Toppertje

25 juni 2012 20:28, laatste update op 25 juni 2012 21:20, 2731 views

Na het debacle genaamd "Bada" was ik toe aan iets anders. Maar was niet direct naar het nieuwste van het nieuwste opzoek, toch terecht gekomen bij dit prachtige toestel. Qua design ziet hij er strak uit en is mooi afgewerkt, mede hierdoor ligt het toestel lekker in de hand. De grootte van het toestel heb ik geen last van, volgens mij heb ik redelijk normale handen en ik kan hem prima vasthouden, al moet ik wel zeggen dat de rechterboven- en onderhoek soms lastig met de duim te bereiken zijn.

Maar zoals gezegd ik was opzoek naar iets anders, niet zozeer qua hardware, want dat had de Samsung Wave ook redelijk op orde. Het was de software, bada is nooit geworden wat het moest worden. Android daarentegen wel.

En er is een aanzienlijk verschil, Android bied vrijheid, alleen al het scala aan instellingen wat gewoon in de kast staat is netjes, maar ook het aantal en de kwaliteit applicaties die er te krijgen zijn. Waarbij de probeersels in Bada terecht kwamen, kwamen de "echte" apps in Android terecht. De reclame in deze apps neem ik voor lief, deze waren er in bada niet, maar in Android stoor ik mij er niet aan, misschien komt dit mede door de grootte van het scherm wat de Galaxy S3 huishoudt.

Over het scherm gesproken: dit bevalt mij prima, ik was al een Super Amoled (3,3" met 480x800pix) scherm gewend. Maar ik zie geen verschil, of laat ik het anders zeggen: het kleine verschil wat er is, stoort mij totaal niet.

De snelheid: die viel meteen op, daar kun je niet omheen, oké, mijn vorige telefoon was inderdaad niet vooruit te branden en lijkt het daarom misschien extra snel, maar alles is er gewoon meteen, geen wachttijden meer.

Diezelfde wachttijden zijn er ook (bijna) niet meer bij het maken van foto's, dit was ook een grote ergenis aan mijn vorige telefoon.
De kwaliteit van deze camera en de software op de S3 bevalt mij erg goed. Voor wat ik gewend ben maakt hij gewoon goeie foto's. Over filmpjes kan ik nog niet praten aangezien ik die bijna nooit maak.

Over het batterijverbruik kan ik ook niet klagen, met mijn gebruik kan ik er net 2 dagen mee doen.
Wat is mijn gebruik:
- Wifi aan waar mogelijk (voornamelijk thuis).
- Schem aan: ongeveer 2 uur per dag.
- Mail haal ik tussen de 4 en 8 keer per dag handmatig op.
- Facebook: vrij weinig, hooguit kwartier per dag.
- Whatssapp: ik denk tussen de 5 en 15 berichten per dag. Daarnaast SMS ik ook nog een stuk of 10 per dag.
- Bellen: 5 tot hooguit 10 minuten per dag. (ene dag wat meer dan de andere).
- Agenda: synchroniseer ik tegelijk met mijn e-mail en gebruik ik ook regelmatig om dingen in te plannen.
Verder gebruik ik dropbox regelmatig om bestanden uit te wisselen, foto's en video's laat ik hem bijvoorbeeld gelijk uploaden, met de 48GB gratis ruimte voor 24 maanden wil dat prima!

De status-LED bevalt mij ook prima, op mijn werk en thuis ligt hij (als ik op mijn plek zit) altijd boven mijn toetsenbord (kantoorbaan inderdaad ;)) meldingen heb ik dan uit staan, maar toch zie je dat er iets binnenkomt, erg prettig dus.

Tja wat kan ik er nog meer over zeggen, het is gewoon een top toestel. Daar betaal je ook voor, maar ik moet wel zeggen dat het met een abonnement gewoon goed te doen is, dit kan echter een hekel punt zijn, evenals de grootte van de telefoon mocht je kleine handen hebben.

Pluspunten

• Vloeiend, Snel.
  • Uitgebreid.
  • Mooi scherm.
  • Goeie kwaliteit camera.
  • Gebruiksvriendelijk.

Minpunten

• Grootte.
  • Prijs.
Algemene beoordeling Score: 5

Ik vind "net" 2 dagen toch maar wat aan de magere kant. Zo extreem is je gebruik ook niet.
jammer dat er in zo'n grote telefoon niet meer plaats gevonden werd voor een betere batterij.
2 dagen is behoorlijk lang vergeleken met mijn Galaxy S 2 die met android 4.0 nog korter met de batterij doet.. |:(

[Reactie gewijzigd door visstick7 op 26 juni 2012 09:35]

2 dagen is veel voor een smartphone. De meeste redden dit niet eens.

de grootte mag je niet als negatief benoemen vind ik. Als je een kleinere telefoon wilt moet je de s2 pakken en niet deze.
je pakt een telefoon met een relatief groot scherm, dan weet je ook dat die groot is en kies je daar bewust voor.
om dat dan negatief te beoordelen klopt niet in mijn ogen.
De grote kan je best als negatief bestempelen. Op het moment is het zo dat als je een top model qua snelheid wilt je ook meteen aan een groot toestel vast zit. Ik wil geen telefoon die groter is dan 4". Helaas koop je dan bij samsung geen topmodel, en dat betekend geen top hardware specs en geen software updates. Dus je moet een compromie sluiten en dan kan je met negatieve punten blijven zitten.
2 dagen? echt niet hoor. ik raak maar aan 18uur als ik wifi heb opstaan en niet al teveel doe.
Met mijn gebruik red ik dat dus wel. Ik zal binnenkort een screen mijn batterijverbruik plaatsen.
De grootte is toch een pluspunt?
Ligt eraan wat voor handen je hebt. Ik betrap me er in ieder geval regelmatig op dat ik met 2 handen mn telefoon sta te bedienen.