slecht uitgevoerd. Bij de introductie op 26 oktober zou een vloedgolf aan hardware beschikbaar zijn, alleen de Surface was in een beperkt aantal landen beschikbaar. Sommige producten werden al begin 2012 aan het publiek getoond, dus je kunt er vanuit gaan dat er al ruim een jaar aan wordt gewerkt. Nu verschijnen de eerste producten mondjesmaat en blijken er nog allerlei gebreken te zijn.

Ook de keuze van Microsoft om eerst de Surface RT uit te brengen en pas daarna de Surface Pro is niet zo slim. Als er eerst veel producten worden verkocht met W8 (die ook bestaande programma's kunnen draaien) zal de Market vullen met apps. Pas met veel apps worden de RT tablets echt interessant.

De prijsstelling van de W8 tablets is ook niet mis. Bijvoorbeeld de Samsung Smart PC xe700 kost ¤1299. Een ultrabook met dezelfde processor en meer RAM is al te krijgen vanaf ¤599 (je hebt dan een HDD met 500GB ipv een SSD, OK vooruit...). Bijna alle Core processor tablets zijn zo duur, met als enige uitzondering de Iconia W700 (¤699 met een i3 Sandy Bridge processor) en de Surface Pro 64GB (¤899 inclusief pen, exclusief cover).

Het design van de meeste apparaten is niet ideaal. De Smart PC Pro is topzwaar in het toetsenborddock en het dock heeft geen extra accu; De Yoga is als tablet dik en zwaar; datzelfde geldt voor de slider modellen (Sony, Toshiba). Ook de dikte valt me tegen van de tablets (Samsung, W700, Surface pro). Acer kan een ultrabook maken met dezelfde processor met een totaaldikte van 12mm. Een tablet kan dan toch zeker 2-3mm dunner zijn doordat er bijvoorbeeld geen toetsenbord in zit. Waarom zijn ze dan allemaal dikker dan 12mm? De Yoga is zelfs 17mm dik en er is geen enkel argument waarom die zoveel dikker zou moeten zijn dan de Acer S7.

De Atom tablets zijn ook veel te duur voor wat ze in feite zijn: veredelde netbook/tablet hybrides met zeer weinig geheugen. De W510 gaat nog qua prijs (maar is gebrekkig), maar alle andere modellen zijn echt veel duurder tot zelfs ¤999 aan toe voor de HP Envy X2. Absurd duur voor een Atom-tablet met 2GB RAM en 64GB opslag.

Kortom, de line-up is niet super, de prijzen zijn hoog en de beschikbaarheid is knudde geregeld. Natuurlijk is het lastig om dat met zoveel verschillende partijen te combineren, maar het zijn allemaal grote organisaties die flinke budgetten hebben geīnvesteerd in de ontwikkeling en marketing van het nieuwe platform.

Het idee achter de W510 blijf ik goed vinden: het is een netbook die je ook kunt gebruiken als tablet. De prijs, hoewel flink duurder dan een netbook, is nog redelijk als je bedenkt dat je hem ook als tablet kunt gebruiken. De afwerking lijkt echter onder de maat en er zijn wat verkeerde keuzes gemaakt om te besparen (zoals 32GB geheugen, geen bootable USB-stick meeleveren). Jammer, want ik was er echt enthousiast over.
Beetje vreemd overigens. In Amerika word hij voor bijna de zelfde prijs met 64 Gigabyte verkocht.

[Reactie gewijzigd door Robosoft op 6 december 2012 00:34]

Sterker nog bij een friday deal was de 32 gb versie $399.
Ik had helmaal mijn pijlen gericht op dit model. Ik zit zooo verlegen om een W8 tablet voor een redelijke prijs.
Je hebt mij in zoverre overtuigd dat ik nog maar even wacht en kijk wat er nog meer op de markt verschijnt begin volgend jaar.
Ja, ik ben ook best wel teleurgesteld. Het idee om een netbook/tablet combinatie te hebben die gewoon .exe kan draaien spreekt mij enorm aan. Als ik kijk naar iOS vind ik de beperkte aansluitmogelijkheden een issue. Bij Android vraag ik me af in hoeverre je daarmee echt lekker kunt werken qua productiviteit. De Note 10.1 spreekt me wel aan door de snelle processor en de Wacom en. Maar daar zijn weer issues met 'lag' en het scherm lijkt wat minder dan je voor van een topmodel zou verwachten.

Je kunt het natuulijk altijd proberen. Misschien had ik een 'dud' te pakken en zijn andere exemplaren beter. Ook heb ik het gevoel dat de drivers gewoon niet geoptimaliseerd waren. Het is dus goed mogelijk dat Acer dit herstelt via updates en daarmee een groot deel van de issues oplost. Het zou kunnen verklaren waarom de tablet maar mondjesmaat beschikbaar is en er nog geen review exemplaren worden uitgereikt.
Ik dacht dat ie voor die prijs zonder dock wordt verkocht. Maar dat is niet helemaal duidelijk hier. Inclusief dock zou de 64gb voor $749 over de toonbank gaan. ¤499 is dan niet eens zo gek.

Samsung maakt het nog bonter. De 500t inclusief dock kost daar $749 en hier ¤849. De tablet kost los $599 en ik geloof dat er zelfs een actie was met gratis dock.

Lenovo bakt ze ook bruin. De Yoga 13 kost hier ¤1199 en in de VS vanaf $1099.
correctie niet bruin maar goud ;(
Heb hem toch maar besteld, kijken wat ik er van vind en anders breng ik hem weer terug. Heb de samsung even overwogen, deze beschikt over de zelfde processor. Heeft momenteel ook grotendeels de zelfde buggs. Daarbij vind ik een 11,6 inch net weer te groot als tablet. De wacom is wel weer fijn om er in te hebben maar ¤ 850 is toch net te veel.

[Reactie gewijzigd door DonDragon-1 op 6 december 2012 10:32]

Twee zielen een gedachte... Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen en hoop dat die beter is dan de mijne. Zelf denk ik nu meer aan de Surface Pro, of zelfs de volgende generatie met nieuwe Intel processors, ook al komen die pas in 2013. Misschien haal ik een Note 10.1 in de tussentijd.