petersmith

12 november 2012 15:34, laatste update op 12 november 2012 16:22, 4252 views

Ik was al enige tijd op zoek naar een tablet. Ik vond de iPad persoonlijk altijd een fijn formaat, maar heb altijd bij Apple producten de standaard aansluitingen erg gemist. Bij De eerste Android tablets bleek dan de UI weer traag en onduidelijk te zijn (alhoewel dit nu met laatste Android release wel aangepakt schijnt te zijn).
Maar ik wil meer doen met een tablet dan ermee op de bank zitten en als tweede scherm gebruiken.
Ik wilde er ook graag productief mee zijn. De touchcover biedt deze extra mogelijkheid (EN ik kan er alsnog mee op de bank zitten).

Nog geen seconde spijt van mijn aankoop.

Pluspunten

• intuitieve interface (live tiles geven een rijkdom aan informatie en maken het scherm mooi levendig. Het biedt ook de mogelijkheid niet iedere app apart te hoeven openen om te zien wat er aan updates/nieuws is)
  • zeer responsive scherm (het scherm reageert erg snel)
  • voldoende apps
  • kickstand (dit biedt de mogelijkheid om prettig samen naar een video te kijken, zonder het apparaat neer te leggen of vast te hoeven houden. Ook Skypen is fijn door de angles van de front and back-facing cameras)
  • mooi design (dit is natuurlijk persoonlijk)
  • voelt robuust aan (het is stevig materiaal, je hebt het idee dat je een kwalitatief goed product in je hand hebt en geen goedkoop plastic prul)
  • touchcover werkt prettig als keyboard en als beschermhoes
  • USB aansluitingen (voor mij een eis, ik wil niet gelimiteerd worden bij het gebruik van andere devices die ik reeds bezit)
  • Uitbreidbaar met extra geheugen

Minpunten

• Ietwat zwaar voor lang aaneen gebruik. Echter de dichtsbijzijnde concurrent iPad heeft dat in mijn ogen ook.
  • Prijstechnisch tikkeltje duurder, maar krijg je ook genoeg voor terug
  • 32GB geheugen, waarvan 16GB vrij beschikbaar. Een 64GB geheugenkaartje is wel aan te raden
Algemene beoordeling Score: 5

Aangezien je dit plaatst als een review dan ontbreekt hier wel aardig wat info. Probeer ook je positieve en negatieve punten te onderbouwen en zeker de regel geen sec spijt van is wel erg karig.
Is mijn eerste review,dus mea culpa :)
Maar je hebt gelijk, dus ik heb hem meteen bijgewerkt!
En een fotootje hoe het er allemaal bij staat is ook wel een pluspunt aan je review. Wel netjes je plusjes en minnetjes uitgewerkt!
Waar heb je deze Surface precies gehaald?

En een algemene vraag voor de mensen die dit lezen; Weet iemand wanneer de Surface officieel naar Nederland komt?
Ik wil deze tablet graag halen, maar het liefst met een garantie uit Nederland, zodat wanneer er problemen zijn, ik wat gemakkelijker aan de bel kan trekken.
@Static Don: Via de Duitse Microsoft Store.

En het is nog steeds onbekend wanneer en OF hij naar NL komt. Overigens kreeg ik bij mijn bestelling een Duitse touchcover. Ik heb deze zelfs nadat de standaard bedenktijd van 2 weken was verlopen kunnen ruilen met een Engels toetsenbord. Perfecte service dus.
Als je hem bestelt zou ik hem in de UK store halen (moet je wel een UK billingaddress hebben) of nog beter: in de US, maar dan moet je erheen of een postadres hebben daar.

Hopelijk is aan mijn review te zien dat het apparaat het meer dan waard is :)
Hoe dan ook: succes!