Philips Wake-up Light (HF3520) Review

Door Anho 12 november 2012, 3.923 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Pluspunten:
  • natuurlijke wekgeluiden
  • ontspannen wakker worden
  • simulatie van een zonsopgang (altijd een zonnetje)
  • gebruiksvriendelijk
  • mooi design
  • zeer gebruiksvriendelijk
  • radio functie
  • meer energie
  • inslaap functie
  • makkelijke snooze, gewoon tikken op de wekker op een willekeurige plaats.

Minpunten

• Lamp kan niet vervangen worden
  • De prijs is wat aan de hoge kant voor een wekker

Sub-beoordelingen

De test periode van de Philips Wake-up light is helaas ten einde. De wekker voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Vooral als we de winter periode ingaan is het lastig wakker worden, zeker als het buiten guur en donker is. De Wake-up light maakt het een stuk eenvoudiger om op te staan maar ook de inslaap functie werkt super.

De Wake-up Light is zeer gebruiksvriendelijk. De gebruiksaanwijzing moet je even doorhebben, het staat in verschillende talen beschreven op een pagina. De toetsen werken zeer prettig door middel van tiptoetsen.

Er zijn maar liefst 5 verschillende wekgeluiden die allen zeer natuurlijk zijn. Met vogeltjes, met een koekoek, met rustgevende muziek (2x), met de zee en meeuwen voor ieder wat wils. En als je niet zo van deze manier van wekken houdt dan kun je ook de radio instellen. Inmiddels heb ik alle geluiden getest en de rustgevende muziek met hier en daar een vogeltje is mijn favoriet gebleken.

De zonsopgang simulatie kun je in verschillende sterktes zetten, dit is heel persoonlijk. Bij het eerste gebruik was ik wel een beetje bang dat ik niet gewekt zou worden door deze wekker maar niets is minder waar. De zonsopgang simulatie kun je zelf instellen wanneer deze start. Ik laat het beginnen zo'n 30 minuten voordat ik wakker wil worden. In deze 30 minuten merk ik dat ik langzaam wakker wordt. Na 30 minuten beginnen de vogels zachtjes aan te fluiten en weet ik dat het tijd is om uit mijn bed te gaan. Het is wel even wennen als je wakker wordt met een zonnetje en buiten blijkt het te regenen. Doordat ik op deze manier wakker wordt heb ik het idee dat ik meer energie heb gedurende de dag, direct bij het wakker worden merk je het verschil ten opzichte van het wakker worden met een zoemer. Bij het wakker worden met een normale wekker, kun je weleens schrikken en voel je je heel duf. Dat is bij deze wekker niet het geval, alles gaat geleidelijk aan.

De wekker is ook handig om als lamp te gebruiken bijvoorbeeld bij het lezen van een boek voor het slapen gaan. Of het gebruik van de radio als je aan het werk bent.

De functie om in slaap te vallen bij een nagebootste zonsondergang vind ik een aangename bijkomstigheid. Dit kun je eventueel met muziek of natuurgeluiden instellen. Bij het gebruik van deze functie dooft de lamp binnen een zelf ingestelde tijd. Het licht dooft langzaam en val je heerlijk rustig in slaap.

Mijn eindconclusie: Ik vind het heerlijk wakker worden met deze wekker, zeer handig in het gebruik en een mooi design. De prijs voor deze wekker vind ik wat aan de hoge kant.

Heb jij ook een Philips Wake-up Light (HF3520)?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Er zitten Lumiled Luxeon Rebel LEDS in met een levensduur van meer dan 7 jaar, waarom zou je die ooit moeten vervangen?
Omdat dingen nu eenmaal eens kapot gaan?
Ik heb deze wakeup light ook en kan me vinden in de review. Het is geen wondermiddel waardoor je nooit meer slaap nodig hebt (mocht iemand dit wel gevonden hebben dan hoor ik het graag :+ ), maar het is zeker wel rustig en aangenaam wakker worden.

Ik wil wel nog een puntje van kritiek toevoegen: de lamp stoort de radio. Dat je van een wekker geen hifi prestaties hoeft te verwachten lijkt me logisch, en zolang de lamp uitstaat klinkt de radio best ok. Maar als je de lamp aanzet stoort deze de ontvangst van de radio, en dit wordt erger naarmate de lamp feller staat. Voor een wekker met een prijs als deze is dat toch teleurstellend te noemen.

Over het totaal is het alsnog een fijne wekker en ondanks het pittige prijskaartje zeker aan te raden aan mensen die moeite hebben met opstaan :)

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Assassin's Creed UnityFIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013