Logitech Harmony One Advanced Universal Remote Review

Door Erule 5 februari 2008, laatste update op 6 februari 2008, 37.032 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Ergonomisch goed.
  • Tochscreen reageert perfect.
  • Uiterlijk items/achtergrond in touchscreen volledig te veranderen.
  • Geen batterijen meer.
  • ERG sterk infrarood signaal! ( ook bij lagere accu !)
  • Hoewel ik nog lang kan doorgaan -> Alles bevalt mij goed behalve de genoemde negatieve eigenschappen.

Minpunten

• Hoewel hij de prijs meer dan waard is , kan het mensen iets afschrikken.
  • Werkt niet met radio frequentie , voor sommige een behoorlijk minpunt.

Sub-beoordelingen

Configuratie Score: 5

Voorwoord:
Na het (toevallig) tegenkomen van de "Harmony serie" op het internet ben ik eens op de logitech website gaan rondneuzen.
Ik had hiervoor nog nooit een universele afstandbediening gehad , maar ik werd er een beetje gek van om steeds met 5/6 remotes te zitten.

Ook was het irritant om steeds te schakelen tussen output van speakers etc.. dit aangezien ik mijn apparatuur zowel optisch als normaal heb aangesloten , en hierbij ook nog eens 2 computers erop heb zitten.
Toen ik de Harmony One Advanced zag moest ik hem dus hebben :o

Iemand aan de deur
Kukelekuuuuu , bats , boem , tring tring ... "Hey de bel gaat!
Daar staat de bezorger voor de deur met in zijn hand een doos waar zich waarschijnlijk "ook de Harmony in bevind :)
Laten we de boel maar eens gaan uitpakken ->

Verpakking
De voorkant van de verpakking zelf is doorzichtig met als thema de bekende groen/witte logitech kleuren.
De afstandsbediening zit aan de voorkant van de doos en aan de achterkant zit een klein "spleetje" waarin een doosje van karton zit , met daarin de driver-cd (cd zelf zit in plastic hoesje).

Hoewel het om een verpakking gaat ziet het er op het oog erg goed uit , en straalt het dus ook echt kwaliteit uit.
het open van de verpakking zelf is erg eenvoudig zodat je de verpakking 'zelf kunt bewaren indien er iets met je remote gebeurd en je het netjes wilt terugsturen , of als je een verpakkingsfreak bent ofzo ;)

Layout
Smaak is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik durf te zeggen dat veel mensen deze remote wel zullen waarderen om zijn uiterlijk.
Hij heeft een zwarte kleur met een zilver "kapje" aan de onderkant , en de vormgeving zelf is erg smaakvol gedaan.
De achterkant van de remote is bekleed met een soort van rubber dat erg strak zit en dat geen kieren vertoont , het loopt goed samen met de plastic behuizing en het is dus niet een los opgeplakt stukje dat je er zo af kan halen.
bovenaan de voorkant zit in het klein het "Logitech logo" , en op het zilveren kapje staat "Harmony One" , ook achter op het 'rubber staat dit nog een keer.

Ergonomie
De knoppen zijn erg goed in groepen geplaatst zoals hieronder. (op volgorde van boven naar beneden)
  • Activities en Help
  • Menu , Exit , Info , Guide , onder+beneden toetsen.
  • volume , channel , navigatie+ok toets , back , volume dempen
  • Afspelen , pauze , forward , backward , record , stop
  • Nummer toetsen , enter toets + clear toets
Er zijn geen teletekst toetsen , maar die kan je wel toevoegen op touchscreen. (heb ik zelf echter nog niet gedaan)

De remote ligt verder erg lekker in de hand , en voor zowel kleine als grote handen denk ik dat dit absoluut geen probleem oplevert.
Verder zit er ook een motion sensor in die erg goed reageerd en dus niet meteen bij elke aanraking aan gaat. ( alleen als de bediening recht omhoog staat)
Ook heeft de remote verlichting die aan gaat bij het drukken van een willekeurige knop , vooral prettig als je later op de avond van bijvoorbeeld je filmpje wil genieten.

Oplader + Levering
Bijgeleverd bij de remote zit een oplader die verbeterd is in vergelijking met zijn voorganger.
De remote past hier perfect in , en het is vrijwel onmogelijk om je afstandsbediening er verkeerd op te leggen.
Standaard brand overigens een lichtje als je oplader aan staat , het is echter mogelijk om het lichtje hiervan te dimmen of helemaal uit te zetten.
Aan de achterkant bevind zich tevens een kabel geleider , zodat je de adapter kabel netjes kan wegwerken.
Hij werkt op een oplaadbare accu , dus geen batterijen meer nodig..
In totaal zit er in de verpakking van de Harmony One :
  • De remote
  • Oplaad platform
  • Stroom adapter voor oplaad platform.
  • USB kabel voor remote.
  • Verschillende boekjes ( meerdere talen)
  • Driver cd
Hoe werkt het ? / Wat kan je ermee?
Je installeert de cd en vervolgens maak je dmv het programma een account aan. ( dit is een online account , dus je gegevens kun je niet kwijt raken)
Zodra je inlogt met je gegevens is het mogelijk om al je apparatuur te selecteren dat je wilt gebruiken.. echt alles kun je vinden , inclusief lampen etc. ( database telt meer dan 225.000 apparaten op dit moment)

Zodra al je apparatuur erin staat kun je eenvoudig activiteiten toevoegen , dit gaat doormiddel van makkelijke stappen.
Met een druk op je touchscreen kun je dus je dvdspeler aanzetten , hem automatisch op optisch kanaal zetten , televisie aan op de goede input , surround set aan .. noem maar op.
Simpel gezegt : Bevat het infrarood dan werkt het!

Je upload alles overigens via de usb kabel naar je remote , dus als je tevreden bent dan kun je het daarin laten staan.

Onderaan de remote bevind zich tevens nog een learn functie , je richt de afstandsbediening erop van je favoriete apparatuur , en de Harmony leert automatisch de commando's ervan!

'Een minpuntje van de Harmony One in vergelijking met zijn voorganger is dat hij geen radio frequentie ondersteunt (waarschijnlijk brengen ze hier wel een aparte reciever voor uit)

Tijd die ik nodig had als "first time user" om alles automatisch te laten werken .. 10 minuten! -> Speakers aan , tv aan , PC (mce) aan, alles op goede input en kanaal etc.
Easy dus!

Touchscreen:
Het touchscreen zelf is ERG goed.
Hij reageert perfect op je vingers en het is erg makkelijk navigeren.
Alles wat je op je screen ziet staan kun je er overigens zelf in zetten , achtergrond , plaatjes/incoontjes , dia voorstelling bij opstarten en de activiteiten.
Het beeld is scherp en een felle zon of donkere omgeving is geen echt probleem. ( mits het zonlicht je verblind)

Afsluiting:
Ben je op zoek naar een goede Universal Remote dan is de Harmony One een echte aanrader.
In vergelijking met zijn voorgangers heeft hij enkele verbeteringen waaronder:
  • Betere button indeling
  • Touchscreen
  • Oplader is verbeterd , en verkeerd er in leggen is vrijwel onmogelijk.
  • Hij is in mijn ogen steviger dan zijn voorgangers ( maar dat is gewoon op gevoel , heb hier geen ervaring mee)
Overige info is hier te vinden : http://www.logitech.com/i...devices/3898&cl=nl,nl

Hoop dat jullie wat aan mijn review hebben..
Eventuele vragen / opmerkingen beantwoord ik graag , ik hoor het wel!

Heb jij ook een Logitech Harmony One Advanced Universal Remote?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Is wel redelijk lelijk? Of ligt het aan de foto's?
Ik zie naar je review uit. Al een negatieve eigenshap: prijs ;)
Dit ligt aan de fotos,Kijk je op de logitech website dan zijn er wat betere fotos:) lijkt op een 858 met touch screen.
De sterkte van het infraroodsignaal hangt meestal af van de batterijen/accu. Als de batterij van je afstandsbediening bijvoorbeeld bijna leeg zijn en je haalt ze er even uit en stopt ze erop nieuw in of je doet er nieuwe in, dan kun je je apparaat aanzetten zonder de afstandsbediening erop te richten(dus door weerkaatsing van het signaal).

Dat terwijl je bij bijna lege baterijen je afstandsbediening er recht op moet richten
Hele goede review! Ik ben er zelf ook over aan het denken om dit ding aan te schaffen om die 5 afstandsbedieningen op mijn tafeltje eens aan de kant te kunnen leggen, alleen de prijs houdt me nog tegen... :(

Misschien toch eens kijken of een wat minder uitgerust familielid wel te betalen is. :)
Heb wat scherpere foto's neergezet , dat geeft al een iets betere indruk ;)

en:
Prijs is idd voor veel mensen de bottleneck , maar je betaald wel voor kwaliteit .
Als je vragen hebt beantwoord ik die graag.
Ik heb zelf de 555 voor circa 50 euro gekocht onlangs en volgens mij kun je daar evenveel mee als de One, die heeft alleen geen touchscreen knoppen en kleurenscherm. De vraag is dus of je dat 120 euro waard is, voor mij niet, maar dat zal iedereen zelf bepalen.

Je foto's zijn inderdaad slecht en geven geen goede indruk van deze mooie remote. Tip: leg je camera vast zodat die niet beweegt, leg je remote in de vensterbank of ergens met genoeg daglicht en maak foto's zonder flits (en dus langere sluitertijd, vandaar dat je camere stil moet liggen), dan komen ze er veel mooier uit.

Zie bijvoorbeeld mijn foto's in het 'show je homecinema topic' waar ik dat heb gedaan, o.a. een foto van de logitech harmony 555; KLIK, daar heb ik ook lange sluiterrijden gebruikt, die flits vern&%$#t je foto's :o

[Reactie gewijzigd door vandermark op 6 februari 2008 12:07]

Nieuwe foto's staan erop.
heb hier helaas geen betere camera liggen.

voor een betere detail foto kun je hier nog kijken:grt,
Mag ik even vragen:

hoe groot is de verpakking? zou je die even willen meten? (dus hoogte, breedte, diepte)?

bedankt voor de moeite,

groeten,

Wouter
Ik heb dit apparaat nu en week in huis en de prijs is blijkbaar aardig onder druk komen te staan. IK VIND HET EEN SUPER APPARAAT. Weg al die afstandbedieningen. In het activiteiten scherm activeer je "Televisie kijken met één touch. De TV springt dan aan, evenals de setuo box van UPC en de geluidsinstallatie. Stoppen met TV kijken, één knop zorgt ervoor dat alles wordt uitgezet.

Groetjes,

Simon
Gebeurt het ook weleens dat je alles met 1 druk op de knop wil uitzetten en dat b.v. alles uitgaat behalve je receiver? Met infrarood kan een apparaat vrij eenvoudig het signaal missen lijkt me.
Ja, dit kan wel eens gebeuren... Dan druk je simpel op 'help', dan zet je remote de apparaten alsnog uit :) werkt prima!
Kan dit apparaat ook een PS3 aansturen?

WJL
PS3 gaat alles voornamelijk via bluetooth, dus nee.
Er is bij Logitech voor de PS3 een adapter los te koop doe het infrarood signaal omzet bluetooth.
Kan hij een PS3 aansturen?, ja dus.
Voor de PS3 zijn wel kastjes beschikbaar die het IR signaal omzetten naar Bluetooth. Kosten rond de 50 euro, onder andere bij www.consoleshop.nl te krijgen!
Het is een geweldig apparaat! PS3 weet ik niet, XBOX360 werkt bij mij perfect.
ik heb wel wat zaken gelezen over het missen van bluetooth ondersteuning voor de PS3. Hij moet wel infrarood kunnen en niet alleen BT, want dan gaat het niet werken.
Ter info: op http;//www.harmony-forum.nl kun je erg veel vinden over Logitech Harmony remotes

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBGrand Theft Auto V

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013