Cooler Master CM Storm Stryker Review

Door Henkenator68NL 16 oktober 2012, laatste update op 17 oktober 2012, 1.417 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Voordelen
  • • Grote ruime kast, met voldoende ruimte voor HDD’s, SSD’s en
  • 5,25 inch Drives.
  • • Biedt ruimte tot aan de grote EATX moederborden.
  • • Mooi strak Design, de witte uitvoering vind ik erg verfrissend.
  • • Zware kwaliteit, zeer degelijk uitgevoerd.
  • • Fan snelheden regelen via de Case, daardoor is de PC
  • fluisterstil te maken
  • • Verlichting van voorste Fans kan via de Case bediend worden.

Minpunten

• Nadelen
  • • Erg zwaar, ondanks het handvat aan de bovenzijde geen PC om
  • even makkelijk mee te nemen.
  • • Door de indeling zijn geen grote 360 mm radiatoren in te bouwen,
  • zonder de kast te modden.
  • • Venster in linker paneel is erg groot en loopt tot bijna onder door.
  • daardoor zie je de PSU en met name de bedrading uit de PSU.
  • Ik vind dat niet mooi.
  • • De documentatie is erg summier, afbeeldingen van hoe de drive
  • bays van oriŽntatie te veranderen zijn bijna niet leesbaar.
  • • De “tool-loze” bevestiging van de 5,25 inch bays mis ik.

Sub-beoordelingen

Review Cooler Master Storm Stryker

Recent heb ik een nieuwe behuizing voor mijn nieuw gebouwde PC gekocht. Het is een Full Tower Case en speciaal gekozen omdat ik mijn PC ga voorzien van een flinke Waterkoelset en meerdere videokaarten. Verder heeft het moederbord tevens een EATX formaat.

Ik heb naast deze nieuwe PC ook nog een andere PC die in een Cooler Master HAF X is ingebouwd, ook volledig voorzien van een Waterkoelset. Ik moet zeggen dat de HAF X meer ruimte biedt om grotere radiatoren in te bouwen. Dat vind ik zelf van de Stryker toch een nadeel.

De Stryker is in het wit of het zwart te verkrijgen, ik heb voor de witte uitvoering gekozen. De Case is in zwaar metaal uitgevoerd en de verf is schitterend geŽpoxeerd. Het ziet er erg strak uit. De drive bays, de covers en de beluchtingsrooster zijn in zwart uitgevoerd. De witte kap aan de bovenzijde is van kunststof en ziet er schitterend uit.

Bovenop is een handvat geplaatst om de PC te kunnen tillen, geen overbodige luxe want eenmaal volgebouwd (en dat zonder Waterkoelset) weegt de kast al ruim 18 kilo. Bovenop aan de voorzijde is het bedieningspaneel geplaatst, met: de powerknop, de resetknop, 2 x USB 3.0 en 2 x USB 2.0 en natuurlijk een ingang voor je koptelefoon en je microfoon.

De Case is voorzien van de volgende Fans:
2 x 120 mm Fan in Wit uitgevoerd met witte Led verlichting.
1 x 140 mm Fan als “rear exhaust”
1 x 200 mm Fan bovenin

De Fans zijn middels een, in de Case ingebouwde Fan Controller in 4 stappen te schakelen. Van Fluisterstil tot Vol Gas… Ook kan de witte led verlichting op de drive bays uitgeschakeld worden.

De Case heeft in het linker paneel een groot plexiglazen doorkijk venster om je Rigg te showen. Naar mijn mening loopt het venster te ver naar onderen door. Daardoor kijk je met name tegen je PSU aan en alle daaruit komende bedrading. Verder zit zowel op het linker als het rechter paneel een zwarte “mesh” voor de beluchting. De 3,5 inch drive bays zijn volledig van oriŽntatie te wisselen, van de zijkant te draaien naar de voorkant. Wat ik vreemd vond is dat de 2 x 120 mm Fans daarop gemonteerd zijn en zo zijn ingebouwd dat die van de linkerzijkant lucht door de kast blazen naar de rechterzijkant (vandaar de zwarte “mesh”). Ik heb de bays gedraaid zodat de FANS van voren lucht de kast in blazen. Aangezien er ook geen FAN op het zijpaneel zit is de airflow anders denk ik te beperkt. En 2 Fans voor het koelen van je HDD’s??? Ik zie het nut er niet van in.

Boven in kun je de 200 mm Fan verwijderen en vervangen door een 140x280 mm radiator als je op water wilt overschakelen. De Fans kun je dan onder de kunststof kap plaatsen (tenminste als het handvat niet in de weg zou zitten). Verder is er onderin de case plaats voor een radiator van 120x240 mm. Al met al is er minder plaats voor grotere radiatoren dan ik gewend ben van bijvoorbeeld de HAF X.

Om aan mijn waterkoel eisen te kunnen voldoen zal ik op een aantal plaatsen toch echt de Dremel moeten gebruiken om op een aantal plaatsen stukken metaal weg te slijpen.

De Technische specificaties:

Beschikbare kleuren : zwart en wit
Case : metaal, kap van kunststof, en rooster van zwart metaal “mesh”
Afmetingen : 605 x 250 x 578 mm (hxbxd)
Moederborden : Micro ATX, ATX en EATX
5,25 inch Bays : 9, waarvan er maar 3 te gebruiken zijn andere zijn 3,5 inch bays
3,5 inch Bays : 8 (deze zijn ook voor 2,5 inch drives te gebruiken)
2,5 inch Docking Bay : Bovenin aan voorzijde geschikt voor SSD of 2,5 inch drives
Expansion slots : 9
PSU (exclusief) : geschikt voor ATX PS2 / EPS 12V
Max. VGA kaart afm. : 322 mm
Max. hoogte CPU Fan : 186 mm
Extra’s : kunststof clips voor het “tool-loos” monteren van 3,5 en 2,5 inch Drives,
diverse aansluitkabels, zakje met schroeven en ti- Rips.

Hier volgen een aantal afbeeldingen:
[url]http://i903.photobucket.com/albums/ac240/Henkenator68NL/CMStormStryker01_zpsd884b102.jpg[/url]
[url]http://i903.photobucket.com/albums/ac240/Henkenator68NL/CMStormStryker02_zpsfe01a071.jpg[/url]
[url]http://i903.photobucket.com/albums/ac240/Henkenator68NL/CMStormStryker03_zps8908140d.jpg[/url]
[url]http://i903.photobucket.com/albums/ac240/Henkenator68NL/CMStormStryker04_zpsedc961b3.jpg[/url]
[url]http://i903.photobucket.com/albums/ac240/Henkenator68NL/CMStormStryker05_zps5fbaeb4e.jpg[/url]
[url]http://i903.photobucket.com/albums/ac240/Henkenator68NL/CMStormStryker06_zps3ed11ca1.jpg[/url]
[url]http://i903.photobucket.com/albums/ac240/Henkenator68NL/CMStormStryker07_zps813ff99f.jpg[/url]
[url]http://i903.photobucket.com/albums/ac240/Henkenator68NL/CMStormStryker08_zps55de6b9a.jpg[/url]
[url]http://i903.photobucket.com/albums/ac240/Henkenator68NL/CMStormStryker09_zpse30dded2.jpg[/url]
[url]http://i903.photobucket.com/albums/ac240/Henkenator68NL/CMStormStryker10_zps24f38184.jpg[/url]
[url]http://i903.photobucket.com/albums/ac240/Henkenator68NL/CMStormStryker11_zpsef8cc9e9.jpg[/url]
[url]http://i903.photobucket.com/albums/ac240/Henkenator68NL/CMStormStryker13_zps938be039.jpg[/url]

Op de laatste Foto is de kast van binnen blauw omdat ik de kast van blauwe LED strips heb voorzien.

Conclusie:
Ik ben toch zeer tevreden over de aankoop van deze kast, vooral de uitstraling spreekt mij erg aan. Als je een grote, mooie design kast zoekt doen kan ik deze kast zeker aanraden. De prijs/kwaliteitsverhouding is naar mijn mening prima!

Heb jij ook een Cooler Master CM Storm Stryker?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Mooie review. Duidelijk, lekker veel plaatjes, like it!
4 sterren van mij :)
kben het gedeeltijlijk oneens met de review heb zelf deze case en vond de handleiding daarintegen toch wel duidelijk,

daarintegen is het waterkoel gedeelte wel waar moet persee de fans van mn radiator afhale om mn mobo te kunne veranderen...

verder een perfecte review

volle sterre omdat smaken kunnen verschillen

ps wanneer add je fotos .van de watercooling

mvg jason

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013