Merk en serie WD, My Book
Met HDD/SSD Ja (HDD)
Opslagcapaciteit 3TB
Behuizing bay intern 3.5"
  Bekijk alle specificaties
Terug naar Reviews

WD My Book Essential 3.0 3TB Zwart Review

Door mr.niceguy.89 5 januari 2013, 11.156 views

Productreview volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig.

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Goedkoop
  • Design
  • Stabiliteit
  • Compatibiliteit

Minpunten

• Tot nu toe geen.

Sub-beoordelingen

Mobiliteit Score: 3

Deze review zal ik kort en krachtig houden.

OS: Mac osx Lion 10.7.4

Design:
Ziet er goed en strak uit.
Tot in de details goed afgewerkt
Kleine witte stip als HDD light.

Prestatie
over usb 3.0:
Write 122,5 BM/s
Read 124,2 BM/s

Wat wordt er meegeleverd:
USB 3.0 kabel
Adapter
Usb HDD
Standaard WD software op de HDD.

Geluid en warmte productie
De HDD heeft 4 rubberen pootje, waardoor je de hdd niet hoort en voelt draaien.
Kwa warmte zal rond de 34 graden zijn, want ik voel nauwelijks wat.

Compatibiliteit
Het werkt perfect met mijn hackintosh. Over aantal weken zal ik de hdd testen op een macbook pro retina.

Update

Op de macbook retina werkt deze ook perfect. Door de snelheid merk je nauwelijks dat Time Machine op de achtergrond draait.

Heb jij ook een WD My Book Essential 3.0 3TB Zwart?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

er zijn ook externe schijven van wd te koop speciaal voor de mac. wat is het verschil?
Geen HDD is een HDD

Deze heeft usb 3.0 ondersteuning en die andere niet.
Gen HDD is een HDD, is begrijp je opmerking niet.
Er is geen schil.

Een hardeschijf is een hardeschijf. Het werkt ook perfect met time machine.
Heeft deze schijf wel of geen aan/uit knop? (ik heb wat slechte ervaringen met schijven die aan zouden moeten gaan met de pc)
Dat ding gaat bij mij nooit uit haha
Maar is er wel of geen aan/uit knop op de achterkant van de schijf?
Wel een knop waar je op kan drukken
geen idee waar die voor dient haha
Ik bezit deze schijf ook en ik kan je vertellen dat de schijf manueel uitgeschakeld kan worden door de aan/uit knop een paar seconden ingedrukt te houden.

Overigens schakelen de schijven zich na een x aantal minuten vanzelf uit. Dit kan je aanpassen via de WD Smartware tool en wordt klaarblijkelijk in de firmware van de schijf weggeschreven, want je hoeft de WD Smartware tool naderhand niet ge´nstalleerd te houden voor het werkzaam zijn van de auto-shutdown. Ik heb 15 minuten ingesteld en dat werkt perfect: zodra je de schijf probeert te benaderen gaat deze weer aan.

Overigens, als je de schijf manueel via de aan/uit knop hebt uitgeschakeld blijft deze ook uit wanneer je de pc (her)start. Van de stroom halen is derhalve niet nodig, wel zo fijn.

Ook nog drie 2TB My Book's waarbij dit eveneens zo werkt. :)

[Reactie gewijzigd door rossinl op 17 augustus 2012 22:19]

Volgens

Ook nog drie 2TB My Book's waarbij dit eveneens zo werkt. :)
Volgens mij kan je dat gewoon instellen bij "energie" in het configuratiescherm (in Windows in ieder geval).

[Reactie gewijzigd door Henshin op 29 augustus 2012 21:19]

Ik heb het idee dat die functie alleen voor interne schijven werkt, althans voor schijven die via SATA zijn verbonden. Mijn 2,5 inch Hitachi externe schijf schakelt nooit uit via USB.
Heb je ook al eens gekeken wat voor type schijf er in zit?
Kan ook zonder open schroeven natuurlijk, met software..

(extern is nl goedkoper dan intern en hoogstwaarschijnlijk krijg je dezelfde schijf voor minder geld)
Volgens AIDA en CrystalDiskInfo bevat de My Book 3TB een WD30EZRX en de My Book 2TB een WD20EARS.

[Reactie gewijzigd door rossinl op 17 oktober 2012 02:08]

Duidelijk een goede keuze. Ik zal hem overwegen. Dank voor je review.
Een kort vraagje, kun je de harde schijf er makkelijk uithalen en welke interface heeft deze? Wil de hardeschijf namelijk voor een Nas gaan gebruiken en een andere HD in de book zetten.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, inmiddels al een poging gedaan om een andere HDD in de My Book te zetten?
Gewoon sata600 en ja hij is makkelijk open te krijgen.
vraag aan bezitters van Western Digital My Book 3 Tb 3.0 USB
Volgens de verpakking zou de schijf automatisch van alles een back-up maken.
Ik heb de schijf nog in de verpakking ziiten en niet in gebruik maar vraag me nu al af of ik dat "uit"kan zetten ivm de beschikbare capaciteit
Iemand hier ervaring mee??
Je bent niet verplicht om de bijgeleverde WD software te installeren; de MyBook kan ook gewoon als simpele mass storage device dienen. Als je de software wel hebt ge´nstalleerd kan je er bovendien voor kiezen om geen gebruik te maken van de automatische backupfunctie.
oke bedankt voor het antwoord. zal het t.z.t wel uitzoeken
Hoe zit het met de verlichting van de schijf? Is deze discreet in een donkere ruimte? Hoeveel lampjes aan de voorzijde en wat is de kleur? Aan bij activiteit? Of is het een kermis verlichting? Dus kan je hem je hem aan je macmini bij je tv hangen zonder in een discotheek te zitten bij het kijken?
Er zit een wit ledje in en die is redelijk discreet te noemen. Deze knippert langzaam bij standby en wat sneller bij activiteit.

Mocht je er nu toch over vallen 's avonds, plak je hem gewoon af met een stukje tape of gebruik je een viltstift om hem donker te kleuren voor minder licht.

Populair: Vliegtuig Tablets Luchtvaart Samsung Crash Smartphones Microsoft Apple Games Rusland

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013