HTC One X+ 64GB Zwart Review

Door gielguner 21 november 2012, 1.573 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• scherm is geweldig
  • zeer snel dankzij de quadcore => geen framedrops
  • Goede batterij (bijna 2dagen bij normaal gebruik)
  • 64GB intern geheugen (sneller dan micro sd kaartjes)
  • Mooi design
  • Voelt robust aan
  • Prachtige htc skin
  • Snelle camera (burst mode)

Minpunten

• micro usb aan de zijkant verpest de mooie lijn van het toestel
  • de 3 toetsen onderaan geven niet altijd licht ( eens vanaf het TE donker is wel)
  • camera kan veel beter, er treedt snel ruis op

Sub-beoordelingen

Intussen heb ik dit toestel ongeveer 1week.
Mijn voorgangers waren een n7000 (note) en daarvoor de i9100 (s2).
De htc skin is duidelijk beter, handiger en mooier dan die van samsung.

Het enige waaraan ik mij stoorde is dat er geen snelle instellingen bv wifi ect in de statusbalk aanwezig zijn.
Natuurlijk kan je widgets hiervoor gebruiken ect maar handiger is nog steeds in de statusbalk. Hiervoor is er wel een app die je dan weer kan instellen dat die ook weergegeven wordt in de statusbalk dus dat is opgelost.

De onderste 3 toetsen zijn van links naar rechts - terug , home en onlangs geopende apps.
Deze zijn echter niet continu verlicht maar enkel bij donkere omstandigheden.
Maar als het schemerig is dan branden deze echter ook niet.. Oké je kent ze vanbuiten na 10min maar dit is toch een klein minpuntje.
Op mijn n7000 had ik regelmatig framedrops tijdens iets intensievere games dit is bij de one x+ echter verleden tijd.
Jammer is dan weer dat dit toestel enkel verkocht wordt in 64GB (32GB was voor mij voldoende geweest).
Nu merk ik wel dat het voordeel van een ingebouwd flash geheugen veel beter is dan met een micro sd. Toestel leest alles veeeeeeel sneller en je moet bv je foto's maar 1x bufferen en de kleine voorbeelden blijven steeds aanwezig.

Qua uiterlijk vink ik het toestel prachtig gemaakt.
De rubberen skin over het toestel laat het stevig en solide aanvoelen maar is gelukkig niet irritant voor uit je broekzak te halen (bv dat je zak mee naar buiten komt met je toestel..)

De LED-indicator is handig maar is bij deze iets te klein.. heb ook enkele BB's gehad en dat werke daarbij veeeel beter.

Nog een klein nadeel is dat de micro usb aan de zijkant van het toestel zit ipv onderaan.. Dit breekt de mooie lijn van het toestel een beetje.

Het scherm is fantastisch! Super mooie kleuren en een goede resolutie.
Het leuke aan het toestel is dat het ook een beetje gebogen loopt.
De rand aan het scherm is ook volledig verdwenen waardoor alles mooi in 1 geheel loopt

De fotokwaliteit vind ik echter telleurstellend.. Hiermee lopen ze te pronken maar vond die van de s2 en n7000 (mits dit dezelfde camera was) stukken beter!
Bij de one x+ is er geregeld ruis in donkere omstandigheden waarbij mn vorige een goede foto namen.
Wat echter wel leuk is zijn de continu opnamens deze zijn verbluffend snel!

Ondanks de minpunten ben ik zeer tevreden van dit toestel!

Heb jij ook een HTC One X+ 64GB Zwart?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Reviews door de redactie

Korte en bondige review. Naar mijn mening iets te weinig over presaties gesproken en ook geluids kwaliteit (Beats by dr Dre) laat je eruit. Over het algemeen toch een goede review (+1)
Beste, pas gisteren heb ik de beats oortjes ontvangen

Gewelig geluid met de oortjes, de extra spanning die ze op de 35mm jack hebben gezet werpt zn vruchten af.
Enkel het volumevan de speaker mocht zeker wat luider, aangezien ze zichzelf zo opwaarderen ivm audio stonden mijn eisen hiervoor vrij hoog.
Op vlak van volume scoren de meeste toestellen beter volgens mij

Mvg
Giel

Welke app heb je hiervoor gebruikt?
Daar heb je tig soorten voor, bijvoorbeeld SwitchPro Widget of Notification Toggles
Extended controls voor de toggles
3n battery widget? Voor mijn batterij status.
Let er op dat dit bij mijn weten pas mogelijk is vanaf 4.1

Mvg giel

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneMobiele besturingssystemen

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013